Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Ondanks de komkommertijd nog wat releases gevonden en beluisterd:

Autocamper – What Do You Do All Day?: Dit is best een aardig indierock/popdebuut van deze tegenhangers van het postpunkgeweld in Manchester. ‘Again’, ‘Foxes’ en ‘Proper’ vind ik de aardigste nummers.

Flooding – Object 1 (EP): Dit album is een heerlijke mix van slowcore, noise rock, post-hardcore en post-punk. Jammer dat het maar 4 nummers duurt. Ze zijn wel alle vier erg lekker, waarbij ik ‘your silence is my favorite song’ absoluut het lekkerste nummer vind.

Goon – Dream 3: Ik moet zeggen dat dit een heerlijke indierock / psychpop-plaat is. Heerlijke riffs afgewisseld met rustige momenten. Vooral ingetogen, dromerige zang heel soms afgewisseld met intens geschreeuw. Prima album. Mijn favorieten: ‘Closer To’, ‘Patsy’s Twin’, ‘Fruit Cup’ en ‘Sunsweeping’.

Half Japanese – Adventure: 12 voortkabbelende, niet heel spannende popliedjes. Wel vrolijk en soms zelfs een beetje catchy. Maar het blijft bij mij niet hangen en maakt op mij geen indruk.

Hammock – Nevertheless: 11 ambient gitaar en pianonummers. Niet perse mijn ding. Duurt mij ook te lang. Het album komt ook niet echt op gang, maar dat hoort er kennelijk bij. ‘Nevertheless’ vind ik nog wel een aardig nummer.

Lebanon Hanover – Asylum Lullabies: Dit duo heb ik ooit gezien op Zeitgeist en ik vond dat best wel aardig toen. Ik hoorde destijds vooral New Order-invloeden. Dit is ook een prima darkwave/postpunk-album geworden: scherpe baslijnen, synthesizers en een ‘verontrustende’ sfeer met ingetogen, soms ‘spookachtige’ zang van Larissa Iceglass. Het vorige album is alweer 5 jaar geleden. ‘Torture Rack’ vind ik echt een verschrikkelijk lekker nummer. Verder zijn ook ‘Waiting List’, ‘I’m Doing This For You’ en ‘Parrots’ erg lekker.

Martha - Standing Where It All Began - Singles and B-Side: Een bonte verzameling van 20 geremasterde singles, B-sides en nooit eerder uitgebracht materiaal. Heel erg lekkere indierock, poppunk. Ik noem ‘1978, Smiling Politely’, ‘Gretna Green’, ‘The Ballad Of Lucy Connor’, ‘Clatty Harriet’ en ‘Fix My Brain’ als lekkerste nummers, maar eigenlijk bevalt mij het hele album wel.

Matt Jencik + Midwife – Never Die: Een duister album over geliefden die Jencik liever niet kwijtraakt. De samenwerking met slowcore-dame Madeline Johnston (Midwife) leidt tot minimaal opgebouwde nummers in een traag tempo. Best lekker op zijn tijd. Niet echt uitschieters, maar ‘The Last Night’, ‘Never Die’ en ‘September Goths’ zijn nog wel aardig.

Powerplant – Heat (EP): Postpunk uit Londen. De EP start aardig met ‘Heat’ en ‘Empty Telephone’, maar eindigt matig wat mij betreft. Laatste 2 nummers kunnen mij niet bekoren.

Split Chain – motionblur: Post-hardcore, shoegaze in de hoek van Narrow Head, Deftones en anderen, maar dan uit Bristol. Dit is een prima album. Sterker nog: een heerlijk album. 35 minuten razen. ‘Under The Wire’, ‘I’m Not Dying To Be Here’, ‘SPIT’, ‘greyintheblue’ en ‘my mistake’ zijn voorlopig mijn favorieten.

We Are Only Human Once – summer luv: Het album begint zwak wat mij betreft, maar herpakt zich redelijk vanaf ‘Take u home’. Het is uiteindelijk best een aardig, maar niet heel spannend indierockalbum. Wel vind ik ‘Buried signal’, ‘The fever’, ‘Vincent’s monster’ en ‘Promises.ubroke’ nog leuke nummers.

