Alcatraz Open Air 2026

Lamb of God lijkt mij een complete mismatch met Pukkelpop. En In Flames zie ik eigenlijk ook niet zo voor me. Volgens mij boekt Pukkelpop, toch zeker de laatste jaren, vooral metalcore, hardcore en nu-metal. Zeg maar de genres die het vooral goed doen bij een jonger publiek. In dat opzicht vreemd dat van alle grotere namen die voor volgend jaar aangekondigd zijn Slaughter to Prevail op Alcatraz staat. Dat leek me nou een typische naam voor Pukkelpop.
Zat precies hetzelfde te denken inderdaad, met alles wat er op tour is zou ik STP juist op pukkelpop verwachten.

Mijn gok is dat pukkelpop godsmack en airbourne gaat boeken, lijken me beiden wel te passen daar. Kwa core bands zou ik het ook niet goed weten.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Lamb of God lijkt mij een complete mismatch met Pukkelpop. En In Flames zie ik eigenlijk ook niet zo voor me. Volgens mij boekt Pukkelpop, toch zeker de laatste jaren, vooral metalcore, hardcore en nu-metal. Zeg maar de genres die het vooral goed doen bij een jonger publiek. In dat opzicht vreemd dat van alle grotere namen die voor volgend jaar aangekondigd zijn Slaughter to Prevail op Alcatraz staat. Dat leek me nou een typische naam voor Pukkelpop.
Beide bands hebben er al wel gestaan. 2013 voor LOG en 2015 voor In Flames. Beiden in een jaar zou mij ook verbazen, dit jaar was er qua hardere acts eigenlijk maar één buitenbeentje ook (Papa Roach). Ik reken even QOTSA niet mee. Maar één van de twee zie ik wil verschijnen op Pukkelpop, zou mij althans niet verbazen

Beide bands hebben er al wel gestaan. 2013 voor LOG en 2015 voor In Flames. Beiden in een jaar zou mij ook verbazen, dit jaar was er qua hardere acts eigenlijk maar één buitenbeentje ook (Papa Roach). Ik reken even QOTSA niet mee. Maar één van de twee zie ik wil verschijnen op Pukkelpop, zou mij althans niet verbazen
Ja 2013 en 2015, dat is voor een festival als Pukkelpop een lichtjaar geleden. Ik heb bands als Opeth en Mastodon ook weleens op Lowlands gezien. Tegenwoordig ondenkbaar. Maar goed, we gaan het zien. Wie weet krijg je gelijk.

Ja 2013 en 2015, dat is voor een festival als Pukkelpop een lichtjaar geleden. Ik heb bands als Opeth en Mastodon ook weleens op Lowlands gezien. Tegenwoordig ondenkbaar. Maar goed, we gaan het zien. Wie weet krijg je gelijk.
Ja precies dat! Lang leve de shelter toen nog op Pukkelpop. Prachtige shows van oa Epica en Opeth gezien daar. Bands die nu als een tang op een varken zouden slaan op Pukkelpop. Of het zijn de core bands of stevige bands met een nostalgie sausje. In mijn optiek komt alleen Godsmack in aanmerking en ook die band gaat het overgrote merendeel niet kennen

• Leuk
Waarderingen: saurus en Jamel
Als stp enkel headline spots wil dan kan pukkelpop hen niet veel aanbieden

Als stp enkel headline spots wil dan kan pukkelpop hen niet veel aanbieden
Die zouden nochthans niet misstaan als headliner van de Backyard? Geen idee eh, is al van 2019 geleden dat ik nog eens naar Pukkelpop ben geweest

Die zouden nochthans niet misstaan als headliner van de Backyard? Geen idee eh, is al van 2019 geleden dat ik nog eens naar Pukkelpop ben geweest
De backyard is daar te klein voor die is kleiner dan de jupiler stage op graspop, sedert vorig jaar is hij wel in openlucht maar hij staat tussen enerzijds allemaal eetkraampjes en anderzijds toiletten in dus veel groter kunnen ze niet gaan.

• Leuk
Waarderingen: won666
LoG en In Flames zijn op zich een mooie dag op de Lokerse. Of het genoeg tickets verkoopt? Ik denk het niet. Gojira en Korn hebben allebei van een gigantisch momentum gebruik gemaakt (terecht hé, gezien de kwaliteit die ze leveren). Lamb of god heeft enigszins het voordeel dat ze weinig naar Europa afzakken, maar of dat genoeg is? Nee, ik denk het niet.

Anderzijds had Powerwolf een mooie headliner geweest daar, en toch staan ze in Kortrijk. Mogelijks door de goeie band (?) met Alcatraz?

