Lowlands 2025

Haha heel herkenbaar hoor, nu staan er dit jaar wel een tiental artiesten waarbij als ik met iemand aan het praten zou zijn en ik weet dat die artiest bijna begint vrij onrustig zou worden.

Ik vind daarom die donderdag ook heel gezellig. Lekker even een hapje eten in alle rust en gezellig kletsen, zonder dat je het hele festival terrein over hoeft te rennen.
Ben wel benieuwd welke artiesten voor jou de absolute must’s zijn op dit moment, misschien dat we elkaar nog wel tegen komen dan!

Daar staat 9000, maar bij de Bravo staat 11.000
Ja alleen bij de Bravo staat binnen capaciteit 8700, vandaar mijn verwarring. Maar inderdaad dan is het verschil 2000 mensen inclusief mensen die van buiten de tent kunnen kijken.

Ik vind het blokkenschema eigenlijk wel goed dit keer, nauwelijks clashes. Wat mij vooral opvalt is dat mensen klagen over clashes of een tegenvallende dag, maar als nog 10-15 artiesten per dag kunnen noemen waar ze heen willen/gaan, dan is het allemaal zo slecht nog niet volgens mij. Heb zelf jaren geleden al de keuze gemaakt om echt een paar artiesten per dag te kiezen waar ik écht naar toe wil, en daarnaast vooral ook de sfeer van het festival te proeven. Dan kan het ook allemaal nauwelijks tegenvallen, kom je veel leuke nieuwe artiesten (en mensen) tegen, en ben je niet constant op en neer aan het rennen. Ik vraag me soms echt af hoe mensen hier op dit forum (ook al was ik vroeger dus ook zo) een festival beleven als ze op een dag 15 artiesten willen zien. Lijkt me bijna een soort werken dan, met totaal geen moment van ontspanning. Veel plezier gewenst iedereen, ik heb er zin in!
Is dat niet gewoon een individueel verschil in beleving van muziekfestivals? Zie je het sec als een driedaagse ketting van concerten, zie je het als een sfeervol weekend met vrienden / onbekenden en toevallige ontdekking, of ergens op de ladder daartussenin? Als er een groot gedeelte van de dag artiesten staan die ik graag wil zien voelt het voor mij totaal niet als een gemis dat ik niet op de markt ben geweest.

• Leuk
Waarderingen: fiesta en JamesV
Ik hoorde overigens in de podcast dat de Bravo en India een upgrade krijgen dit jaar!

De India zou een compleet andere tent worden, vergelijkbaar aan de nieuwe tweede tent op DTRH (maar dan wat kleiner). Ben benieuwd welke keuze daarin gemaakt wordt aangezien die tent een fiasco was op DTRH in de voorbereiding. Over de Bravo heb ik ook veelbelovende verhalen gehoord, vooral voor de nacht.

De India zou een compleet andere tent worden, vergelijkbaar aan de nieuwe tweede tent op DTRH (maar dan wat kleiner). Ben benieuwd welke keuze daarin gemaakt wordt aangezien die tent een fiasco was op DTRH in de voorbereiding. Over de Bravo heb ik ook veelbelovende verhalen gehoord, vooral voor de nacht.
Wordt dan de bravo aangepast? Waar zou ik dan aan moeten denken?

Wordt dan de bravo aangepast? Waar zou ik dan aan moeten denken?

Wat ik heb begrepen (pin me er niet op vast), krijgt de Bravo vooral een upgrade qua lichtinstallatie. Dus wat er in de tent hangt, ik verwacht niet dat de tent op zichzelf anders gaat zijn.

Wat ging er dan mis op DTRH?

De zaterdagavond staat voor mij bomvol clashes, maar het lijkt erop dat ik veruit het merendeel kan meepakken. Raye en Antony Szmierek moet ik dan links laten liggen waardoor Royel Otis, Maruja, The Muder Capital, FKA Twigs, en Papa Roach allemaal (deels) mee te pakken zijn. Jammer dat niet een van die artiesten tegelijkertijd met Chappell Roan staat. Eigenlijk staat er helemaal niets tegenover. Was het niet van plan, maar wellicht dan toch een kijkje nemen bij Roan.

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje en Mimi
Nou blij dat het blokkenschema er is, maar als groot fan van het festival vind ik het toch een matige line up met voor mij lastige clashes.

