Sport algemeen

Ik ben echt ontzettend benieuwd naar Feyenoord vanavond. Echt zo'n wedstrijd waarin het alle kanten op kan. Ik kan me niet herinneren dat we in de breedte ooit zo'n goede selectie hebben gehad als nu. En tegelijkertijd hangen er ook nog wel wat vraagtekens boven het team. Afgelopen zaterdag in de Kuip in elk geval behoorlijk wat vertrouwen op gedaan, want vanaf vak J zag ik Feyenoord een zeer verdienstelijke pot spelen tegen VFL Wolfsburg.

Fenerbahce heb ik ook 90 minuten bekeken in hun laatste oefenwedstrijd tegen Lazio. Daarin maakte ze behoorlijk indruk op mij en dan waren ze zeker nog niet op volle sterkte. Ze houden het heel compact, brengen veel fysieke kracht en hebben een aantal hele goeie spelers. Plus natuurlijk de Mourinho factor, wat altijd meespeelt.

Ik zie wel kansen voor Feyenoord. Als ze door de pressie van Fenerbahce heen weten te voetballen, dan kan er heel veel ruimte komen te liggen voor onze aanvallers. Tegelijkertijd is het juist achterin nog wel even zoeken, waarschijnlijk. Aangezien daar drie nieuwelingen gaan spelen, waarvan de laatste zelfs gister pas is gearriveerd en dus één keer mee heeft kunnen trainen.

Ik ben een positief mens en dus zeg ik 2-0 voor Feyenoord.

Ik ben een positief mens en dus zeg ik 2-0 voor Feyenoord.
Na je relaas over hoe Fenerbahce zo compact en fysiek sterk speelt, terwijl het bij Feyenoord achterin nog even zoeken is, getuigt het wel van een héle positieve houding om alsnog twee goals voor en geen tegengoals te verwachten, lijkt mij :P

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Na je relaas over hoe Fenerbahce zo compact en fysiek sterk speelt, terwijl het bij Feyenoord achterin nog even zoeken is, getuigt het wel van een héle positieve houding om alsnog twee goals voor en geen tegengoals te verwachten, lijkt mij :P
Fenerbahce scoort zelf heel moeizaam, omdat ze amper creativiteit in het elftal hebben. Bij ons juist groot vertrouwen in ons middenveld en onze aanval. Dus ja, wellicht een héle positieve houding, maar wel eentje die ergens op is gebaseerd. ;)

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Fenerbahce scoort zelf heel moeizaam, omdat ze amper creativiteit in het elftal hebben. Bij ons juist groot vertrouwen in ons middenveld en onze aanval. Dus ja, wellicht een héle positieve houding, maar wel eentje die ergens op is gebaseerd. ;)
Ik weet niet in hoeverre Fenerbache zich heeft versterkt ten opzichte van vorig jaar maar ik vond ze tegen Twente erg matig, Twente domineerde de hele wedstrijd en door 1 aanval met individuele klasse van Tadic en Amrabat scoorden ze uit het niets. Die heksenketel in Turkije kan nog roet in het eten gooien maar vanavond moet een overwinning wel kunnen.

• Leuk
Waarderingen: Jamel

Zit vanavond weer in de Kuip. Ook ik ben best positief, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee waarop ik dat baseer. Ik heb al met m'n stadionmaatje moeten afspreken dat we elkaar niet gaan overhoren over wie er nu precies spelen. Ik kan dan wel weer zonder moeite opnoemen wie er in ieder geval niet meer bij zijn....

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Davidd
Ik weet niet in hoeverre Fenerbache zich heeft versterkt ten opzichte van vorig jaar maar ik vond ze tegen Twente erg matig, Twente domineerde de hele wedstrijd en door 1 aanval met individuele klasse van Tadic en Amrabat scoorden ze uit het niets. Die heksenketel in Turkije kan nog roet in het eten gooien maar vanavond moet een overwinning wel kunnen.
Lastig te zeggen hoe Fenerbahce er nu voor staat ten opzichte van vorig seizoen. Ze hebben met Jhon Dúran wel een absolute topspits in huis gehaald. Maar die heeft de hele voorbereiding nog geen 90 minuten gespeeld, dus lijkt nog niet topfit. Verder zijn Tadic, Saint-Maximin, Kostic en Dzeko vertrokken. Daarmee hebben ze een hoop goals en assists ingeleverd. Talisca is geblesseerd, dat scheelt ook wel een slok op een borrel. En waar ze zich dan verder erg goed hebben versterkt is op de wingbacks. Daar hebben ze met Archie Brown en Nelson Semedo twee goeie spelers gehaald.

De belangrijkste factor is misschien wel dat José Mourinho weer een jaar langer de tijd heeft gehad om de selectie naar zijn hand te zetten. Van wat ik in de voorbereiding heb gezien, is hem dat heel erg goed gelukt.

Helaas vanavond er niet bij wegens werk, maar ik ben ook erg benieuwd wat het gaat worden. Ja Feyenoord heeft zich redelijk versterkt, maar heb ook veel oefenwedstrijden gezien die nog niet heel overtuigend waren. En baalde best wel een beetje van de loting tegen Fenerbache.. Maar we gaan het zien.

Zaterdag wel eindelijk weer naar de Kuip sinds de zomerstop.

