Graspop Metal Meeting 2026

Pukkelpop pakt dit jaar uit met "Exit", nadat ze enkele jaren geleden "Tarkastaja" programmeerden - een band die uiteindelijk Clouseau bleek te zijn. Ook Rock Werchter probeerde dit jaar een verrassingsact te programmeren met "Hello Tempest Road", ook al hadden heel wat fans dit al meteen door.

Ik ben wel eens benieuwd wat jullie vinden. Zou zo'n "mystery band" iets voor Graspop zijn?
Zo'n "Surprise Act" waar we het hier al vaker over hebben gehad mag gewoon terugkeren voor de pre-party.
Was tof om Trivium bijvoorbeeld 2x te zien, waarvan 1x in de pre-party op donderdag. Dat mag wel weer terugkomen

• Leuk
Waarderingen: jvandeweyer en saurus
Pitfest (NL): is blijkbaar verhuisd van begin juli naar begin juni en heeft de eerste namen bekend:
Judge - Voivod - Pro-pain - Gutalax - Artillery - Pizza Death
[td width="80pt"][/td]
Bekijk bijlage 15498
Alweer met die 'exclusives'.. 🙄
Ze leren het ook niet daar. 😅

Maar zijn het ditmaal dan wel échte NL exclusives? Of NL festival exclusives? Of North East NL left side of the street August waning moon year of the horse festival exclusives? 😅

Laatst bewerkt:
Pitfest (NL): is blijkbaar verhuisd van begin juli naar begin juni en heeft de eerste namen bekend:
Judge - Voivod - Pro-pain - Gutalax - Artillery - Pizza Death
Bekijk bijlage 15498
Da's ehm... Niet bepaald het sterkste begin, zeg maar. Al vind ik 'Exclusive NL' bij Voivod wel goed nieuws. Sterker nog: mag van mij ook Exclusive Benelux worden.

Toch weer aan het twijfelen om volgend jaar weer eens een weekend naar gmm te trekken sinds 2019. Wat verwachten jullie qua headliners en subs?

Denk op dit moment nog lastig te voorspellen. Te weinig andere festivals in de buurt die al aankondigingen doen. Zonder dat geen idee wat er in de buurt is in europa.

Vanaf het najaar wordt het steeds meer concreet.

Da's ehm... Niet bepaald het sterkste begin, zeg maar. Al vind ik 'Exclusive NL' bij Voivod wel goed nieuws. Sterker nog: mag van mij ook Exclusive Benelux worden.
Ik herinner me nog dat ik een hele show Voivod heb uitgezeten in de Metal Dome om een goede plek te bemachtigen. Nog nooit zo weinig mensen gezien in die tent, laat staan mensen die zich amuseerden. Het was ook echt niet om aan te horen...

• Leuk
  • Wow
Waarderingen: EddiePlaysBass en Jamel
Ik herinner me nog dat ik een hele show Voivod heb uitgezeten in de Metal Dome om een goede plek te bemachtigen. Nog nooit zo weinig mensen gezien in die tent, laat staan mensen die zich amuseerden. Het was ook echt niet om aan te horen...
Ja, maar toen was die show ook niet aangekondigd als 'Belgium exclusive', anders was de Marquee nog te klein geweest.. 😉

Toch weer aan het twijfelen om volgend jaar weer eens een weekend naar gmm te trekken sinds 2019. Wat verwachten jullie qua headliners en subs?
Nu is het echt alleen maar gokken. Er zijn maar een handvol festivals die in die tijd al namen hebben gedropt. Veel festivals die al zijn begonnen met namen zijn later in de zomer waardoor het meer kanshebbers zijn voor een Alcatraz of Lokerse Feesten

En over de Lokerse Feesten: uiteindelijk zelf ook nog dag zelf beslist om de zondag te gaan. Geheel van de line-up toch pak sterker dan dinsdag.

Enkel Enter Shikari moest ik niet per se zien, maar al de rest was top.
Dinsdag zou ik eigenlijk alleen maar Amenra en Gojira echt hebben willen zien. Maar Amenra gezien in de AB en van die setting naar de Lokerse Feesten kan ook alleen maar tegenvallen denk ik dan.

En ja: die zondag was EC duidelijk dé publiekstrekker (veel minder volk dat bleef voor Pendulum terwijl dat toch ook een ongelooflijk feest is) maar ik denk dat zeker de AB-shows van Amenra én de zwakkere affiche toch ook groot deel van verklaring zijn voor wel of niet uitverkocht.
Heb er echt van genoten wel. Was de 3e keer Amenra dit jaar (AB, RW en Lokerse Feesten) en het was weer geweldig. Gojira is altijd feest, blij dat ik ze nog eens gezien heb. Leuk dat Enfant Sauvage op de setlist stond, aangezien het op Graspop ontbrak vorige keer.

Verder wel een heel triest festival qua aankleding. Je staat op een parkeerterrein, wat de gezelligheid en beleving niet ten goede komt. Die "tribune" rondom het terrein is miss leuk voor de mensen die er kunnen staan, maar omdat het terrein zo klein is voelt het heel benepen aan vind ik.

Denk niet dat ze mij daar snel zullen terug zien.

Users who are viewing this thread