Graspop Metal Meeting 2026

Wat zouden we vinden van MCR als north headliner? Eerste beelden van hun nieuwe tour zien er alvast een spektakel uit. Lijkt mij ook dat ze met die show niet voor minder dan een headlinespot gaan. Dus dan is het of dat, of een zaalshow, want voor Werchter als headliner lijken ze mij dan weer te klein?
Voor Graspop toch ook?

Ik heb die een eeuwigheid geleden eens op Werchter gezien en toen stonden ze op de Mainstage in de late namiddag. Sindsdien hebben ze geen album meer uitgebracht de naam waardig en surfen ze nu op nostalgie.

Op Spotify wel immens populair blijkbaar (meer dan 2 miljard streams voor teenagers and black parade bij elkaar opgeteld).

Ik heb er persoonlijk niets mee, vind Black Parade maar kattengejank eerlijk gezegd. Dus als ze dan toch geboekt worden, liefst als afsluiter :').

ik zou het alleszins toejuichen. dat wordt een veldje vol. zie trouwens dat MCR doet wat Linkin park niet kon, dodger stadium vullen in LA, en nog wel 2 keer. 112k kaarten in Los angeles verkopen is niet mis.

Zouden ze MCR als verassing/band die wat externe festivalgangers trekt boeken zoals dit jaar NIN dan..? Wrs op zaterdag dan.

ik zou het alleszins toejuichen. dat wordt een veldje vol. zie trouwens dat MCR doet wat Linkin park niet kon, dodger stadium vullen in LA, en nog wel 2 keer. 112k kaarten in Los angeles verkopen is niet mis.
Het is een gevoel, maar MCR was in de VS toch sowieso groter dan hier in Europa? En dan met name de Benelux. Heb niet het idee dat ze hier echt ooit zijn doorgebroken als mega-act

de post over ik wil niet over een slapende man op een weide met een bonneke hier is gewoon grappig

wat gaat er gebeuren als je de naam zegt?
laat staan 3 keer in de spiegel?
Sleep Token Sleep Token Sleep token?
komt dan Candyman?

dat het u ding niet is akkoord maar daar dan zoveel geblaat om de naam niet uit te spreken.
laat ze dan maar een barn headlinen.
frisse naam, zotte show, kan graspop imo wel gebruiken

Het is een gevoel, maar MCR was in de VS toch sowieso groter dan hier in Europa? En dan met name de Benelux. Heb niet het idee dat ze hier echt ooit zijn doorgebroken als mega-act
in de VS zijn ze wel groter, maar ze zijn ook niet onbekend in Europa. In 22 hebben ze nog een klein aantal shows gedaan in europa en dat waren ook 20k - 40k venues/velden

Ik zie MCR eventueel wel op vrijdag op werchter staan. Green day dit jaar, Sum 41 het jaar ervoor.. ze lijken daar op vrijdag wel de emo/skate nostalgie te willen capteren. Met mogelijl Metallica ook nog, zou dat misschien ervoor zorgen dan SOAD toch op Graspop donderdag terecht komt? Tool stond er uiteindelijk ook en dat had ook precies niemand verwacht

Ik zie MCR eventueel wel op vrijdag op werchter staan. Green day dit jaar, Sum 41 het jaar ervoor.. ze lijken daar op vrijdag wel de emo/skate nostalgie te willen capteren. Met mogelijl Metallica ook nog, zou dat misschien ervoor zorgen dan SOAD toch op Graspop donderdag terecht komt? Tool stond er uiteindelijk ook en dat had ook precies niemand verwacht
werchter werkt niet met vaste thema dagen, of proberen dat toch te vermijden.
Metallica staat niet op werchter in 2026
MCR gaat niet lager staan dan headliner dus voor werchter is er geen plaats
tool wou geen 2x op dezelfde locatie spelen met de tour die ze doen of toen deden
zie - werchter - sportpaleis - graspop
anders had dat wel weer een werchter boeking geweest.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Timmetje
Na alle ‘haat’ op Turnstile en Sleep Token… Wat is er mis met Five Finger Death Punch? Ik luister ze nog maar sinds Graspop 2024 en vond hun show daar echt heel goed.

De songs die ze hebben zijn in mijn ogen toch stuk voor stuk sterke nummers om een weide mee plat te spelen.

Voor mij zijn ze zeker een deel van de wishlist voor 2026.
Beetje zoals FiR, wat teveel drama en niet iedereen z'n ding maar over het algemeen wel populair.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Metallica zit in Londen tijdens Werchter

Hebben de andere werchters ook gewoon 90k capacity?
Volgens mij heeft de Johan Cruijff Arena geen 90K capaciteit en ze stonden daar toch ook 2 avonden (niet uitverkocht zelfs, als ik het mij goed herinner).

Een Werchter Boutique of Classic gaat toch ook snel richting de 70.000, dus dat zou wel in lijn liggen met de Arena.

Edit:
Capaciteit van de Arena is 56.000 blijkbaar. En Metallica heeft een goeie relatie met Werchter, dus lijkt mij geen probleem te zijn.

alle werchters? :LOL:
Hoe bedoelt u? Dat ze nog Werchter Boutique kunnen doen? Dat klopt (al zit hun tourschema al redelijk vol) maar dan gaat dat geen invloed hebben op Graspop. Dan is het niet van "we hebben genoeg metal op Rock Werchter 2025, doe SOAD maar naar Graspop"

• Leuk
Waarderingen: Lars.

Users who are viewing this thread