Lowlands 2025

Een vriend van me viel in slaap bij hdet concert in AFAS..

Perfecte act dus voor zondag op de heuvels bij de Alpha.
Dan is dat wel veranderd!
In 2018 waren ze nog echt heel goed:

Khruangbin is dé grote doorbraak van Best Kept Secret 2018, met exotische gitaarpop. In een drie kwartier durende trip mixt Khruangbin Thaise funk van zo’n vijftig jaar geleden met psychedelica, zwoele surfloopjes, classic rock en Arabische invloeden. Instrumentaal of niet, de publieksreactie was dit weekend zelden zo groot.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Nice! Zie Heartstring eerder de India afsluiten na Lammer.
Verder lijkt me dit een logische indeling.

Heel benieuwd wat Chris Stussy gaat doen met zijn Linger AV set.
Vet dat ze hem geboekt hebben.

Pariah en Gigola de afgelopen tijd wat geluisterd, dat is zeker meer iets voor in de X-ray.
De combi heartstring/lammer lijkt mij idd ook veel logischer. Alleen heeft lammer zelf bevestigd op zaterdag te spelen en heartstring bevestigd op zondag, dus dat gaat dan niet...

Benieuwd ook hoe de nachten er uit gaan zien in de Bravo en India, en wie er welke dag gaat afsluiten.

Zie op de website van Chris Stussy zaterdag 16 augustus lowlands staan.
Joy Orbison stond vorig jaar eigenlijk ook in de bravo, dus die zal daar wel wederom worden neergezet.

Ook weinig echte techno namen als ik het zo zie.
Er zijn geen overduidelijke rechttoe, rechtaan techno namen zoals een Charlotte de Witte (oké, in de Alpha), Nina Kraviz, Dr. Rubinstein, Mall Grab (ook al iets minder doorsnee techno) en dergelijke wel waren in de Bravo.

Toch zijn er genoeg DJs die het wel zouden kunnen doen.

Bijvoorbeeld: Batu, Roi Perez, (misschien) Insterstellar Funk en DJ g2g zouden dat prima kunnen maar staan niet bekend als dé techno-namen van deze tijd. Lammer is dan nog de grootste naam en meeste hype (maar vind ik zelf wat te 'plat' en trekt waarschijnlijk volk aan die mij meestal niet zo liggen met constant tiktok / snap / insta filmpjes maken). Kijk zelf vooral uit naar CEM b2b Pariah.

Ik denk dat de behoefte/invulling ook wel wat is verschoven; zo was de afsluitende set van Job Jobse natuurlijk top en sloot goed aan bij waar het publiek op dat moment zin in had.

Laatst bewerkt:
Dan is dat wel veranderd!
In 2018 waren ze nog echt heel goed:

Khruangbin is dé grote doorbraak van Best Kept Secret 2018, met exotische gitaarpop. In een drie kwartier durende trip mixt Khruangbin Thaise funk van zo’n vijftig jaar geleden met psychedelica, zwoele surfloopjes, classic rock en Arabische invloeden. Instrumentaal of niet, de publieksreactie was dit weekend zelden zo groot.
Ik luister thuis veel Khruangbin maar zie niet echt helemaal in waarom je dat op een festival zou willen checken. Net als Glass Beams vorig jaar (of dat jaar daarvoor?); heerlijk om te relaxen, maar te weinig spannend voor een volledig festivalslot naar mijn idee.

Vooral heel benieuwd of er nog alternatieven gaan komen in de nacht voor de mensen die iets minder fan zijn van techno. Ik zelf loop vooral de vrijdag en de zaterdag na de laatste cabaret act soms een beetje te dwalen over het terrein en beslis vaak rond 02:00 dat het mooi geweest is, omdat er weinig alternatieve zijn.

De zondag heb ik daar geen last van. Vaak wel iets leuks in de Lima en ook nog is D&B in de India.

Dit idee heb ik ook. Wel zonde voor NBT, die hadden met een volledige show toch echt wel een mooie spot gehad op DTRH volgend jaar. Vond deze passage door het gemis aan productie eigenlijk jammer voor ze. Justice tourde gelukkig al gewoon.
Ik vind dit wel een rare gedachte. Een band heeft toch ook een planning? En dan bedoel ik niet per se het tourschema, maar vooral wanneer een nieuw album uitkomt en hoe ze daar een de marketing en optredens omheen plannen? Dan ga je toch niet ineens een jaar eerder optreden?

