Lowlands 2025

Ja ik snap je volledig. Laten we wel wezen: de volledige app is - net als de huisstijl - al jaren een gedrocht. Ik kan me ook niet voorstellen dat er nog nooit iemand geweest is die dit intern heeft aangekaart, dus ik ben benieuwd wat dan de redenen kunnen zijn om dit allemaal zo te houden. Een oplossing is ook weer niet zó complex.
Ja, maar die huisstijl kan ik nog verdedigen onder het mom 'artistieke keuze', die app is gewoon functioneel kut. Zet er een keer iemand met een UI/UX stage tegenaan en je hebt al iets beters.

Het is voor mij altijd de reden geweest om simpelweg het boekje te gebruiken want in de app kun je moeilijk de Alpha met de Xray, India of andere stages vergelijken. Nu ook weer erg matig maar ik heb dan ook niet de allergrootste telefoon (iPhone 13 mini), hoewel de app in de tijd dat dat wel het grootste scherm was van smartphones hetzelfde was.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Ja, maar die huisstijl kan ik nog verdedigen onder het mom 'artistieke keuze', die app is gewoon functioneel kut. Zet er een keer iemand met een UI/UX stage tegenaan en je hebt al iets beters.
Ik doe gewoon de PDF bewerken en daar dingen in omcirkelen. Een stuk overzichtelijker dan die rot app en de afbeeldingen in mijn mobiel onder een sneltoets zetten tijdens het weekend.
1753361629883.png

Maar inderdaad, ze kunnen makkelijk die app wel goed maken volgens mij. Een clashfinder werkt ook gewoon prima, dan moet de LL app dat ook wel kunnen.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Eens!

Mis ook de power op de zaterdag nacht. Verwacht geen knalset van The Blessed Madonna, meer wat om mee in te komen voor een vrijdag.
Chris Stussy een mega show in de bravo zien opvoeren had dit wat mij betreft al een stuk beter gemaakt.
Aangezien BSS een Nederlander is verwacht ik dan wel weer dat hij begrijpt wat je te doen staat op een zaterdag nacht in de bravo.

Lammer is leuk en dat zal gegarandeerd handjes in de lucht worden, maar die hardhouse dj's voelen me toch een partij inwisselbaar en zijn niet verrassend. Misschien toch de X-ray maar eens opzoeken. Hoe is dat doorgaans te doen qua drukte op een zaterdag nacht?

Zondag is wat mij betreft het leukste nachtprogramma. Zelf niet de grootste drum and bass fan, maar Twiena, Gigola, Salome, Basshka, Roi Perez allemaal gaaf. Dit was wat mij betreft beter geweest op de zaterdag, wanneer ik nog niet al mijn kruit verschoten heb.
Ik verwacht juist dat dit echt een knalset wordt, die gaat echt wel hard draaien hoor. Tegenwoordig zet zij sowieso wel wat meer in op wat hoger energie in haar sets. Ik voorspel deze set, en die van Salome als niet-te-missen.

Zo dan. Ik krijgt me daar een schizofreen gevoel bij het blokkenschema. Wel weer typisch Lowlands natuurlijk, maar toch. Zitten ook wel wat vervelende clashes tussen, waaronder Raye vs. Maruja en Raye vs. The Murder Capital, The Beaches vs. Squid en een stukje Molchat Doma vs. Fontaines D.C.. Het blokje Raye, FKA Twigs, Chapell Roan is wel erg sterk. Eivør tijdens jamie xx is wel een fijne, want naar die tweede valt echt niet te luisteren.

• Leuk
Waarderingen: Mimi, fiesta en @Marc
Ik vind het blokkenschema eigenlijk wel goed dit keer, nauwelijks clashes. Wat mij vooral opvalt is dat mensen klagen over clashes of een tegenvallende dag, maar als nog 10-15 artiesten per dag kunnen noemen waar ze heen willen/gaan, dan is het allemaal zo slecht nog niet volgens mij. Heb zelf jaren geleden al de keuze gemaakt om echt een paar artiesten per dag te kiezen waar ik écht naar toe wil, en daarnaast vooral ook de sfeer van het festival te proeven. Dan kan het ook allemaal nauwelijks tegenvallen, kom je veel leuke nieuwe artiesten (en mensen) tegen, en ben je niet constant op en neer aan het rennen. Ik vraag me soms echt af hoe mensen hier op dit forum (ook al was ik vroeger dus ook zo) een festival beleven als ze op een dag 15 artiesten willen zien. Lijkt me bijna een soort werken dan, met totaal geen moment van ontspanning. Veel plezier gewenst iedereen, ik heb er zin in!

