Graspop Metal Meeting 2026

Pendulum met een nieuw album. Zal Graspop ze weer boeken en dan op een main durven plaatsen?
Vraag is of een band / act als Pendulum het beste uit de verf komt op een buitenpodium. Perfecte Marquee afsluiter, voor main best wel een gok. Zie wel een subslot onder een Electric Callboy voor me, zeg uurtje of 9 / half 10 op main. Pendulum / Electric Callboy / Bring Me The Horizon bijvoorbeeld (wat echt een absurd goede main bezetting zou zijn natuurlijk)?

• Leuk
Waarderingen: Lars. en charlottekos
Persoonlijk hoop ik op zo min mogelijk herhalingen. Het liefst een tussenpoos van een jaar of 3 tussen de doorkomsten.
Sowieso wat de grotere bands op de diverse podia betreft.
3 jaar is wel het ideale interval ja. Alleen in de praktijk niet altijd haalbaar, soms zal je het met een tussenpoos van 2 jaar moeten doen. Headliner herhaling is al snel een zwaktebod vind ik, alleen als noodgreep is het wel te begrijpen (zoals Machine Head in ‘23 / ‘24). Judas Priest was wat teveel, 3 keer in 4 jaar is toch echt overkill.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Vraag is of een band / act als Pendulum het beste uit de verf komt op een buitenpodium. Perfecte Marquee afsluiter, voor main best wel een gok. Zie wel een subslot onder een Electric Callboy voor me, zeg uurtje of 9 / half 10 op main. Pendulum / Electric Callboy / Bring Me The Horizon bijvoorbeeld (wat echt een absurd goede main bezetting zou zijn natuurlijk)?
Dan valt pendulum weg denk ik. Staan helemaal niet goed met licht. Zou dan eerder zeggen show van pendulum na BMTH en BMTH als HL aankondigen.

• Leuk
Waarderingen: MartinB
Tot nu toe nog geen Lamb of God.
Dan maar op GMM
Ik vrees dat die hun tour pas start rond Wacken. Ik vrees dat die geen 2 maanden in Europa blijven en al helemaal geen 2 keer in minder dan 6 maanden de oversteek maken

Eerder Lokerse Feesten dan. Kans lijkt me klein dat die zowel in juni als in augustus in Europa zitten, toch op basis van hun recente tourverleden.
Lijkt me helaas ook heel onwaarschijnlijk inderdaad, ben bang dat die in Lokeren eindigen

Bon, ik mag Amorphis alweer schrappen voor volgend jaar maw :(.

Denk dat ik sowieso wel een dagticket aanschaf voor Alcatraz. Nog nooit geweest, wil het wel eens uitchecken.

Bon, ik mag Amorphis alweer schrappen voor volgend jaar maw :(.

Denk dat ik sowieso wel een dagticket aanschaf voor Alcatraz. Nog nooit geweest, wil het wel eens uitchecken.
Bwau, Finse band. Kans bestaat dat die shows aannemen over heel Europa volgend jaar.
Maar Alcatraz is zeker een leuk festival en zelfs aan te raden voor een heel weekend!

Users who are viewing this thread