Bijzondere ervaring…. ben er ooit in één weekend 3 x (!) uitgepikt voor een volledige controle….. ter info I don’t do drugsGeen trots moment maar ik ben 10 jaar geleden meegenomen naar deze controle plek naast de bol.com
Ik kwam aanlopen en kwam zonder problemen door de security heen. Echter na 20 meter kreeg ik een hand op me schouder. Het waren twee undercover agenten in een festival outfit. Ze vroegen of ik mee wilde lopen.
Ik liep met ze mee en bedacht snel hoe ik mijn verboden middelen kon dumpen. Terwijl ik een grapje maakte over de outfit van een persoon die langsliep, merkte ik dat de agenten naar links keken. Ik dacht dit is me kans en gooi de middelen weg naar rechts.
Niet handig gedaan, want er kwam nog een hand op me schouder van een derde agent en ik hoorde: ”ja, nu heb je dus een serieus probleem.”
Het bijzondere aan dit is dat mijn vriendin 100 meter achter me liep en die bij de ingang werd geïnformeerd dat haar vriend was opgepakt. Hielden ze me al eerder in de gaten middels camera? Hoe wisten zij dat dit mijn vriendin was? Ik weet het nog steeds niet.
Ah fijn. Ik moest al me kleding uittrekken en alles werd gecontroleerd. Even bukken etc… mijn vriendin zat op een stoel op 5 meter afstand en kon de hele show meegenieten. De schaamte was groot kan ik je vertellen.
Er werd niet gecontroleerd wat voor drugs ik bij me had of hoeveel, het ging gelijk in een ton. Bijzonder, want ik had aardig wat bij me en dat kon de hoogte van de straf/boete bepalen?
Het gesprek daarna was zeer agressief vanaf de kant van de politie. Ik werd 30 minuten ondervraagd over van alles en nog wat: werk, lease auto, vrienden, familie, verleden. Alles werd gecontroleerd.
Mijn vriendin, nuchter, zat bij dit gesprek en heeft ook meerdere keren aangeven of dit niet allemaal wat overdreven was qua agressieve ondervraging methode.
“BEN JIJ TROTS OP JE JONGEN?” “ZIJN JE OUDERS TROTS?”… dit soort teksten 30 minuten lang.
Het was vrijdagavond en ik zag de bui al hangen. Eerste lowlands en het eindigde zo. Tent inpakken, misschien laten staan? Of direct overgedragen worden? Ik piste zowat in me broek van angst haha.
Toen stonden de twee agenten op. Gaven me een hand en wenste me nog een goed weekend. Ik dacht even dat ik in de maling werd genomen. Waar was dit allemaal dan voor nodig geweest? Waarom controleerde ze niet de hoeveelheid en waarom mocht ik terug. Bijzonder vond ik.
Ik ben daarna naar de dichtssbezijnde bar gelopen. Haalde een paar biertjes (hartslag nog 160 en trillende handen) en ben lekker naar bed gegaan.
Veel mensen afgevoerd zien worden dit weekend. Blijft een beetje traumatisch haha!
Wel bijzonder, kwam een meisje (ze was met een al best aanwezige groep) naar me toe tijdens Wodan Boys of ik undercover was….. ha, ha, ha, natuurlijk ja gezegd, want we zijn daar speciaal voor haar en haar groepje