Goed dat je het zegt, in ieder geval

Waar zit bij jou het ongemak? Als een morning afterpill op een lichtzinnige manier zou worden gebruikt (i.e., je ontmoet een nieuw iemand, weet beide dat je geen bescherming hebt (wat toch écht de verantwoordelijkheid is van de man imo), maar gaat toch seksen want fuck it, er zijn toch morning afterpills), dan kan ik me er ergens ook wel wat bij voorstellen. Aan de andere kant, je hoeft er zelf geen gebruik van te maken.
Mijn vriendin heeft ze ook wel eens moeten gebruiken. We gebruikten condooms, maar zij zat niet aan de pil omdat dat haar emotioneel helemaal afvlakte. 99 van de 100 keer ben je ook prima beschermd, maar ook condooms kunnen helaas scheuren, en dan is zo'n morning afterpill wel iets dat een uitkomst kan bieden. Dan ben je wel blij dat je niet met de pendelbus naar Nijmegen moet om ergens in een kruitvat een pil te kopen -- zeker gezien het slikken van zo'n pil sowieso al wel een mentale impact kan hebben.
Om nog maar niet te spreken over seks die zonder echte consent plaatsvindt omdat iemand diep in het glaasje heeft gekeken of aan de drugs zit. Dat zal (helaas) ook plaatsvinden op DTRH.