Lowlands 2025

Gorillaz - Tyler, The Creator - Sabrina Carpenter
Gorillaz - Tyler - The XX/Little Simz doen? Hoewel ik hier ook voor zou tekenen!
Crane IV is prima voor Lowlands
Verdient het onderhand ook wel. Er kleeft een beetje een Vrienden van Amstel-imago aan Kraan maar hij kan en heel goed rappen, en heeft een hele sterke stagepresence, en die Noisia beats gaan ook gewoon zeldzaam kwijt.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en WTSGD
Paar mooie namen erbij op Pukkelpop. Eefje zal hem wel niet worden, maar inkoppers zijn denk ik Roxy Dekker (gaat natuurlijk de hele Alpha platspelen, love it or hate it) en Milolaathetlukken lijkt me perfect voor de Xray.
hahah Roxy Dekker in de Alpha zou fenomenaal zijn. Vorig jaar deed ze dacht ik nog een klein surprise optreden bij dat Coca Cola dingetje daartegenover aan het water, waarbij ze flink uitgleed (letterlijk)

Roxy Dekker als opener van de alpha zou t zelfde effect hebben als Goldband drie jaar geleden. Zal een van de drukste shows van het weekend zijn. Gegarandeerd iedereen om 13:00 op het terrein voor Lowlands. Heb het hier al vaker gepost maar zou niet weten waarom ze dit zouden laten liggen. Mogelijk alleen even afspreken dat de Bankzitters thuis blijven, maar goed. De 'boomers' van dit forum zullen het mogelijk minder vinden (zeg ik met een knipoog :P)

Roxy Dekker als opener van de alpha zou t zelfde effect hebben als Goldband drie jaar geleden. Zal een van de drukste shows van het weekend zijn. Gegarandeerd iedereen om 13:00 op het terrein voor Lowlands. Heb het hier al vaker gepost maar zou niet weten waarom ze dit zouden laten liggen. Mogelijk alleen even afspreken dat de Bankzitters thuis blijven, maar goed. De 'boomers' van dit forum zullen het mogelijk minder vinden (zeg ik met een knipoog :P)
Prima toch als zij daar zou staan? Zie het ook wel gebeuren.

Ik vraag het met af. Ik denk dat Goldband de 'boomers' meer aanspreekt met hun muziek dan Roxy Dekker haar kinderdisco doet. Of wellicht heb je gelijk en ben ik de enige die nog op de camping zit zodra ze optreedt.

Edit: neemt niet weg dat ik de boeking wel zou snappen.

• Leuk
Waarderingen: mgbss en daily
Ik vraag het met af. Ik denk dat Goldband de 'boomers' meer aanspreekt met hun muziek dan Roxy Dekker haar kinderdisco doet. Of wellicht heb je gelijk en ben ik de enige die nog op de camping zit zodra ze optreedt.

Edit: neemt niet weg dat ik de boeking wel zou snappen.
Nee ik denk dit ook. Heel veel millenials die voor mijn gevoel niet naar RD gaan maar wel naar goldband.

Roxy Dekker kan je nog wel verkopen, maar de Bankzitters op Lowlands zal wel echt een ultiem dieptepunt zijn!

Qua drukte, massaal en te veel prikkels heb ik daar op bijvoorbeeld een Pinkpop veel meer last van. Bij Lowlands kan je, als je even geen zin hebt in de drukte, veel leuke hoekjes van het terrein ontdekken, rustige zitplekken opzoeken. Tijdens de headliner is het bijvoorbeeld heerlijk rustig rondom de Bravo. Daarnaast kan je ook naar lezingen, cabaret, theater om even uit de massaliteit te gaan. Dus vind het eigenlijk alleen bij aankomst erg druk en overprikkelend, maar als het festival eenmaal begonnen is heb ik er geen last van. Komt ook omdat het over het algemene redelijk rustig is bij de acts die ik graag wil zien.