- FKA goede boeking, maar zie ik als een extra. Je zondag is qua headliner uitermate dun
- Twee danceafsluiters, zonde vind ik
- Alles wordt duurder bij LL, behalve de headliners. Drie jaar op rij dat een grote act wegvalt, 1 x is toeval, 2 x is opvallend en 3 x is structureel. Erg zwak
- Ploegendienst in de Bravo, wie heeft dat bedacht. Moet je als band ook niet willen
- London Grammar in de Alpha, zonde. Bravo was beter geweest.
- Zondag vroeg thuis vrees ik. Ga me verdiepen in MK.Gee, maar anders na FDC al op tijd naar huis. Ook wel relaxt.
- Soms veel gaten in mijn spoorboekje wegens gebrek aan interessante acts die mij aanspreken
- Zo gaat het wel een rustige editie worden. Ook wel eens fijn. Tijd voor andere dingen op LL, wat weet ik nog niet 😅

Gaat er ongeveer zo uitzien. Met vraagteken erachter (?) leuk, maar hoeft (nog) niet perse. Dik gedrukte acts die ik echt graag wil zien. En dat zijn er niet veel dit jaar:

Vrijdag

12:30 - 13:30 Marathon (waarom zo lang?)/13:00 - 14:00 Jalen Ngonda/ 13:30 - 14:30 Wodan Boys (waarom zo lang?)
(1e clash en twee Nederlandse acts)
15:00 - 16:00 Kingfishr
16:15 - 17:05 Luvcat
18:15 - 19:15 London Grammar
20:15 - 21:30 QOTSA
21:45 - 22:45 Warmduscher (?)
23:45 - 00:45 Tramhaus (waarom zo lang?) / 00:30 - 01:30 Comedytrain
(2e clash)
00:45 Future Festival Classics

Zaterdag

13:00 - 14:00 Joep Beving
15:15 - 16:10 Ecca Vandal
17:15 - 18:15 The Beaches / Squid
(3e clash)
18:15 - 19:15 Vampire Weekend (?)
20:15 - 21:30 RAYE/20:10 - 21:00 Maruja/21:00 - 22:00 The Murder Capital/21:30 - 22:30 FKA Twigs/21:45 - 23:00 Papa Roach/22:30 - 00:00 Chapel Roan
(4e (mega)clash)
00:00 Zombies kijken @Bravo

Zondag

12:45 - 13:45 Kasper v/d Laan/13:30 - 14:30 NNO
(5e clash en twee Nederlandse acts)
14:45 - 15:45 BCNR
18:00 - 19:00 The Chats/18:30 - 19:30 Lola Young
(6e clash)
19:30 - 20:45 FDC
20:45 - 21:45 MK.Gee (?)
22:00 - 23:00 Eivør (?)

Zoiets?

Wat ik heb begrepen (pin me er niet op vast), krijgt de Bravo vooral een upgrade qua lichtinstallatie. Dus wat er in de tent hangt, ik verwacht niet dat de tent op zichzelf anders gaat zijn.
Volgens mij niet hoor. In de eerste podcast van dit jaar zeiden ze slechts dat de India een tent werd waar meer gewicht in kon hangen zodat die de druk op de Bravo (waar het al jaren te druk is) een beetje kon afnemen. Volgens mij zou er niet veel aan de Bravo veranderen, omdat die voor het dagprogramma op deze manier nodig is.

Wat ging er dan mis op DTRH?

Het was van wat ik hoorde de eerste keer dat deze tent is geplaatst, en dit schijnt in de voorbereiding niet helemaal volgens planning te zijn gegaan. De tent was veel later klaar dan gepland en niet naar wens opgeleverd. Dit zou er in geresulteerd hebben dat lang niet alles wat in de tent moest hangen qua licht er hing door een gebrek aan tijd. Schijnbaar was deze tent een keer en nooit meer, maar dat kan ook in de emotie van het weekend tegen me gezegd zijn.

Volgens mij niet hoor. In de eerste podcast van dit jaar zeiden ze slechts dat de India een tent werd waar meer gewicht in kon hangen zodat die de druk op de Bravo (waar het al jaren te druk is) een beetje kon afnemen. Volgens mij zou er niet veel aan de Bravo veranderen, omdat die voor het dagprogramma op deze manier nodig is.

Ik denk ook niet dat er grote veranderingen zijn, de Bravo heeft altijd een net andere insteek tijdens de nacht qua lichtopzet. Wat mij is verteld is die van dit jaar nog veel vetter is dan die van vorig jaar. Dus het gaan dan echt inhoudelijk over de lichtinstallatie en niet over ene grote verandering aan de tent.

