Alcatraz Open Air 2025

Candlemass kon me niet de tent intrekken, dus iets voor einde een goeie plek bij Avatar opgezocht. Dit bleek niet zo moeilijk, had Extreme voor de mainstage geveegd of was Leprous te populair?
Extreme was te lang, niet energiek genoeg. Stoeltjespubliek was al vertrokken voor Avatar. Heb twee liedjes Extreme meegepikt en kon me totaal niet boeien. Kon het zeker geen anderhalf uur volhouden.
(Ik reken mezelf tot stoeltjespubliek dit weekend, sleur dat ding overal mee)

Ik heb gisteren geen enkele matige show gezien. Wat een topdag voor in de boeken!! Mijn top 3, weinig verrassend:
1. Vola [met stip, en 💖 voor het gastoptreden van James Dorton]
2. Leprous [perfecte setlist voor een festivalshow imo]
3. Ne Obliviscaris [gevoelsmatig net een tikje te veel focus op publieksparticipatie, verder net als altijd feilloos]
Net buiten top 3: Fit for a King en Rivers of Nihil. Ook nog gezien: Candlemass, Helmet, Myrath, Tenside.

Laatst bewerkt:
Ik was er deze keer dus maar 1 dag. Vroeg aangekomen om Magic Kingdom te kunnen zien. En dat viel me zeker niet tegen. Ook Myrath vond ik goed. Dan een stukje Evergrey bekeken,om dan af te zakken naar Ne Obliviscaris. Die band vorig jaar gezien op Hellfest, en dat was toen één van de hoogtepunten. En ook nu vond ik ze heel erg goed. Dan een etenspauze genomen, om vervolgens naar Rivers of Nihil en aansluitend Vola te gaan kijken. Wolfmother was goed, maar ze konden mijn aandacht niet houden voor een uur. Dan de Vip ingedoken, en wat gerust. Op de achtergrond hoorde ik Doro bezig, maar ze kan me niet bekoren. Extreme al eens gezien op Hellfest, en net als toen véél te langdradig, dus Candlemass gaan bekijken. Om af te sluiten een 5-tal nummer van Leprous beluisterd, om vervolgens nog eens te gaan kijken naar Avatar. Het viel me toen op hoeveel volk er weg was van de weide.

Wat mij een beetje opvalt, is de Alcatraz merch niet echt veel verkoopt, zeker in vergelijking met Graspop of Hellfest. Ik ben een paar keren binnen gegaan in hun nieuwe merch store (El Hondo), en het was telkens zeer rustig. Ik denk dat de plaats waar deze stand zich nu bevind, te weinig zichtbaar is. En ondanks dat sommige zaken (hoodie, polo shirt) op zich best mooi zijn, valt het Alcatraz embleem te weinig op. Mocht men dat in het wit of grijs doen, dan vermoed ik dat veel mensen dat vlugger zouden kopen.

Hoe zit het bij Alcatraz en shuttles van en naar hotels? Heb wel interesse om het festival eens te bezoeken, maar mijn camping dagen liggen al een tijdje achter mij. Bij Graspop doen we Devil's Lake en ik heb gezien dat ze bij Alcatraz ook pakketten aanbieden met hotelovernachtingen inbegrepen.

Zijn die pakketten meteen uitverkocht of heb je wel even tijd om een beslissing te nemen? En hoe is de algemene ervaring? Er zit geen Aqua Mundo bij, maar zo graag zwem ik nu ook weer niet :)

Thanks!
Kom ik na het festival op terug!

• Leuk
Waarderingen: johanra en saurus
Top 5 vrijdag:
1. Thy catafalque
2. Dvne
3. Conjurer
4. Ministry
5. Windrose/Snot

Zaterdag:
1. Ne Obliviscaris
2. Fit for a king
3. Vola
4. Rivers of Nihil
5. Between the buried and me

Rivers of nihil had hoger gestaan als het geluid vanaf het begin goed stond, wil nog wel een herkansing voor die band.

Iemand hier misschien nog 2 muntjes over die wij zouden kunnen over kopen? Kom er net 2 tekort maar ze worden alleen per 10 verkocht :(. Kan via een Tikkie betalen of met €10 contant en dan is €3 wisselgeld goed.

Users who are viewing this thread