Het blijft leuk giswerk met zoveel mogelijke bands op tour, maar het wordt zo gevaarlijk om teleurgesteld te worden 😆

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel
LoG en In Flames zijn op zich een mooie dag op de Lokerse. Of het genoeg tickets verkoopt? Ik denk het niet.
De helft van de metaldag mensen die komen ook gewoon voor een avondje uit op zondag met veel pilskes. Beide bands zijn al voldoende voor een degelijke verkoop, gooi er dan nog een Godsmack, Fleddy en mss Alestorm bij en het bakske zit vol.

Gojira en Korn stonden op dinsdagavond, dan moet je sowieso van een grote kaliber zijn om goed te verkopen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en won666
Toch even het subtiel gebash op slaughter to prevail counteren. Heb ze vorig jaar in kavka gezien en dat was best een strakke show. Ticket voor de AB in januari is daarom ook al binnen en op alcatraz wordt het 100% zeker ook de pit.

Kwestie van smaak en je kan je mening hebben over de marketing, maar het zit imo goed in elkaar.

Toch even het subtiel gebash op slaughter to prevail counteren. Heb ze vorig jaar in kavka gezien en dat was best een strakke show. Ticket voor de AB in januari is daarom ook al binnen en op alcatraz wordt het 100% zeker ook de pit.

Kwestie van smaak en je kan je mening hebben over de marketing, maar het zit imo goed in elkaar.
Heb het idee dat het commentaar er vooral in zit dat ze plots overal headliner lijken te worden. Zo lang zijn ze nog niet bezig en zó bijzonder of onderscheidend is hun muziek niet. Het zit zoals je zegt wel gewoon goed in elkaar maar ze hebben duidelijk een goede manager (qua positie regelen, qua omgang met medewerkers is iets heel anders).

De backyard is daar te klein voor die is kleiner dan de jupiler stage op graspop, sedert vorig jaar is hij wel in openlucht maar hij staat tussen enerzijds allemaal eetkraampjes en anderzijds toiletten in dus veel groter kunnen ze niet gaan.
Inderdaad, de backyard is stukken kleiner dan oude skate stage of shelter. En ik weet de laatste keer dat in flames de shelter afsloot stond die tent ook amper halfvol.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Heb het idee dat het commentaar er vooral in zit dat ze plots overal headliner lijken te worden. Zo lang zijn ze nog niet bezig en zó bijzonder of onderscheidend is hun muziek niet. Het zit zoals je zegt wel gewoon goed in elkaar maar ze hebben duidelijk een goede manager (qua positie regelen, qua omgang met medewerkers is iets heel anders).
Wat bedoel je met hun omgang met medewerkers?

Snap best dat ze zouden headlinen. Ze zijn imo onder jongere mensen een hype aan het worden. Alex Terrible is online al een hele tijd een fenomeen met z'n brute vocals, hun maskertjes slaan goed aan, hun laatste album bevestigt, in elk relevant youtubelijstje worden ze genoemd...
Denk dat organisatoren vooral daarop afgaan. Uiteindelijk moeten die tickets verkocht worden, waarom zou je dan 'niets speciaal' laten headlinen?

Wat bedoel je met hun omgang met medewerkers?

Snap best dat ze zouden headlinen. Ze zijn imo onder jongere mensen een hype aan het worden. Alex Terrible is online al een hele tijd een fenomeen met z'n brute vocals, hun maskertjes slaan goed aan, hun laatste album bevestigt, in elk relevant youtubelijstje worden ze genoemd...
Denk dat organisatoren vooral daarop afgaan. Uiteindelijk moeten die tickets verkocht worden, waarom zou je dan 'niets speciaal' laten headlinen?

• Leuk
Waarderingen: Morda en TMS98

Ik had niet het gevoel dat er ergens "gebasht" werd hoor? 😊

• Leuk
Waarderingen: Morda en Joslittel
Vagos Metal Fest (PT) (7-9 Augustus): In Flames & Combichrist toegevoegd , beide staan nu al op 2 festivals in het Alcatraz weekend dus de kansen slinken.

534377626_18145122373404472_75914133187347860_n.jpg

Damn zou echt jammer zijn In Flames te mislopen..
Heaven shall burn, zat die al in de graaiton? Altijd leuk mee te pikken

Damn zou echt jammer zijn In Flames te mislopen..
Heaven shall burn, zat die al in de graaiton? Altijd leuk mee te pikken
Heaven Shall Burn ziet er ook niet al te goed uit, staan in het Alcatraz weekend net als In Flames ook op Leyendas Del Rock in Spanje en dus ook Vagos in Portugal.

Heaven Shall Burn ziet er ook niet al te goed uit, staan in het Alcatraz weekend net als In Flames ook op Leyendas Del Rock in Spanje en dus ook Vagos in Portugal.
Zou de iets uitgebreidere donderdag met mainstage geen uitkomst kunnen bieden? is wel een beetje wensdenken natuurlijk..

Users who are viewing this thread