Er zijn geen overduidelijke rechttoe, rechtaan techno namen zoals een Charlotte de Witte (oké, in de Alpha), Nina Kraviz, Dr. Rubinstein, Mall Grab (ook al iets minder doorsnee techno) en dergelijke wel waren in de Bravo.

Toch zijn er genoeg DJs die het wel zouden kunnen doen.

Bijvoorbeeld: Batu, Roi Perez, (misschien) Insterstellar Funk en DJ g2g zouden dat prima kunnen maar staan niet bekend als dé techno-namen van deze tijd. Lammer is dan nog de grootste naam en meeste hype (maar vind ik zelf wat te 'plat' en trekt waarschijnlijk volk aan die mij meestal niet zo liggen met constant tiktok / snap / insta filmpjes maken). Kijk zelf vooral uit naar CEM b2b Pariah.

Ik denk dat de behoefte/invulling ook wel wat is verschoven; zo was de afsluitende set van Job Jobse natuurlijk top en sloot goed aan bij waar het publiek op dat moment zin in had.
Eens wat betreft de hardhouse hype het afgelopen jaar.
Het werkt als een trein in een volle tent maar voelt zo nu en dan wat plat aan wanneer de een na andere edit om de oren vliegt.

Dat gezegd hebbende was Job Jobse 2 jaar geleden in de bravo natuurlijk volledig gestoord.
Uberhaupt voeren UKG en Hardhouse de boventoon nu, logisch dat de nadruk daar wat meer op ligt.

Misschien de X-ray maar wat vaker opzoeken dit jaar :)

• Leuk
Waarderingen: Bamischijf
Snap dat andere genres dit jaar wat prominenter aanwezig zijn. Maar wel teleurstellend dat er niet een techno-naam is die echt even het gaspedaal indrukt op de zondagnacht. Van DJ Gigola verwacht ik dat ook niet echt met haar nieuwe bigroom-sound.

Met heimwee denk ik terug aan de zondagnacht in 2022…

Ik vind dit wel een rare gedachte. Een band heeft toch ook een planning? En dan bedoel ik niet per se het tourschema, maar vooral wanneer een nieuw album uitkomt en hoe ze daar een de marketing en optredens omheen plannen? Dan ga je toch niet ineens een jaar eerder optreden?
Zou ik ook denken, maar je gaat mij niet vertellen dat ze niet met Justice in gesprek waren voor dit jaar.

Ook zei NBT op DTRH letterlijk dat ze bezig waren aan een album en thuis zaten, lijkt mij dat die in ieder geval in gesprek waren met DTRH.

Vooral heel benieuwd of er nog alternatieven gaan komen in de nacht voor de mensen die iets minder fan zijn van techno. Ik zelf loop vooral de vrijdag en de zaterdag na de laatste cabaret act soms een beetje te dwalen over het terrein en beslis vaak rond 02:00 dat het mooi geweest is, omdat er weinig alternatieve zijn.

De zondag heb ik daar geen last van. Vaak wel iets leuks in de Lima en ook nog is D&B in de India.
Jup, hier ook. Sing a long avondjes doen het dan altijd wel prima, met een aantal fijne indie plaatjes.

Bovenstaand typende schoot met DJ St. Paul te binnen, checkend op zijn website zie ik dat hij 17/08 op Lowlands staat volgens zijn website.

Jup, hier ook. Sing a long avondjes doen het dan altijd wel prima, met een aantal fijne indie plaatjes.

Bovenstaand typende schoot met DJ St. Paul te binnen, checkend op zijn website zie ik dat hij 17/08 op Lowlands staat volgens zijn website.
St. Paul staat bijna elk jaar in de Armadillow tijdens het nachtprogramma toch? Of zou ie z'n eigen Lima avond krijgen?

Lammer staat in de India op zaterdag idd
Overigens word ik niet echt warm van die zaterdag zo. India zal wel uitpuilen en weet niet of Chris Stussy nou die zaterdagnacht headliner gaat zijn

Ik heb sinds vorig jaar de Heineken een kans gegeven en daar geen seconde spijt van gehad. De classics en hiphop avond waren echt top daar. Genoeg ruimte, heerlijke sfeer en lekkere muziek. Ik ben daar zeker weer te vinden dit jaar.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Vorig jaar had ik weinig zin in de drukte van de India of de Bravo, toen rond een uur of 01:00 met een groep ons in de Armadillow geparkeerd en echt een vrij legendarische Lowlandsnacht meegemaakt bij St. Paul, tot zeker 07u blijven plakken op ongeveer dezelfde plek.

Dikke aanrader dus!

• Leuk
Waarderingen: fabelachtig en philmania

Users who are viewing this thread