Graspop Metal Meeting 2026

HLN heeft het alcoholpercentage getest van het bier van Graspop en 3 andere festivals vanwege de geruchten/discussies dat er op festivals minder alcohol zou in zitten. Resultaat: 5,2 percent, net als een gewone jupiler dus

Zie Sepultura ook nog op de Behemoth spot belanden naast een grote headliner.

HLN heeft het alcoholpercentage getest van het bier van Graspop en 3 andere festivals vanwege de geruchten/discussies dat er op festivals minder alcohol zou in zitten. Resultaat: 5,2 percent, net als een gewone jupiler dus
metalheads kunnen gewoon beter tegen alcohol, daarom lijkt dat lichter!

waar schaal je die in? geen idee hoe groot die zijn. ken ze enkel van hier op het forum :)
Serieus?
Ik zie ze wel terug op de main belanden met de afscheidstour.

Het zou grappig zijn moesten ze op de zaterdag de tijdspanne krijgen van soulfly dit jaar.

Serieus?
Ik zie ze wel terug op de main belanden met de afscheidstour.

Het zou grappig zijn moesten ze op de zaterdag de tijdspanne krijgen van soulfly dit jaar.
jup, de naam zegt me wel iets -van vorige jaren er iets over te lezen. maar nog nooit beluisterd. :D

Have Mercy Please GIF by Mashed

• Leuk
Waarderingen: saurus
Is een hardnekkige mythe dat er bier met een lager percentage wordt geschonken tijdens festivals en evenementen als carnaval. Aantal jaar bij Heineken gewerkt (geen discussie over Heineken vs Jupiler aub!), daar werd geen ander bier gebrouwen voor bijvoorbeeld carnaval hoor. Volgens mij mag dat niet eens zonder daarover te communiceren. Bij voetbalwedstrijden wordt er weleens light bier getapt maar daarover wordt ook gecommuniceerd.

Dus deze myth is busted!

jup, de naam zegt me wel iets -van vorige jaren er iets over te lezen. maar nog nooit beluisterd. :D

Have Mercy Please GIF by Mashed

Je bent niet alleen hoor. Heb er wel wat vage kennis van, maar denk niet ooit een nummer te hebben gehoord. Wel eens een editie m’n restant fastlane tickets voor de signing random uitgedeeld aan mensen in de rij voor Sepultura

• Wow
Waarderingen: Paddy
Dat zie ik ze niet direct doen, ben ook vrij zeker dat behemoth op die spot een plan C of D was, dus enkel omdat ze geen "echte" headliner meer konden boeken.
Sepultura zonder de Cavalera broers én zonder Eloy Casagrande kan toch nooit aanspraak maken op de headliner spot. Behemoth werkte ook omdat ze een heel ander genre dan de gemiddelde headliner zijn, dat gaf er een bijzondere status aan. Sepultura is met thrash minder expliciet en bijzonder. Mochten Max en Igor hun instrumenten / stembanden aan de wilgen hangen en een afscheidstournee doen met Soulfly en/of een Max & Igor play Sepultura o.i.d. zie ik dat eerder als headliner dan Sepultura zelf. Afgelopen jaren hebben ze los van MainStage (Sepulfest, soort minifestival) ook alleen maar middelgrote zalen gedaan als Patronaat, Hedon en Ronda / TivoliVredenburg. Marquee headliner of vroeg avondslot is hoogst haalbare zou ik denken.

• Leuk
Waarderingen: saurus en Imag
Sepultura zonder de Cavalera broers én zonder Eloy Casagrande kan toch nooit aanspraak maken op de headliner spot. Behemoth werkte ook omdat ze een heel ander genre dan de gemiddelde headliner zijn, dat gaf er een bijzondere status aan. Sepultura is met thrash minder expliciet en bijzonder. Mochten Max en Igor hun instrumenten / stembanden aan de wilgen hangen en een afscheidstournee doen met Soulfly en/of een Max & Igor play Sepultura o.i.d. zie ik dat eerder als headliner dan Sepultura zelf. Afgelopen jaren hebben ze los van MainStage (Sepulfest, soort minifestival) ook alleen maar middelgrote zalen gedaan als Patronaat, Hedon en Ronda / TivoliVredenburg. Marquee headliner of vroeg avondslot is hoogst haalbare zou ik denken.
Denk dat je je daarin nog wel vergist. Heb zelf Max onder de naam sepultjra zien spelen (wel Cavalera sepultura nummers zien doen) maar de huidige band is ook wel erg goed. Vind hun laatste album (quadra) 1 van mijn favorieten, en van de nieuwe zanger de beste. (Roots en Chaos blijven natuurlijk wel de betere) Ik denk ook dat ze, omdat het hun afscheids tour is, veel publiek zullen trekken. Ook mensen die ze niet meer heel erg volgen nadat Max en Igor weg zijn gegaan. Zullen toch wel even kijken naar de laatste keer sepultura.