Wet Leg – Moisturizer: Ik moet zeggen dat ik dit een prima opvolger vind van Wet Leg. Gemiddeld genomen ook een stukje harder, pittiger. Mijn favoriete nummers zijn vooralsnog: ‘CPR’, ‘liquidize’, ‘mangetout’ en ‘pillow talk’.

Worlds Worst – American Muscle: Dit is een meer dan prima plaat met een door de jaren 90 geïnspireerde, noisy, post-grunge, indie/slacker rock sound met luide gitaren, dreunende drums, grote melodieën en pakkende hooks. Erg lekker. ‘Worldsworst’, ‘Angus’, ‘Units’ en ‘Gas Hands’ zijn voor mij de lekkerste nummers.

Mijn album van deze week: Split Chain – motionblur.

Na een dagje luisterwerk weer een bijdrage:

Alex G – Headlights: Mijn zoon zei dat dit niet echt iets voor mij zou zijn en hij heeft gelijk. Ook het concert in 2023 in Trix vond ik niet overtuigend. Maar goed: toch is het album redelijk en ik vind ‘Afterlife’ en ‘Louisiana’ best aardige nummers.

Bleach Lab – Close To The Flame (EP): Dit is best een prima shoegaze-plaat. Lekkere lome zang. Heerlijk. ‘In Your Arms’ en ‘If I Could Be Anything’ vind ik de leukste nummers.

Bush – I Beat Loneliness: Bush. Tsja Bush. In de jaren ’90 luisterde ik daar nog naar. Heel erg veel is het ook niet veranderd op dit 10e album. Het album begint sterk met 'Scars'. Dit nummer combineert synths, met de beukende drums, ruige gitaren en de iconische zang van frontman Gavin Rossdale. ‘I Beat Loneliness’ is ook nog wel een sterk nummer. ‘The Land Of Milk And Honey’ is erg catchy. De tweede helft van het album, vanaf ‘We Are Of This Earth’, is een stuk trager en ronduit saai en eentonig.

Coral Grief – Air Between Us: Ik vind dit best een lekkere shoegaze/dreampop-plaat (geef het maar een naam). Het is een prima debuutalbum van dit trio uit Seattle. ‘Latitude’, ‘The Landfall’ en ‘Almost Everyday’ vind ik de lekkerste nummers om bij weg te dromen.

Drought – Souvenir: Het debuut van deze band uit Bay Area opgenomen door de man die ook Deafheaven en Gouge Away ‘onder zijn hoede heeft’. Drought heeft veel op het podium gestaan met Jeromes Dream. Dus dat geeft de richting wel een beetje aan: post-hardcore/screamo. Ik moet zeggen: een lekkere plaat. ‘An Invitation’, ‘We’re The Flora’, ‘Saint’ en ‘Wayfinding’ vind ik vooralsnog de lekkerste.

Forth Wanderers – The Longer This Go On: In 2018 een prima debuut, daarna direct stoppen, nu album 2 en dan weer stoppen? Dat zou jammer zijn, want dit is heerlijke gitaarrock. 10 nummers in 27 minuten. Opener ‘To Know Me/To Love Me’ is wat mij betreft gelijk een knaller. Verder vind ik ook ‘7 Months’, ‘Springboard’ en ‘Barnard’ erg lekker.

Laura Jane Grace – Adventure Club: Erg vrolijke en grappige punkrock/indierock met een vleugje folk en soms een serieuze ondertoon. Een erg goed album wat mij betreft. 12 nummers in 28 minuten. Ik vind vooral ‘I Love To Get High’, ‘New Years Day’, ‘Mine Me Mine’, ‘Your God (God’s Dick)’ en ‘Espresso Freddy’ heel lekkere nummers.

Lord Huron – The Cosmic Selector Vol. 1: Een aardig indierockalbum met een lekkere afwisseling tussen stevigere gitaarrock en rustigere door keyboard gedragen nummers, waarbij ik vooral ‘Who Laughs Last’ erg lekker vind. Maar dat komt misschien ook wel door de gastvocals van Kristen Stewart.

