De LL zaterdag 2025. Slapen was een ramp. Te kleine tent en te grote matjes, maar goed je hebt het ermee te doen. We hadden gelukkig leuke buren, hoewel….
Benieuwd hoe er hier tegenaan gekeken wordt. De directe buren waren dikke prima. Leuke mensen. Alleen stonden wij bijna tegen een hek aan bij een brandgang op camping 6. Een groepje mannen die iets verderop ook tegen het hek hun kampement hadden, kwamen af en toe lekker pissen tegen het hek aan op het einde van de brandgang dichtbij andere tenten van ons en de buurtjes. De wc was prima te belopen. Ik vind dat best gek. Benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
Effin muziek!
- Gestart met Joep Beving. Was erg gaaf om gezien te hebben. Tof dat ze dit programmeren.
- Daarna Ecca Vandal. Gelijk een stevig begin. Mooi! Ik vind dit ook weer een act die verschillende stijlen combineert net als Turnstile. Is dit een soort van nieuwe trend / beweging? Af en toe hard en stevig, maar ook weer toegankelijk. Tof optreden.
- Hierna was het even family time. Mijn jongste dochter was ook aangekomen op LL en de oudste kwam ook met haar vriendin meeten omdat ze jarig was. Daarna even met z’n allen The Beaches kijken. Leuke band. Een aantal mooie liedjes. Sympathiek en leuke oprechte interactie. Ik heb me enorm vermaakt met deze band.
- Daarna richting Alpha om een stukje Vampire Weekend te kijken op aanraden van enthousiastelingen hier. Goede band, maar niet mijn ding. Wel mooi de gelegenheid om daarna een goede plek te zoeken voor RAYE. Want daarom waren we met de hele familie bij elkaar op LL.
- RAYE vond ik (vonden wij) enorm gaaf en de nummer 1 van het weekend. Wat een band, wat een stem, wat een spelvreugde, emotie, feest etc. Ook het nieuwe nummer I know you’re hurting bevalt mij erg goed. En vanaf de nightclub session was het helemaal knallen. Wauw, wauw, wauw! Hoe mooi dat je dit met je vrouw en twee dochters mag meemaken. Absolute rijkdom.
- De vrouwen bleven wachten voor Chappell Roan vanwege de goede plekken die we hadden. Ik ging met een maatje van mij in de sprint richting Heineken voor Papa Roach! Ik heb veel (denigrerende) opmerking (ook hier) voorbij zien komen over Papa Roach, maar wat een feest was dat. Daar kunnen heel veel acts (o.a. FDC) nog een puntje aan zuigen qua performance, passie, spelplezier, energie, dankbaarheid etc. Vanaf het eerste nummer (Even if it kills me) gingen alle registers open. Ook qua pyrotechniek. De Heineken ontplofte op het einde tijdens de nu metal tijdmachine en het afsluitende Last resort. Maar ook de response op andere nummers waren top, o.a. getting away with murder. Papa Roach heeft echt mijn hart gestolen met dit optreden.
- Daarna snel door richting Alpha om nog een stuk Chappell Roan mee te pakken. Helaas was de energie wel op bij de jongste en mijn vrouw en heb ik alleen nog Barracuda (toffe cover) kunnen meepakken. Zag er gaaf uit qua podium en totale uitstraling. Daarna mijn dochter naar de uitgang gebracht waar mijn vader tussen de irritante taxichauffeurs stond te wachten. Wat een bijzondere Lowlands dag was dit zeg

De LL zondag 2025. Na een goede nacht (ja, ja ik spreek jullie ook nog wel als jullie 51 zijn) op tijd de tent opgeruimd en alles naar de auto gebracht. Daarna lekker richting het festivalterrein voor Kasper v/d Laan. Eerst nog lekker ontspannen gezeten bij de cocktail bar bij de Heineken. Even een paar drankjes doen en toen de Heineken in.
- Kasper v/d Laan, wat een gek! Ik (wij) vond(en) het hilarisch. Ik was vooraf bang dat het stukjes zouden zijn uit zijn oude shows, maar dat was niet het geval. Succes Geluk wat een schot in de roos. Tranen met tuiten gelachen. Mooie afwisseling en goede zet van de organisatie.
- Daarna door naar NNO. Was dikke prima. Ik vond het vorig jaar leuker met het thema filmmuziek.
- BCNR geskipt. Wilde ze wel kijken, maar ergerde me bij binnenkomst aan de vlag die daar hing. Daarnaast had ik naast liquid breakfast nog niks gegeten. Goed moment dus omdat wel te doen.
- Daarna Sofia Isella in de India. Het was niet druk en het liep gedurende het optreden wel leeg, maar ik vond het toch wel interessant genoeg om te blijven. Het is een aparte dame. Beetje weird. Benieuwd wat de toekomst gaat brengen.
- Daarna even rustig aan gedaan tot Lola Young. Ik wilde haar goed kunnen zien. Dus op tijd naar binnen voor een goed plekje. Geen spijt van gehad. Goede band en heerlijke zangeres die Lola Young. Heb het idee dat ze zelf op een trein terecht is gekomen die heel hard gaat. Hopelijk houdt ze het vol. Hoogtepunten voor mij Big Brown Eyes en Conceited.
- Toen weer in de sprint naar FDC. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen FDC en ik gaat niks worden. Op plaat prima. Live is het niet mijn ding om talloze redenen. Statisch, ongeïnteresseerd, geen passie, geen beleving, geen interactie etc. Het raakt mij totaal niet. Ik schrok ook enorm van de lage opkomst. Ik had het veel drukker verwacht. FDC was mijn laatste act van deze editie. Not going out with a bang

Daarna nog wat vinyl gekocht bij Concerto en richting de uitgang gegaan. Wat een heerlijke editie heb ik weer gehad. Het zijn vooral de mensen die LL maken. Ik heb zoveel leuke gesprekken gehad. Van jong tot oud. Zelfs mijn dochter van 14 jaar viel het gelijk op. Wat een leuke mensen zijn hier allemaal. Het lijkt wel of je allemaal snel vrienden maakt pap.
LIJSTJES
Eten:
Donderdag: patatje stoofvlees
Vrijdag: Eitje ontbijtje Flevo Foods / Mitrailette / Kimchi burger Beef Chief
Zaterdag: broodje ei met bacon etc. / Onkonomiyaki pancake / pizza gedeeld met dochterlief & wat Indo snackjes
Zondag: Pannekoek / patatje stoofvlees
Ook hier bedankt voor de tips en aanraders
Muziek:
- RAYE
- Papa Roach
- Kasper v/d Laan
- QOTSA
- Lola Young
- London Grammar
- The Beaches
- Ecca Vandal
- Kingfishr
- Jalen Ngonda
- Sofia Isella
- Joep Beving
- Luvcat
- Wodan Boys
- Fontaines DC
- NNO
- Marathon
En natuurlijk Barracuda by Chappell Roan

Benieuwd hoe de koers gaat zijn in de toekomst. Om diverse redenen zal ons groepje van 4 volgend jaar wel weer halveren of dat ik alleen overblijf. We zien het wel. Voor nu vooral nagenieten met jullie verhalen, recensies en live beelden via 3voor12 en NPO3.
Bedankt allemaal weer voor een heerlijke editie van Lowlands