Het zal wel een andere kijk op films zijn, maar ik kan je niet volgen. Je kijkt heel weinig Nederlandse films, omdat je de acteerkwaliteiten niet trekt, maar hoe weet je van de acteerkwaliteiten in Nederlandse films, als je ze niet kijkt? En je vergeet dat je naar een film kijkt omdat het acteerwerk zo goed is, maar het benoemen van het acteerwerk maakt je toch bewust ervan dat je een film kijkt?
Sowieso, de films van Nolan zijn zo opzichtig geconstrueerd dat ik me niet kan voorstellen dat je (bijna) vergeet dat je een film kijkt.
Maar dat is toch iets anders dan slecht acteren? Het bevestigt mijn vermoeden dat je gewoon een voorkeur voor een bepaald type acteerstijl hebt.
Maar is het dan zo dat Nederlandse acteurs in een bepaalde stijl acteren?
En zoals ik al zeg zijn er uitzonderingen, maar over het algemeen als ik een kwartiertje met mijn vriendin mee kijk met Nederlandse TV series of films, ga ik me snel erger aan het acteerwerk. En ja, dit kan ook komen omdat het meestal niet de beste series/films zijn (GTST, Dertigers, Oogappels, Alles is liefde, Soof, voetbalouders etc.).
En ik denk dat het best logisch is dat je iets minder gaat kijken als je merkt dat je er niet veel mee hebt? Maar inderdaad ik ben misschien soms bevooroordeeld, als ik zie dat het een Nederlandse film is, ik dan al (te)snel twijfel of ik er wel naar toe moet gaan.
Daarnaast zijn er ook wel echt kwalitatief goede Nederlandse films, zoals Zwartboek, de Oost, Slag om de schelde. En heb ik zelf een enorme zwak voor de Nederlandse films die ik in mijn kinder/jeugd-tijd heb gekeken zoals, Abeltje, Minoes, Ja zuster, nee zuster, het zakmes.
Maar als je nog tips hebt van wat jou betreft goede Nederlandse films zijn, dan zijn die altijd welkom.