Ik vind het blokkenschema eigenlijk wel goed dit keer, nauwelijks clashes. Wat mij vooral opvalt is dat mensen klagen over clashes of een tegenvallende dag, maar als nog 10-15 artiesten per dag kunnen noemen waar ze heen willen/gaan, dan is het allemaal zo slecht nog niet volgens mij. Heb zelf jaren geleden al de keuze gemaakt om echt een paar artiesten per dag te kiezen waar ik écht naar toe wil, en daarnaast vooral ook de sfeer van het festival te proeven. Dan kan het ook allemaal nauwelijks tegenvallen, kom je veel leuke nieuwe artiesten (en mensen) tegen, en ben je niet constant op en neer aan het rennen. Ik vraag me soms echt af hoe mensen hier op dit forum (ook al was ik vroeger dus ook zo) een festival beleven als ze op een dag 15 artiesten willen zien. Lijkt me bijna een soort werken dan, met totaal geen moment van ontspanning. Veel plezier gewenst iedereen, ik heb er zin in!
Ik heb dit ook gedaan (en doe het af en toe nog steeds als ik naar een festival ga), maar juist het zien van die artiesten geeft me wat meer ontspanning dan dat ik of doelloos sta te wachten op de volgende act of weet dat er op hetzelfde moment nog een coole artiest aan het spelen is. Voelt niet echt als werken, juist om het festival in z'n volledigheid te ervaren. Toch een beetje meer waar voor je geld als je meer artiesten kan zien.

Ik verwacht juist dat dit echt een knalset wordt, die gaat echt wel hard draaien hoor. Tegenwoordig zet zij sowieso wel wat meer in op wat hoger energie in haar sets. Ik voorspel deze set, en die van Salome als niet-te-missen.
Ik laat me graag verrassen! Wel benieuwd aan welke sets ik dan moet denken qua hogere energie ;)

Het is ook voor mij vooral een stukje voorpret, die looproutes en clashes bekijken en een plannetje maken. Uiteindelijk op het festival zelf heb ik denk ik 4 a 5 artiesten per dag waar ik echt heel graag heen wil en dus ook heen ga. En blijft er voor de rest van het plan weinig over.

Zeker omdat je soms ook gewoon echt geen zin hebt om van Alpha, naar Bravo, naar Heineken te gaan en je soms wel even ergens wilt blijven hangen.

Poeh wat een zaterdag zeg… Kan me niet herinneren dat er zoveel artiesten die ik graag wil zien op dezelfde dag stonden. Andere dagen wel weer wat karig als eerste reactie

• Leuk
Waarderingen: @Marc en Davidd
Het is ook voor mij vooral een stukje voorpret, die looproutes en clashes bekijken en een plannetje maken. Uiteindelijk op het festival zelf heb ik denk ik 4 a 5 artiesten per dag waar ik echt heel graag heen wil en dus ook heen ga. En blijft er voor de rest van het plan weinig over.

Zeker omdat je soms ook gewoon echt geen zin hebt om van Alpha, naar Bravo, naar Heineken te gaan en je soms wel even ergens wilt blijven hangen.
Ik snap heel goed wat je zegt hoor, en het is bovendien ook echt geen oordeel van mijn kant, iedereen beleefd het op zijn eigen manier en dat is ook het mooie.
Wat ik zelf altijd gemerkt heb, is juist dat als ik zo’n uitgebreide planning maak, ik constant het gevoel heb dat ik ‘iets mis’, dus stel ik heb een leuk gesprek met een onbekende onder het genot van een spebi’tje, dan wil ik niet de ‘fomo’ hebben dat ik snel naar een bepaalde stage moet, dat haalt voor mij persoonlijk de luchtigheid van het festival weg. Dit komt echter ook wel voort uit de luxe dat ik inmiddels al zo verschrikkelijk veel artiesten live heb gezien, dat ik bij wijze van spreken Underworld voor de 8ste keer zien wel kan missen.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Ik snap heel goed wat je zegt hoor, en het is bovendien ook echt geen oordeel van mijn kant, iedereen beleefd het op zijn eigen manier en dat is ook het mooie.
Wat ik zelf altijd gemerkt heb, is juist dat als ik zo’n uitgebreide planning maak, ik constant het gevoel heb dat ik ‘iets mis’, dus stel ik heb een leuk gesprek met een onbekende onder het genot van een spebi’tje, dan wil ik niet de ‘fomo’ hebben dat ik snel naar een bepaalde stage moet, dat haalt voor mij persoonlijk de luchtigheid van het festival weg. Dit komt echter ook wel voort uit de luxe dat ik inmiddels al zo verschrikkelijk veel artiesten live heb gezien, dat ik bij wijze van spreken Underworld voor de 8ste keer zien wel kan missen.
Haha heel herkenbaar hoor, nu staan er dit jaar wel een tiental artiesten waarbij als ik met iemand aan het praten zou zijn en ik weet dat die artiest bijna begint vrij onrustig zou worden.

Ik vind daarom die donderdag ook heel gezellig. Lekker even een hapje eten in alle rust en gezellig kletsen, zonder dat je het hele festival terrein over hoeft te rennen.

Users who are viewing this thread

• Auke