• Leuk
Waarderingen: DanielNedelko
Ik denk ook niet dat er grote veranderingen zijn, de Bravo heeft altijd een net andere insteek tijdens de nacht qua lichtopzet. Wat mij is verteld is die van dit jaar nog veel vetter is dan die van vorig jaar. Dus het gaan dan echt inhoudelijk over de lichtinstallatie en niet over ene grote verandering aan de tent.
Ja die lichtconstructie is altijd wel vet. Vond die in 2019 al heel vet, maar toen vorig jaar tijdens Young Marco ineens een grote bal naar beneden kwam (die ik nog niet had gezien) ontplofte heel even m'n hoofd haha

De Lima zou toch juist vervangen worden? Dacht dat ik dat ergens een keer had meegekregen.
Dat is in de eerste podcast gezegd ja, maar daar werd alleen verteld dat ie er mogelijk aan zat te komen als ze het op tijd konden regelen. Blijkbaar dus nog te weinig tijd gehad. Volgend jaar dan waarschijnlijk

Nou blij dat het blokkenschema er is, maar als groot fan van het festival vind ik het toch een matige line up met voor mij lastige clashes.

- FKA goede boeking, maar zie ik als een extra. Je zondag is qua headliner uitermate dun
- Twee danceafsluiters, zonde vind ik
- Alles wordt duurder bij LL, behalve de headliners. Drie jaar op rij dat een grote act wegvalt, 1 x is toeval, 2 x is opvallend en 3 x is structureel. Erg zwak
- Ploegendienst in de Bravo, wie heeft dat bedacht. Moet je als band ook niet willen
- London Grammar in de Alpha, zonde. Bravo was beter geweest.
- Zondag vroeg thuis vrees ik. Ga me verdiepen in MK.Gee, maar anders na FDC al op tijd naar huis. Ook wel relaxt.
- Soms veel gaten in mijn spoorboekje wegens gebrek aan interessante acts die mij aanspreken
- Zo gaat het wel een rustige editie worden. Ook wel eens fijn. Tijd voor andere dingen op LL, wat weet ik nog niet 😅

Gaat er ongeveer zo uitzien. Met vraagteken erachter (?) leuk, maar hoeft (nog) niet perse. Dik gedrukte acts die ik echt graag wil zien. En dat zijn er niet veel dit jaar:

Vrijdag

12:30 - 13:30 Marathon (waarom zo lang?)/13:00 - 14:00 Jalen Ngonda/ 13:30 - 14:30 Wodan Boys (waarom zo lang?)
(1e clash en twee Nederlandse acts)
15:00 - 16:00 Kingfishr
16:15 - 17:05 Luvcat
18:15 - 19:15 London Grammar
20:15 - 21:30 QOTSA
21:45 - 22:45 Warmduscher (?)
23:45 - 00:45 Tramhaus (waarom zo lang?) / 00:30 - 01:30 Comedytrain
(2e clash)
00:45 Future Festival Classics

Zaterdag

13:00 - 14:00 Joep Beving
15:15 - 16:10 Ecca Vandal
17:15 - 18:15 The Beaches / Squid
(3e clash)
18:15 - 19:15 Vampire Weekend (?)
20:15 - 21:30 RAYE/20:10 - 21:00 Maruja/21:00 - 22:00 The Murder Capital/21:30 - 22:30 FKA Twigs/21:45 - 23:00 Papa Roach/22:30 - 00:00 Chapel Roan
(4e (mega)clash)
00:00 Zombies kijken @Bravo

Zondag

12:45 - 13:45 Kasper v/d Laan/13:30 - 14:30 NNO
(5e clash en twee Nederlandse acts)
14:45 - 15:45 BCNR
18:00 - 19:00 The Chats/18:30 - 19:30 Lola Young
(6e clash)
19:30 - 20:45 FDC
20:45 - 21:45 MK.Gee (?)
22:00 - 23:00 Eivør (?)

Zoiets?
London Grammar stond vorige keer (wel wat jaartjes geleden) in een bomvolle Bravo, dus ik snap wel dat ze die nu in de Alpha plaatsen. Ook prima band om vanaf de heuvels van te genieten.

Ploegendienst in de Bravo snap ik ook niet zo goed, vorige keer in de Xray was niet heel druk maar wel lekker intiem en goeie moshpit. Misschien om mensen op zondagochtend hun tent uit te lokken gezien ze al om 12:30 spelen.

Oja, Horsegiirl stond vorig jaar om 4 uur ‘s nachts ofzo en nu 5 uur ‘s middags in de Heineken? … Oké?

• Leuk
Waarderingen: @Marc

Users who are viewing this thread