Lowlands 2025

Daarmee verantwoord ik de verhoogde prijs ook gewoon. De voorpret duurt bij mij echt maanden, als ik geen ticket heb is dat minder.
Haha zo praat ik het voor mezelf ook goed, plus een stukje zekerheid, maar zit nu toch wel met een kleine jaloezie te kijken naar die doorverkoop prijzen. Verwacht dat ze nog wel verder zakken en dat je voor ruim 100 euro minder makkelijk een kaartje kan kopen volgende week.

Haha zo praat ik het voor mezelf ook goed, plus een stukje zekerheid, maar zit nu toch wel met een kleine jaloezie te kijken naar die doorverkoop prijzen. Verwacht dat ze nog wel verder zakken en dat je voor ruim 100 euro minder makkelijk een kaartje kan kopen volgende week.
Ja die 100 euro is wel echt een hoop, maar het is ook extremer dan andere jaren als ik het me goed herinner toch?

Daarmee verantwoord ik de verhoogde prijs ook gewoon. De voorpret duurt bij mij echt maanden, als ik geen ticket heb is dat minder.
Ik heb gewoon net gedaan alsof ik wel een ticket had. Onze hele groep van 15 man heeft er wel een. Ik twijfelde alleen of ik als vrijwilliger of via resale ging. Dus in mijn hoofd had ik al wel voorpret.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: pietmoeskops en eva84
Ja die 100 euro is wel echt een hoop, maar het is ook extremer dan andere jaren als ik het me goed herinner toch?
Klopt, zeker de aantallen, vorig jaar lag de max ergens op 800 a 1000 kaarten in de verkoop volgens mij. Nu zitten we al op ruim 2500 (TM resale & TS bij elkaar).

Ik heb ook het gevoel dat de line-up een stuk alternatiever wordt gevonden en er te weinig "bekende" artiesten op staan voor velen. Zeker als ik collega's of klanten over de line-up hoor praten, of de FB comments lees.

Het is gewoon een gok. Als er een knaller van een lineup had gestaan had niemand zn kaartje verkocht onder de prijs.

En met knaller bedoel ik uiteraard meer bekende en mainstream populaire artiesten/djs. Ook al is dat natuurlijk voor iedereen verschillend wat een knaller is of niet.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Grappig, ik vind de lineup juist een behoorlijke knaller dit jaar. En ik ben niet de grootste muziekkenner of purist. Evenwel vind ik headliners niet belangrijker dan de midcard, en díe is echt wel sterk.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Het is gewoon een gok. Als er een knaller van een lineup had gestaan had niemand zn kaartje verkocht onder de prijs.
Elk jaar zijn er altijd duizenden die hun kaartje verkopen omdat ze ziek zijn, het weer slecht is, een begrafenis hebben of om wat voor reden dan ook besluiten om niet meer te gaan. Het is daarom geen gok, maar hoeveel je bespaart verschilt idd wel per jaar.

Eerder had ik geen zin in dat gezeik en kocht 2x 10 groepstickets en daarmee klaar. Maar sinds dit jaar vind ik €350 echt bizar veel geld, zeker omdat ik vorig jaar zag wat tickets kostten op de tweedehands markt. Daarom wacht ik tot die rond de €250 is en koop dan. Kan ik weer 2 grote bier extra van halen.

Eenmaal op Lowlands kijk ik niet meer om naar geld en dat was prima te doen als je gewoon muntjes pint, maar dit jaar zal het mentaal wel ff irritant worden. En dan ook nog extra gezeik met rondjes halen wat voorheen altijd heel makkelijk is met wisselende groepen (we zijn nooit met alle 20 en extra aanhang bij elkaar) wordt dat helemaal klote. Kan ik als een soort penningmeester gaan optreden met allemaal apps en groepen daar weer in. Ik snap het echt niet.

Ze zullen er wel onderzoek naar hebben gedaan hoeveel extra geld het ze oplevert want sowieso gaat Mojo niet inleveren als ze een nieuw systeem als dit introduceren.

Ik vind het ook wel gewoon lekker dat ik de kosten wat kan spreiden. De pijn van de 350 euro in januari ben ik allang vergeten tegen de tijd dat de dure zomermaanden komen kijken. Ik ben me er volledig bewust van dat dit uiteindelijk financieel niet voordelig is, maar het gevoel wil ook wat. Zeker omdat vakantie(s) en DTRH er al zo inhakken in de zomer.

• Leuk
Waarderingen: StevieU2, mgbss en eva84
Grappig, ik vind de lineup juist een behoorlijke knaller dit jaar. En ik ben niet de grootste muziekkenner of purist. Evenwel vind ik headliners niet belangrijker dan de midcard, en díe is echt wel sterk.
Bij mij net zo.
In 2018 vond ik 67% interssant, waarvan 12% must-see
In 2019 vond ik 60% interessant, waarvan 6% must-see
In 2022 vond ik 51% interessant, waarvan 11% must-see
In 2023 vond ik 49% interessant, waarvan 5% must-see
In 2024 vond ik 49% interessant, waarvan 5% must-see

En dit jaar is dat weer 59% interessant, waarvan 12% must-see

Dus voor mij was het de jaren na dat "virusje" wat minder dan de jaren daarvoor.
Maar nu is het voor mij interessanter en dus meer keuzes die je moet maken.

Elk jaar zijn er altijd duizenden die hun kaartje verkopen omdat ze ziek zijn, het weer slecht is, een begrafenis hebben of om wat voor reden dan ook besluiten om niet meer te gaan. Het is daarom geen gok, maar hoeveel je bespaart verschilt idd wel per jaar.
Bespaard of meer betaald. Uiteraard zijn er altijd afhakers maar er zijn echt wel jaren geweest dat het aantal aangeboden kaarten onder de originele prijs een uitzondering was. Ik kan me nog herinneren dat we hier op t forum elkaar kaarten verkochten voor de "normale" prijs omdat we het elkaar gunde en geen winst wilde maken.

Bespaard of meer betaald. Uiteraard zijn er altijd afhakers maar er zijn echt wel jaren geweest dat het aantal aangeboden kaarten onder de originele prijs een uitzondering was. Ik kan me nog herinneren dat we hier op t forum elkaar kaarten verkochten voor de "normale" prijs omdat we het elkaar gunde en geen winst wilde maken.
M’n eerste keer was 2015, het jaar het niet uitverkocht was dus ik kan moeilijk meepraten haha

Ik heb er eerder ook niet naar gekeken, we waren voorheen ook altijd blij dat de groepstickets lukte. Vooral toen ik 1x 10 tickets te pakken had en de tweede reeks van 10 nogal wat tijd en moeite kostte 😅

Ik vind het verder het geld wel waard trouwens. Het was bij mij ook niet volledig zeker of ik zou gaan vanwege thuissituatie en daarom aankoop wat uitgesteld.

• Leuk
Waarderingen: eva84
Ben benieuwd waar jullie het meest naar uitkijken. Hier in ieder geval mijn top 10 en eens kijken of we dat na het festival nog steeds vinden of een totaal andere top 10 hebben:
1. Fontaines DC
2. Royel Otis
3. Raye
4. FKA Twigs
5. Queens of the Stone Age
6. London Grammar
7. The Beaches
8. Chappell Roan
9. Kingfishr
10. Lola Young

Zeker ook benieuwd naar: Arca, MK. Gee, Black Country New Road, CMAT, Eivor, Tramhaus, Balu Brigada, Been Stellar,EKKSTACY, Luvcat, Marathon, Sarah Julia, Soapbox en Wodan Boys.

Users who are viewing this thread