Lowlands 2025

Top 10 is moeilijk want ik wil echt heel veel zien, maar in alfabetische volgorde de tien waar ik sowieso wil zijn:

Anthony Szmierek
Arca
Black Country, New Road
FKA Twigs
Fontaines DC
Khruangbin
London Grammar
Mk.gee
Queens of the Stone Age
SOFIA ISELLA

Een aan verandering onderhevige top-10 is momenteel:
1. FKA twigs
2. Fontaines D.C.
3. QOTSA
4. CMAT
5. Black Country, New Road
6. Maruja
7. Squid
8. Lola Young
9. Chapell Roan
10. Deadletter

Maar ook benieuwd naar Marathon, Luvcat, Amaarae, Bnnyhunna, Balu Brigada, Sef, Vampire Weekend, NNO, Sofia Isella, MK.Gee, Eivor en nog meer. Weer een te volle editie eigenlijk

Leuk, komt-ie, in vrij willekeurige volgorde en misschien zijn het er ruim 10:

Fontaines DC
Jamie XX
Queens of the Stone Age
Raye
Vampire Weekend
CMAT
Deadletter
Lola Young
The Murder Capital
Twiena
Sylvie Kreusch
Weval
Bambie Thug
The Blessed Madonna
The Murder Capital ga ik gewoon missen :confused:

Ik zie veel CMAT, wat in een lastig stukje zit voor mij (Jalen Ngonga, L'eclair, Wodan Boys allemaal leuk). Is CMAT echt een must see?

Ik zie veel CMAT, wat in een lastig stukje zit voor mij (Jalen Ngonga, L'eclair, Wodan Boys allemaal leuk). Is CMAT echt een must see?
Moet zeggen dat ik CMAT op Glastonbury nou niet echt heel zuiver vond, maar ze maakte er een leuke show van. Jalen Ngonda hoor je ook verschillende geluiden over, maar het is wel een hele goede zanger!

Oké hierbij mijn mustvsees

Club haug comedy! Afgelopen zaterdag weer achter het net gevist in Rotterdam dus hier moet ik bij zijn

De lowlands kerstshow. I mean, kersttruien? Gourmetten? Count me in.

Grease sing a long! ITS A GREASE LIGHTING (geen verdere uitleg nodig lijkt me).

Hans worst (idem)

Is het oehlalaantje er eigenlijk weer?

Dat waren ze wel. Alles wat ik verder nog mee mag maken is pure winst!

Oké hierbij mijn mustvsees

Club haug comedy! Afgelopen zaterdag weer achter het net gevist in Rotterdam dus hier moet ik bij zijn

De lowlands kerstshow. I mean, kersttruien? Gourmetten? Count me in.

Grease sing a long! ITS A GREASE LIGHTING (geen verdere uitleg nodig lijkt me).

Hans worst (idem)

Is het oehlalaantje er eigenlijk weer?

Dat waren ze wel. Alles wat ik verder nog mee mag maken is pure winst!
Haha, dat is tenminste een realistische benadering, op basis van praktijkervaring.

• Leuk
Waarderingen: daily
Ben benieuwd waar jullie het meest naar uitkijken. Hier in ieder geval mijn top 10 en eens kijken of we dat na het festival nog steeds vinden of een totaal andere top 10 hebben:
1. Fontaines DC
2. Royel Otis
3. Raye
4. FKA Twigs
5. Queens of the Stone Age
6. London Grammar
7. The Beaches
8. Chappell Roan
9. Kingfishr
10. Lola Young

Zeker ook benieuwd naar: Arca, MK. Gee, Black Country New Road, CMAT, Eivor, Tramhaus, Balu Brigada, Been Stellar,EKKSTACY, Luvcat, Marathon, Sarah Julia, Soapbox en Wodan Boys.
1. Fontaines DC
2. RAYE
3. FKA Twigs
4. Job Jobse & KI/KI
5. Vampire Weekend
6. Chase & Status
7. Chappell Roan
8. Sef
9. Jamie xx (al gezien dit jaar)
10. Kingfishr