Mustard Service – Vice City Magic: Ook een redelijke indierockplaat. Niet heel spannend, maar ‘Big Time’ en ‘I’m An Idiot’ vind ik nog wel aardige nummers.

Panic Shack – Panic Shack: Vrolijke indiepunk in de hoek van Amyl And The Sniffers en Lambrini Girls, maar toch met een eigen geluid. Het openingsnummer ‘Girl Band Starter Pack’ gaat direct los. Daar kan naar blijven luisteren. De plaat blijft ook boeien en dat heb ik bij bijvoorbeeld Lambrini Girls toch minder. Een absoluut prima debuut. ‘Gok Wan’, ‘Lazy’, ‘Do Something’, ‘Unhinged’ en ‘SMELLARAT’ zijn verder nog erg goed. Zin in hun show in Trix.

Tarul - Whether by nature or nurture, small: Een aardige combi van shoegaze, indiepop, postpunk en bedroompop. Het album start erg sterk met ‘Looms’ met zware gitaren en lome zang, maar zakt dan vervolgens weg. ‘Deep Behind’ en ‘Freckles’ zijn nog een aardige tussendoortjes. ‘Heads Or Toes’ is met het stevigere gitaarwerk dan wel weer sterk.

We Are Scientists – Qualifying Miles: Een aardig album van deze ‘oude rotten’ in de indierockhoek. Niet het spannendste wat ik ooit gehoord heb, maar ‘Starry-Eyed’, ‘The Big One’, ‘The Same Mistake’ en ‘I Could Do Much Worse’ zijn gewoon prima nummers.

Mijn albums van deze week: Laura Jane Grace – Adventure Club en Panic Shack – Panic Shack.

Moet sowieso veel inhalen wat ik heb gemist, maar vandaag is 't volgens mij niet veel, dus kom maar door met de aanraders!

Alice Cooper - The Revenge of Alice Cooper
Bruce Dickinson - More Balls to Picasso (edit 1: ho, dat is op basis van zijn eerste solo-album)
Buddy Guy - Ain't Done with the Blues (edit 2: ho, dat is pas de 30ste)

Ja, zo wordt het echt een matige dag.

Alfredo 2 - Freddie Gibbs, The Alchemist ❤️❤️

Vooral veel singles deze week he? Om toch maar nieuws deze week in de wachtrij te gooien:

The Last Dinner Party - This is the Killer Speaking, FKA Twigs - Perfectly, Nation of Language - Under the Water, Royel Otis - say something (EP), Jamie XX - Dream Night, Tame Impala - End of Summer, Kneel - Nilufer Yanya, Taarsitillugu - Tarrak, Bicep in mijn releaseradar wat deelbaar is haha.

Moet sowieso veel inhalen wat ik heb gemist, maar vandaag is 't volgens mij niet veel, dus kom maar door met de aanraders!

Bruce Dickinson - More Balls to Picasso (edit 1: ho, dat is op basis van zijn eerste solo-album)

Niet veel? Ik heb vooralsnog zo'n 20 albums op het programma staan vandaag.

Hemelbestormer - The Radiant Veil (post metal)
en van vorige week maar pas nu op mijn radar:
To Be Gentle - I Am a Spiritual Being Having a Human Experience (post hardcore / screamo)

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Niet veel? Ik heb vooralsnog zo'n 20 albums op het programma staan vandaag.
wow, benieuwd want sinds geruime tijd volg ik dit topic wekelijks (tot nu anoniem)

Vandaag alvast Hemelbestormer - The Radiant Veil (Post-Metal, Pelagic Records)

maar anderzijds zeker en vast Gary Numan - A Perfect Circle Live (2CD + bluray)

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
wow, benieuwd want sinds geruime tijd volg ik dit topic wekelijks (tot nu anoniem)

Vandaag alvast Hemelbestormer - The Radiant Veil (Post-Metal, Pelagic Records)

maar anderzijds zeker en vast Gary Numan - A Perfect Circle Live (2CD + bluray)
Die eerste staat inderdaad om mijn te beluisteren lijst.

Users who are viewing this thread