Ik heb ze in 2011 op Werchter gezien, toen vond ik ze heel sterk. Kan het recenter niet inschatten.

MCR is volgens mij meer dan een hype geweest. Ik vergelijk ze altijd met Green Day van de emo-generatie. Een aantal hits en dan één kolossaal album (Welcome To The Black Parade) waar elk nummer bijna een hit is (zoals American Idiot dat ook is) en waarmee ze de wereld veroverden.

Het verschil is dat Green Day toen een terechte headliner was en dat deden ze ook perfect. Die boot heeft MCR een beetje gemist bij ons. Maar na de American Idiot tour ook gewoon afgegleden naar middelmatig tot slecht werk. Het feit dat GD is blijven opnemen en touren (MCR niet) verandert daar niks aan voor mij.

Sub lijkt mij heel haalbaar voor MCR. Alleen denk ik dat het beter past op Werchter dan GMM.
ik heb ze in 2022 gezien en toen waren ze ook heel sterk.

Denk dat je je daarin nog wel vergist. Heb zelf Max onder de naam sepultjra zien spelen (wel Cavalera sepultura nummers zien doen) maar de huidige band is ook wel erg goed. Vind hun laatste album (quadra) 1 van mijn favorieten, en van de nieuwe zanger de beste. (Roots en Chaos blijven natuurlijk wel de betere) Ik denk ook dat ze, omdat het hun afscheids tour is, veel publiek zullen trekken. Ook mensen die ze niet meer heel erg volgen nadat Max en Igor weg zijn gegaan. Zullen toch wel even kijken naar de laatste keer sepultura.
Zou het? Die afscheidstour is al even aan de gang. Dus een hoop mensen zullen het al gezien hebben

• Leuk
Waarderingen: saurus
Ik zie Sepultura ook echt niet echt headliner geboekt worden, als die zo groot/duur waren dan zou South of Heaven ze niet eens kunnen betalen.
Dat festival had Hatebreed, In Flames, Meshuggah en Accept als headliners afgelopen maand. kijk maar eens waar die op Graspop stonden bij een laatste doorkomst. Ik zie ze uiterlijk rond etenstijd staan (ten hoogste sub) of als headliner van de marquee/jupiler ofso.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Piebe71
Zou het? Die afscheidstour is al even aan de gang. Dus een hoop mensen zullen het al gezien hebben
Denk dat veel mensen die die show gezien hebben (zoals ikzelf) de kans om sepultura nog 1 X aan de slag te zien gaan niet snel zullen laten schieten

bij soulfly vond ik het best wel druk, weet niet als dat een barometer kan zijn?

Denk dat veel mensen die die show gezien hebben (zoals ikzelf) de kans om sepultura nog 1 X aan de slag te zien gaan niet snel zullen laten schieten
Persoonlijk denk ik dat dat andersom werkt. Mensen hebben de show al gezien, dus zullen dan eerder geneigd zijn om bij een ander podium iets nieuws te gaan bekijken. Marquee of Jupiler lijkt me het hoogst haalbare. Of inderdaad overdag op de main.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ik heb zelf de afscheidstour al gezien, ik houd van Sepultura, maar als die als headliner gezet zouden worden, nee. Het is een top naam, maar kunnen die een van de mainstages dragen? Nee. Zoals eerder gezegd is, Marquee headliner zijn ze perfect voor. Ook als ze daar gezet worden, ga ik ze waarschijnlijk skippen, tenzij er helemaal niks interessants tegenover staan.

En over het voorbeeld van Behemoth tegenover Sepultura dat hier genoemd werd, die zetten al jaren top theatrale shows neer, dat maakt ze toch meer een headliner, zonder die show waren ze misschien ook Marquee headliner.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Persoonlijk denk ik dat dat andersom werkt. Mensen hebben de show al gezien, dus zullen dan eerder geneigd zijn om bij een ander podium iets nieuws te gaan bekijken. Marquee of Jupiler lijkt me het hoogst haalbare. Of inderdaad overdag op de main.
Headliner op de main zie ik ook niet snel gebeuren. Zelf hoop ik dat ze op de main zo rond de tijd van soulfly staan. Beetje midden op de dag. Marquee headliner zou ook nog goed kunnen, en zou ze ook gegund zijn.

Users who are viewing this thread