Lowlands 2025

Staan wel wat films tussen waar, mocht ik niks te doen hebben, een kijkje bij zou willen nemen:
28 Years Later, Festen, Flow, Kneecap, & The phoenician scheme
De post die ik ook altijd mijzelf voor houd, en dan tijdens het festival letterlijk geen enkele seconde aan het filmprogramma denk. :LOL:

• Leuk
Waarderingen: Mimi, Davidd en Cooklu
Leuke herinnering aan Conan the Barbarion remake in de Alpha 2011. Ieder slachtpartij werd met groot gejuich ontvangen, bijzondere ervaring was dat :P
Expandables 3(?) ook in de Alpha gezien. Best leuk maar ik vind het sowieso al heel kut films kijken publiekelijk dus was na een half uurtje de lima in gedoken.

Gaan mensen echt een film kijken als je op een festival bent?
Juist dat soort randprogramma's (Cabaret, theater, wetenschap & Film), maken Lowlands voor mij het leukste festival van Nederland.
Dus jazeker, als ik na de laatste live muziekact of de laatste cabaret act niks meer heb staan, wil ik nog wel is de Echo in om een film te kijken.

Dat gebeurt niet elk jaar, en vaak heb ik het te druk of ben je niet in de stemming, maar het is zeker iets wat ik zou kunnen doen.

Hetzelfde als de wetenschapsquiz. Die probeer ik elk jaar mee te pakken en het sfeertje is altijd erg leuk! Daarnaast duurt die maar een half uur, dus kan dat vaak wel ergens tussendoor.

Expandables 3(?) ook in de Alpha gezien. Best leuk maar ik vind het sowieso al heel kut films kijken publiekelijk dus was na een half uurtje de lima in gedoken.
Als je ernaartoe gaat om echt een film te kijken, dan snap ik dat heel goed. Sfeer bij ons op dat moment was ook meer in een kring zitten, aantal biertjes in het midden en ouwehoeren.

• Leuk
Waarderingen: MarkD
De post die ik ook altijd mijzelf voor houd, en dan tijdens het festival letterlijk geen enkele seconde aan het filmprogramma denk. :LOL:
Haha wel een beetje herkenbaar. Je moet ook wel in een bepaalde stemming zijn.

Bijvoorbeeld een film als The Phoenician Scheme op een Lowlands kijken lijkt mij ook wel heftig. Zeker als het snachts is en de bas van de Bravo voelbaar is in de Echo.

Ik heb nog nooit een film meegepakt op Lowlands. Ik denk dat het best vet is, maar ik heb meestal dingen op de planning staan die ik toch mijn voorkeur heeft.

Daarnaast ben ik ook bang dat ik in slaap val daar in die bioscoop :D.

• Leuk
Waarderingen: eva84, Bob105 en BeWario
Juist dat soort randprogramma's (Cabaret, theater, wetenschap & Film), maken Lowlands voor mij het leukste festival van Nederland.
Dus jazeker, als ik na de laatste live muziekact of de laatste cabaret act niks meer heb staan, wil ik nog wel is de Echo in om een film te kijken.

Dat gebeurt niet elk jaar, en vaak heb ik het te druk of ben je niet in de stemming, maar het is zeker iets wat ik zou kunnen doen.

Hetzelfde als de wetenschapsquiz. Die probeer ik elk jaar mee te pakken en het sfeertje is altijd erg leuk! Daarnaast duurt die maar een half uur, dus kan dat vaak wel ergens tussendoor.
Onmogelijk. Nooit gekund. Zowiezo heb je na een dag drank totaal geen zin en concentratievermogen om een film of een quiz te gaan kijken. Of (the horror) cabaret. Alles weg saneren en hup...investeren in toffe muziek.

• Leuk
  • Thinking
Waarderingen: daily en gguuss
Dat zou ik echt geweldig vinden, maar volgens mij gaat dat niet gebeuren, behalve UK doen ze 1 festival show in Madrid in september dit jaar:

Catch Gorillaz at a very special one-off headline show in Madrid this September. Celebrating 25 years of Gorillaz, this exclusive headline set will feature music from all eight studio albums.

Pulse of Gaia is the only chance to see Gorillaz live outside of the UK in 2025, and will mark the first time a band has been invited to perform at Zamna Festival.
Ai. Ach ja, dromen mag natuurlijk. Zou wel even een statement zijn.

Onmogelijk. Nooit gekund. Zowiezo heb je na een dag drank totaal geen zin en concentratievermogen om een film of een quiz te gaan kijken. Of (the horror) cabaret. Alles weg saneren en hup...investeren in toffe muziek.
Maar waren al die non-muziek uitingen nu niet net de USP van Lowlands? Zo zag ik het toch als buitenstaander, dat dit een festival is waar literatuur, wetenschap, film,... ook publiek trekt.

Heeft iemand Danny L Harle onlangs gezien. Vind zijn catalog van muziek echt indrukwekkend, maar vrees dat het een beetje een saaiige dj-set wordt zoals Mark Ronson tien jaar geleden.
Heb hem voor het laatst gezien in 2022, de laatste keer dat hij voorzover ik weet in Nederland stond. Zoals Gnargel het zegt, altijd euforisch, zeker niet saaiig. Nou ja, die ene keer dat hij als voorprogramma voor Caroline Polachek een dj-set met enkel klassieke muziek deed zou misschien als saai ervaren kunnen worden, maar ik denk niet dat het dat gaat worden.

• Leuk
Waarderingen: mgbss
Voor muziek ga je maar naar Pinkpop!
Onibaba had het over toffe muziek ;)

Ik hoop dat dit sarcasme is of dat je in je vrije tijd ook al geen interesse hebt in cabaret, films, wetenschap of cultuur .
Denk dat er namelijk best een hoop mensen zijn die het randprogramma juist het mooie aan Lowlands vinden. Het is niet alleen muziek, maar een complete weekend even weg van de wereld, waarin je verzeild kan raken in lekker muziek, heel goed eten, cultuur etc. Daarom voelt het festival denk ik voor velen ook anders dan bijvoorbeeld een Pinkpop.

Tuurlijk de boventoon moet altijd een goed degelijk muziek programma zijn, maar het randprogramma en het festival ansich is denk ik juist één van de sterkste punten van LL.

En als ik vorig jaar keek hoe druk het was bij de lezingen om 12:00 in de Echo (bij Eva Jinek helemaal vol) en cabaret, waar je soms al een half uur van te voren moest aanschuiven in de rij, ben ik niet de enige die gebruik maakt van het randprogramma.

Daarnaast zijn er trouwens genoeg tenten over in de nacht waar op dit moment al meer geïnvesteerd zou kunnen worden in toffe muziek.

Users who are viewing this thread