Verder zin in Gotu Jim, Kofi Stone, DJ HEARTSTRING, Weval, Sammy Virji, The Dare

Missen: Royel Otis, Mk.gee, Antony Szmierek, Wallows, Molchat Doma, Hamdi

Ooit zei Lowlands (bij monde van EvE) op te willen komen voor betaalbaarheid voor iedereen. Die tijd is natuurlijk al lang voorbij, want met de huidige prijzen zijn festivals alleen toegankelijk voor een geprivilegieerd laagje (relatief) rijke mensen. Voor een groot deel van de mensen is dit allemaal volstrekt onbetaalbaar. Die mensen houden ook van muziek en cultuur en feest. Pijnlijke gedachte, in het licht van de machtsconcentratie van festivals bij slechts een handjevol venture capital gedreven multinationals.
Ik snap je punt hoor. Aan de andere kant kan je dit jaar voor 250 euro een ticket scoren. Daarmee kan je 4 dagen lang feesten en kamperen. Daarnaast mag je onbeperkt eten meenemen en 8 liter drank.
Drank op het festival terrein is ook duur, maar de munt prijs blijft nog relatief ‘laag’ vergeleken bij andere festivals.

Ook het aanbieden van 24 Heineken blikjes voor 33 euro is niet veel en zeker te overzien. Een Mysteryland vroeg vorig jaar 36 euro excl statiegeld voor een sixpack in de camping winkel, daar zijn ook zeer veel klachten over gekomen.

• Leuk
Waarderingen: Bamischijf
Nog even over dat wijnfilmpje: Die giebelende kwajongenschemie tussen EvE en Justin is nu écht over de houdbaarheidsdatum, toch? Ik mag ze allebei hoor, maar het is goed dat een tijdperk nu eindigt.

Ik snap je punt hoor. Aan de andere kant kan je dit jaar voor 250 euro een ticket scoren. Daarmee kan je 4 dagen lang feesten en kamperen. Daarnaast mag je onbeperkt eten meenemen en 8 liter drank.
Drank op het festival terrein is ook duur, maar de munt prijs blijft nog relatief ‘laag’ vergeleken bij andere festivals.

Ook het aanbieden van 24 Heineken blikjes voor 33 euro is niet veel en zeker te overzien. Een Mysteryland vroeg vorig jaar 36 euro excl statiegeld voor een sixpack in de camping winkel, daar zijn ook zeer veel klachten over gekomen.
Ik snap zijn punt helemaal niet. Alle vrijetijdsbesteding is gewoon duur. of je nu naar een los concert gaat, een middagje op het terras gaat bieren met vrienden, of ga eens naar de Efteling (gelukkig heb ik (nog) geen kinderen). We leven gewoon in een tijd dat je daar geld voor vrij moet maken en keuzes moet maken, maar dat is niet zo erg toch?! Onze oude bank kan nog wel een jaartje mee, dus we gaan naar Lowlands!!

Laatst bewerkt:

Vergeet daarbij ook niet dat de lonen de afgelopen jaren in de meeste gevallen ook goed gestegen zijn en er banen voor het oprapen liggen. Voor studenten was 10 jaar terug 200 euro ook veel en een biertje ook al duur.
Zeg niet dat Lowlands goedkoop is, maar het opzetten van een festival van deze grootte komt helaas met een prijskaartje waar je inderdaad 4 dagen lang kan feesten en kamperen (met eigen eten en drank op de camping).

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Mimi en degrotegeneraal
Nog even over dat wijnfilmpje: Die giebelende kwajongenschemie tussen EvE en Justin is nu écht over de houdbaarheidsdatum, toch? Ik mag ze allebei hoor, maar het is goed dat een tijdperk nu eindigt.
Denk dat ze ook samen het "sekshotel" bij het Oh la laantje hebben verzonnen.

In het Sekshotel kunnen liefhebbers zich voor dertig minuten terugtrekken voor wat dan ook. Twee dames van middelbare leeftijd, type klassieke toiletjuffrouw, verschonen daarna de lakens. Ondanks het warme meer is de belangstelling 's middag al behoorlijk. "Ja hoor, er wordt lekker geneukt."
Uit artikel uit 2018: De 5 opvallendste vernieuwingen op Lowlands

Users who are viewing this thread