Alcatraz Open Air 2025

Ik wist dat ze even gingen stoppen en waarom. Maar voor hoe lang ongeveer weet niemand. Voor hetzelfde geld hebben ze snel een vervanger voor de live sets en kunnen ze weer touren.
Ik dacht dat de band paar dagen geleden een statement online heeft gezet dat ze voor langere tijd ermee stoppen. Maar dat is natuurlijk voor interpretatie vatbaar. Maakt uiteindelijk niet echt iets uit voor de poster.

• Wow
Waarderingen: Pauly Robin
Rockstadt Extreme Fest (RO) (27 - 31 Jul): heeft vandaag de eerste namen voor 2026 bekend gemaakt met als headliners:
Helloween, Lamb of God & In Flames
daarnaast ook nog: Accept, Nevermore, Thy Art Is Murder, Nothing More, Of Mice & Men, Alcest, Bleed from Within, Cryptopsy, Deicide, Decapitated, Death Angel, Fit for an Autopsy, Igorrr, Immolation, Municipal Waste, Orbit Culture, Signs of the Swarm & Vented

Andere festivals met namen bekend voor '26 zijn
Burning Q (DE) (23 - 25 juli): Grave Digger - Immolation - Phantom Spell - Crypt Sermon - Megaton Sword - Nephylim - Phantom Spell - Rană - Traktat
Tolminator (SI) (24 - 28 Juli): Deicide - Heaven Shall Burn - In Flames - Satyricon - Brat - Immolation - Infected Rain - Master - Raging Speedhorn - TodoMal - Vulvodynia
Stonehenge (NL) (25 Juli): Grave - Immolation - Front Line Assembly - Rotting Christ - Benighted - Sanguisugabogg - God Dethroned - Witch Vomit - Severe Torture - Party Cannon
Full Rewind (DE) (30 Juli - 1 Aug): In Flames (headliner)
Afdreiht & Buten (DE) (30 Juli - 1 Aug): Stick To Your Guns (headliner) - A Wilhelm scream - Chapterx - Downpour - Drunken Swallows
Vagos Metal Fest (PT) (7-9 Aug): Godsmack (headliner)

Rockstadt Extreme Fest (RO) (27 - 31 Jul): heeft vandaag de eerste namen voor 2026 bekend gemaakt met als headliners:
Helloween, Lamb of God & In Flames
daarnaast ook nog: Accept, Nevermore, Thy Art Is Murder, Nothing More, Of Mice & Men, Alcest, Bleed from Within, Cryptopsy, Deicide, Decapitated, Death Angel, Fit for an Autopsy, Igorrr, Immolation, Municipal Waste, Orbit Culture, Signs of the Swarm & Vented

Andere festivals met namen bekend voor '26 zijn
Burning Q (DE) (23 - 25 juli): Grave Digger - Immolation - Phantom Spell - Crypt Sermon - Megaton Sword - Nephylim - Phantom Spell - Rană - Traktat
Tolminator (SI) (24 - 28 Juli): Deicide - Heaven Shall Burn - In Flames - Satyricon - Brat - Immolation - Infected Rain - Master - Raging Speedhorn - TodoMal - Vulvodynia
Stonehenge (NL) (25 Juli): Grave - Immolation - Front Line Assembly - Rotting Christ - Benighted - Sanguisugabogg - God Dethroned - Witch Vomit - Severe Torture - Party Cannon
Full Rewind (DE) (30 Juli - 1 Aug): In Flames (headliner)
Afdreiht & Buten (DE) (30 Juli - 1 Aug): Stick To Your Guns (headliner) - A Wilhelm scream - Chapterx - Downpour - Drunken Swallows
Vagos Metal Fest (PT) (7-9 Aug): Godsmack (headliner)

Lamb Of God! ! !

Zoveel moois oo tour trouwens.

Dat gezegd zijnde, man, wat heb ik zin in dit weekend. En het is absurd hoe ik énorm naar dit weekend uitkijk, alsook al naar Alcatraz 2026, net omdat ik weet dat Alcatraz ieder jaar gewoon een topfestival is. Ik kijk er écht naar uit.
Hier nét hetzelfde, en ik kan me niet herinneren dat het voor andere edities van Alcatraz ook zo was...

• Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel
Ik ben heel zware Powerwolf fan maar dit vind ik zelfs voor Wacken haar 30ste verjaardag vrij zwak. Om heel eerlijk te zijn. Powerwolf wordt natuurlijk fantastisch maar Def Lepard is mijn ding niet en ook de undercard vind ik ook niet zo fantastisch. Fantastisch voor Powerwolf, maar ik had gekker verwacht voor Wacken haar 30ste verjaardag. Ik hoop dat Powerwolf doorkomt naar Alcatraz 2026, daarnaast mogen ze Helloween weg plukken van Rockstadt. En op zondag graag DL als headliner, dan kan ik op tijd weg. In Flames mag ook als headliner op zondag, kan ik ook vroeg weg. Ik vind wel dat Lamb of God laag staat. Die zouden op Alcatraz toch los headliner zijn? Anyway, als die er staan, sta ik frontline. Verder nog hopelijk Sepultura (wordt het hun laatste Belgische show?), Orbit Culture, Paleface Swiss, Grand Magus en Insanity Alert. Van Rockstadt graag nog naast Helloween en Lamb Of God: Accept, Thy Art Is Murder, Deicide, Bleed From Within, Death Angel, Fit For An Autopsy, Igorrr en Municipal Waste. En Vended als het een spelfout is maar Vented ken ik niet.

