UK Glastonbury 2025

Helaas geen Lorde en Lewis Capaldi voor mij. Na twee dagen strugglen met de intensiteit van licht in mijn oog nu bij het ziekenhuis in de buurt omdat ik nog maar heel weinig zie met dat ene oog. Helemaal klote, maar gezondheid gaat voor. Hopen dat ik vanavond nog wat kan zien, anders moet ik morgen en overmorgen maar extra genieten.

Helaas geen Lorde en Lewis Capaldi voor mij. Na twee dagen strugglen met de intensiteit van licht in mijn oog nu bij het ziekenhuis in de buurt omdat ik nog maar heel weinig zie met dat ene oog. Helemaal klote, maar gezondheid gaat voor. Hopen dat ik vanavond nog wat kan zien, anders moet ik morgen en overmorgen maar extra genieten.

Heftig, doet me een beetje denken aan staar?

Jemig wat klote. Beterschap, hopelijk zo snel mogelijk!

Wo: verkenning, chillen, Tree Stage
Do: verkenning, chillen, Tree Stage (Four Tet, Leon Vynehall) > Strummerville (Maruja, Fat Dog) met als backup Levels (Marie Davidson)
Vr: Lorde(?) > Ca7riel & Paco Amoroso > Faye Webster > Osees > eten, iets van Pinkpantheress/Wunderhorse/Floating Points > stukje The 1975, wellicht doorschuiven naar Anohni > Kae Tempest > nacht
Za: Ichiko Aoba/Nilüfer Yanya > Japanese Breakfast/Bob Vylan > Kneecap > Patchwork (Pulp) > Haim(?)/Raye/Biig Piig > Beth Gibbons > Doechii (of misschien toch Neil Young) > Four Tet > nacht
Zo: Geordie Greep > Katy J Pearson > Joy Crookes > Flow (film) > Snapped Ankles > eten, iets van Kae Tempest/St. Vincent/Future Islands > Olivia Rodrigo > nacht

Zoiets zal het gaan worden! Weinig echte must-sees en voldoende ruimte om te improviseren en wat tijd te spenderen buiten de hoofdpodia.

Hopelijk heb je voor Wunderhorse gekozen, fantastisch op de stream

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel en Wonderpaard
Ik zit het wat te volgen op tv en vraag me af; is dat vreselijk irritant al die vlaggen die het zicht op het podium lastig maken? Of lijkt dat op tv erger dan dat het is?
Dat dacht ik ook altijd maar nu ik er ben vind ik die vlaggen geweldig en erg sfeer verhogend.

Vond het wel echt ff een momentje toen ik vandaag bij de Pyramid stond voor het eerst. Zonnetje in het gezicht, Alanis die fantastisch start en dat het iconische gezicht met die vlaggen. Geweldig!

Ik lig hier enorm tevreden in mijn bedje. Een geweldige eerste echte festivaldag gehad waarbij het festival echt tot leven kwam. Heel veel gezien vandaag en noem er nu even een paar. Absoluut hoogtepunt was de 1-2 op de Pyramid met Alannis en Biffy Clyro. Die Britten zijn fantastisch publiek. Alles wordt luidkeels meegezongen , wat een sfeer! Met name bij Biffy was dit zo genieten. Beter dan deze show zal ik die band nooit zien. Beide shows die mijn topfestival optredens ingaan. En ook Ahohni sloot The Park vandaag prachtig af met een zeer intense show. Verder veel gedanst in de avond met Vintage Culture als mijn favo en Rizzle Kicks voor een van de betere feestjes eerder op de dag.

Nu slapen. Morgenochtend om 11.10 uur zit Yann Tiersen (en Brian) alweer voor me klaar

Niet normaal goed. Fantastische manier om het nieuwe album te ontdekken. Meer straatje Melodrama en Pure Heroïne ipv Solar Power, maar toch ook lekker experimenteel en eigengereid.

Ribs en green light als toetje erachteraan. Man, festival kan niet meer kapot.

Pfoe gaaf hoor!

Vers van de pers, meesterlijke track:

Dat dacht ik ook altijd maar nu ik er ben vind ik die vlaggen geweldig en erg sfeer verhogend.

Vond het wel echt ff een momentje toen ik vandaag bij de Pyramid stond voor het eerst. Zonnetje in het gezicht, Alanis die fantastisch start en dat het iconische gezicht met die vlaggen. Geweldig!
Ik had zelfs voor de tv kippenvel bij Alanis dus zeggen dat ik wel een beetje jaloers ben is een understatement. Toch maar eens proberen hier heen te gaan.

• Geweldig
Waarderingen: Joslittel
Na woensdag en donderdag heerlijk gestruind te hebben (lekker ook de exposities wat bezocht, waaronder de (S)hell bus, erg tof) begon het gisteren "echt"!

De dag begonnen met een ontbijtje bij Woodsies om daarna Lorde een topshow te zien weggeven. Wat een start van de dag!

Daarna even kort wat gedronken en richting Pyramid gegaan voor CMAT. Op plaat vonden we het tof dus benieuwd naar de liveshow.... en die was fantastisch. Klonk erg goed, fijne band, leuke interactie met het publiek. Muzikaal mijn hoogtepunt van de dag.

Na Cmat weer even gaan rusten bij de Greenpeace stage. Van een afstandje bij de theetent wat muziek gekeken en nieuwe vrienden gemaakt.

Het plan was Lola Young maar we eindigden bij Lewis Capaldi. Een emotionele gig met een publiek dat niet duidelijker kon maken hoe blij ze waren dat Lewis weer op het podium stond.

Daarna richting West Holts voor En Vogue. Leuk, maar na een halve set toch maar richting Cabaret voor Taskmaster. Want dat was toch wel de mustsee van de dag.

@Brian had al een mooi plekje bemachtigd dus samen eerst een stuk Mawaan (leuk!) en Jazz Emu (minder leuk, rommelig) gekeken en toen was het zover.... en Taskmaster stelde niet teleur! Vette gasten ook. Heb me rot gelachen.

Vervolgens een hapje eten en toen naar The 1975. Plan was Anohni maar dat lukte fysiek niet meer. Van een afstandje gekeken maar ik vond het echt verschrikkelijk saai. Halverwege opgestapt en bij de Tree Stage blijven hangen.

Niet perse superveel gezien maar wel een leuke dag gehad. Het festival is fantastisch maar in die drie jaar toch fysiek een stuk zwaarder en pijnlijker geworden waardoor er iets meer gerust moet worden dan gehoopt. Soms lukt het wandelen naar een stage toch niet meer of sluit de bus net niet aan.

Ondanks dat gaan we er nog twee topdagen van maken. Kijk nu al uit naar Brandi Carlile, Father John Misty en Pulp (?!)!

Users who are viewing this thread