Poeh hier schrik ik ook wel van, wat faalt de atletiekbond hier ongelofelijk hard. Wat een lafbek degene die dit gefilmd heeft en dan mag je ook nog terugkeren omdat ze bij die belachelijke bond de olympische spelen belangrijker vinden dan het welzijn van Sedney, door deze beslissing helpen ze eigenhandig haar carrière ook nog om zeep, laat staan haar mentale gezondheid. Hoop dat de man in kwestie ontslagen wordt bij de groep en gewoon achter slot en grendel gaat zoals het hoort. Bah.....

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Feyenoord-Fenerbache, denk dat Feyenoord in de kuip weet te winnen maar over 2 wedstrijden nipt uitgeschakeld wordt.
Ik zit qua voorspelling ook nog goed maar hoop dat ik ongelijk krijg. Gaat ongelooflijk lastig worden in die Turkse heksenketel. Wat was Fenerbahçe ongelofelijk aan het bloedzuigen gister trouwens.

Fenerbahce, en het Turkse voetbal an sich de laatste jaren, moet wel te pakken zijn. Benfica lijkt me dan een lastigere klus

Fenerbahce, en het Turkse voetbal an sich de laatste jaren, moet wel te pakken zijn. Benfica lijkt me dan een lastigere klus
Fenerbahce heeft echt een heel goed elftal. Skriniar, Semedo, Fred, Amrabat, dat zijn allemaal spelers met heel veel ervaring op het hoogste niveau. En dan wordt het elftal aangevuld met allemaal Turks internationals. En ze worden getraind door één van de beste coaches van de laatste 20 jaar.

Vergis je niet in het turkse voetbal idd. Heb het idee dat daar ook flink wat geld wordt gespendeerd de laatste jaren. Hoop dat Feyenoord het gaat redden in ieder geval.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Ja, er zit veel geld, ze halen dan ook echt kwaliteit in huis. En toch komt het internationaal nooit van de grond. De factor Mourinho is er natuurlijk wel nog. Zou zomaar kunnen dat Feyenoord volgende week de overhand heeft, het eerste uur niet scoort en Fenerbahce er twee inlegt.

Vergis je niet in het turkse voetbal idd. Heb het idee dat daar ook flink wat geld wordt gespendeerd de laatste jaren. Hoop dat Feyenoord het gaat redden in ieder geval.
Maar presteren toch structureel slecht in Europa. Kijk alleen naar de uitslagen tegen Nederlandse clubs vorig jaar. Geen wedstrijd gewonnen van uit mijn hoofd 8 wedstrijden? Heel leuk dat ze 10x zoveel budget hebben maar toppers die onderling geen team vormen heb je niks aan. Nederland heeft het heel goed voor elkaar, kijk eens hoeveel spelers die als talent uit Nederland weggingen in hun latere carrière nog terugkomen omdat het hier zo goed was. In Turkije halen ze vooral topspelers in de herfst/winter van hun carrière die 0 connectie hebben met die club, al gaat dat met spelers als Duram en Oshimhen nu beter.

Dat is ook zeker het geval, heel constant is het allemaal niet. Maar zo af en toe hebben ze wel wedstrijden waarbij het wel aardig goed loopt en dan heb je er gelijk een zware kluif aan imo.

Maar presteren toch structureel slecht in Europa. Kijk alleen naar de uitslagen tegen Nederlandse clubs vorig jaar. Geen wedstrijd gewonnen van uit mijn hoofd 8 wedstrijden? Heel leuk dat ze 10x zoveel budget hebben maar toppers die onderling geen team vormen heb je niks aan. Nederland heeft het heel goed voor elkaar, kijk eens hoeveel spelers die als talent uit Nederland weggingen in hun latere carrière nog terugkomen omdat het hier zo goed was. In Turkije halen ze vooral topspelers in de herfst/winter van hun carrière die 0 connectie hebben met die club, al gaat dat met spelers als Duram en Oshimhen nu beter.
Dat was inderdaad mijn punt.

Poeh hier schrik ik ook wel van, wat faalt de atletiekbond hier ongelofelijk hard. Wat een lafbek degene die dit gefilmd heeft en dan mag je ook nog terugkeren omdat ze bij die belachelijke bond de olympische spelen belangrijker vinden dan het welzijn van Sedney, door deze beslissing helpen ze eigenhandig haar carrière ook nog om zeep, laat staan haar mentale gezondheid. Hoop dat de man in kwestie ontslagen wordt bij de groep en gewoon achter slot en grendel gaat zoals het hoort. Bah.....
In dit geval mag je best naming en shaming toepassen; het gaat over Isaya Klein Ikkink. Wat een walgelijke vent.
Zelf vreemdgaan, dat stiekem filmen en delen, daarna het proberen te downplayen en ontkennen. Zo iemand mogen ze van mij chemisch castreren.

In dit geval mag je best naming en shaming toepassen; het gaat over Isaya Klein Ikkink. Wat een walgelijke vent.
Zelf vreemdgaan, dat stiekem filmen en delen, daarna het proberen te downplayen en ontkennen. Zo iemand mogen ze van mij chemisch castreren.
Ik dacht dat het 1 van 2 namen kon zijn vandaar dat ik geen namen wilde noemen, als hij dat daadwerkelijk is hoop ik dat ie zo snel mogelijk opgesloten wordt en nooit meer in de atletiekwereld terecht komt.

Users who are viewing this thread