Edit: Ook Savatage zie ik graag en als Running Wild ergens wordt aangekondigd, ga ik die ook eens te goed checken. En ook uiteraard Airbourne nog graag op Alcatraz! (mijn frank viel dat ik die vergeten was toen ik Running Wild schreef, want dat is een van hun albumtitels)

Oh en als ik echt moet kiezen tussen Helloween en Powerwolf als headliner omdat er anders teveel power metal headliners zijn, pak dan maar Helloween. Gigantische Powerwolf fan maar die heb ik al rond de 20 keer gezien, Helloween nog maar amper 3 keer. Maar ik vraag me eigenlijk of Powerwolf niet te groot is geworden voor Alcatraz. Als Sabaton niet kan wegens 30 trucks ... . Maar ja de show op Graspop was veel minder productie dan hun eigen headlineshows natuurlijk, dus misschien kan het wel

Powerwolf/Helloween - Lamb Of God - In Flames: ik zou tekeken (en In Flames liefst op zondag zodat ik op tijd naar huis kan)

Mocht Def Leppard naar Alcatraz komen zou ik heel erg blij zijn. Ondanks dat hun laatste albums niet goed zijn, blijft deze band voor mij als oude liefde (roest niet). In heb ze ooit mogen ontmoeten, en dat was toen heel erg aangenaam. Toen Rick een arm verloor, liet de band hem niet vallen. Integendeel, men bleef wachten tot hij terug kon drummen. Daar heb ik nog steeds zeer verl respect voor. Alleen vrees ik dat ze te duur zullen zijn voor Alcatraz. Het zal wel Graspop worden ( en hopelijk Hellfest, want daar ik volgend jaar naartoe). Maar als ze naar Kortrijk komen, zal ik dolgelukkig zijn.

Mocht Def Leppard naar Alcatraz komen zou ik heel erg blij zijn. Ondanks dat hun laatste albums niet goed zijn, blijft deze band voor mij als oude liefde (roest niet). In heb ze ooit mogen ontmoeten, en dat was toen heel erg aangenaam. Toen Rick een arm verloor, liet de band hem niet vallen. Integendeel, men bleef wachten tot hij terug kon drummen. Daar heb ik nog steeds zeer verl respect voor. Alleen vrees ik dat ze te duur zullen zijn voor Alcatraz. Het zal wel Graspop worden ( en hopelijk Hellfest, want daar ik volgend jaar naartoe). Maar als ze naar Kortrijk komen, zal ik dolgelukkig zijn.
Zat me vanochtend ook al af te vragen of Def Leppard te duur zou zijn voor Alcatraz of niet. Mijn conclusie was dat het wel binnen het budget zal passen.

Op graspop is het ook geen vaste headliner, normaal staan die wat lager (2019 nog als sub) alleen waren ze eenmalig gepromote tot headliner vanwege die combi met Motley Crue.

Ik zou persoonlijk niet verwachten dat Def Leppard duurder is dan Machine Head

Reactie van Vic op een post over de Wacken-line up (in alcatraz Inmates). Volgens mij krijgen we wel wat overlap haha.
Vrijdag zullen we meer weten 😊

Bijlagen

• Screenshot_20250803_130529_Facebook.jpg
    Screenshot_20250803_130529_Facebook.jpg
    37,4 KB · Weergaven: 41
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzegem en Loek123
Ben wel benieuwd met wat voor headliners Alcatraz zal komen, als we er volgende week al één te weten komen.

Er is in ieder geval weer een hoop keuze als we kijken wat er op tour is.

Voor de oudere garde met Def Leppard, Europe en Savatage, voor het hardere werk Lamb of God, In Flames en Behemoth en voor de powermetal dan nog Helloween en Powerwolf.

Valt in ieder geval wel een mooi headliner trio van te maken van deze 8 potentiële namen. Denk dat ze ook allemaal niet groot genoeg zijn om een dag te dragen op de Lokerse dus dat is dan ook alweer een angst minder.

Laatst bewerkt:
Ben wel benieuwd met wat voor headliners Alcatraz zal komen, als we er volgende week al één te weten komen.

Er is in ieder geval weer een hoop keuze als we kijken wat er op tour is.

Voor de oudere garde met Def Leppard, Europe en Savatage, voor het hardere werk Lamb of God, In Flames en Behemoth en voor de powermetal dan nog Helloween en Powerwolf.

Valt in ieder geval wel een mooi headliner trio van te maken van deze 8 potentiële namen. Denk dat ze ook allemaal niet groot genoeg zijn om een dag te dragen op de Lokerse dus dat is dan ook alweer een angst minder.
Ze kunnen natuurlijk wel gekaapt worden door de Lokerse. Lamb Of God stond er in ik denk 2 of 23 samen met Kreator. Europe stond er al eens geloof ik als headliner. Ik herinner me althans dat ik mijn trein moest halen en in het station The Final Countdown hoorde (gelukkig ooit op Graspop gezien, want geen grote fan van maar wel zo een band die ik eens zeker gezien wil hebben). Savatage is misschien wat te niche voor Lokerse maar dat zei ik vroeger ook over Sabaton en toch stonden ze er.

Users who are viewing this thread