Ik weet niet hoe het 10 jaar geleden was, maar denk dat er in dat opzicht niet veel veranderd is sinds mijn eerste keer Lowlands.
2014/15 was het volgens mij niet uitverkocht, ik dacht zo’n 45000 geloof ik. Zijn wel mijn beste edities je kon echt overal naar binnen lopen en was alles zeer relaxt, sindsdien is het eigenlijk steeds drukker geworden. Ben vorig jaar afgehaakt, te druk, te veel feestvierderspubliek, goldbandallergie. Maar dit jaar toch weer een ticket gekocht, kon het niet laten, lowlands blijft onweerstaanbaar!

2014/15 was het volgens mij niet uitverkocht, ik dacht zo’n 45000 geloof ik. Zijn wel mijn beste edities je kon echt overal naar binnen lopen en was alles zeer relaxt, sindsdien is het eigenlijk steeds drukker geworden. Ben vorig jaar afgehaakt, te druk, te veel feestvierderspubliek, goldbandallergie. Maar dit jaar toch weer een ticket gekocht, kon het niet laten, lowlands blijft onweerstaanbaar!
Ik had met name in 2022-2023 ook echt moeite met de overheersende knaldrang, maar vorig jaar weer een fantastische editie gehad. Een goede, brede line-up vraagt ook om ticketinkomsten uiteraard. Leuk dat je toch weer gaat!!

• Leuk
Waarderingen: Davidd en Benji
Wie nu nog kaarten probeert te doorverkopen via Ticketswap is eigenlijk niet goed wijs. Ik verkoop mijn kaartje, omdat ik als vrijwilliger via 013 naar Lowlands kan. Sinds dit jaar een minder goede deal dan de jaren ervoor, want voor het eerst moet je twee diensten werken als vrijwilliger: op donderdag, vrijdag of maandag (in in ieder geval in het geval van 013). Maar even geen baan nu, gratis vervoer en als eerste de tent neer kunnen zetten trokken me toch over de streep.

Anyway, als je een kaartje via Ticketswap aanbiedt, wat al een ingewikkeld proces is omdat de kaartjes uiteindelijk enkel via Ticketmaster kunnen worden doorgestuurd, gaat dat als volgt:

Aanbieden voor: 309 euro
Je ontvangt per ticket je prijs min 5% servicekosten: 293,55 euro
Koper betaalt per ticket je prijs plus 7% servicekosten en 3% transactiekosten: 340,55

Via Ticketmaster, iets van twee klikken op de site:

Aanbieden voor: 299 euro
Je ontvangt: 299 euro
Koper betaalt: 304,98

Het valt me op dat de activaties dit jaar niet meer in een post, maar een verhaal, worden aangekondigd. Zou dat komen door alle negatieve comments vorig jaar?

--- Overzicht Resale Markt Ticketmaster ---
Gegevens van: 26-6-2025, 12:25:36

• Totaal Aantal Resale Tickets: 1481
• Laagste Prijs: €303.96
• Hoogste Prijs: €427.18
• Gemiddelde Prijs: €369.02
• Tickets Onder Oorspronkelijke Prijs (€349): 264
• Tickets Boven/op Oorspronkelijke Prijs (€349): 1217
• 10 Goedkoopste Unieke Prijzen: €303.96, €304.98, €305.99, €306.00, €306.15, €308.04, €309.06, €311.10, €312.12, €316.18

--- Uitsplitsing per Tickettype ---

Type: Regular
- Aantal Tickets: 182
- Gemiddelde Prijs: €374.42

Type: Regulier
- Aantal Tickets: 1244
- Gemiddelde Prijs: €368.44

Type: Vodafone/Ziggo Presale
- Aantal Tickets: 50
- Gemiddelde Prijs: €361.05

Type: Vodafone/Ziggo
- Aantal Tickets: 5
- Gemiddelde Prijs: €398.13

• Leuk
Waarderingen: J_M
Zou een Kraantje Pappie ook niet gewoon kunnen op Lowlands? Om bijvoorbeeld de Bravo te openen. Vind dat wel een act die op Lowlands kan staan en zou er zelf ook nog gaan kijken ook denk ik.
Absoluut, zeker op basis van zn oudere wat hardere werk ipv die zoete popzooi.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Absoluut, zeker op basis van zn oudere wat hardere werk ipv die zoete popzooi.
Zou ook echt zo'n act zijn waar heel mijn vriendengroep naar toe zou gaan, van muzieksnob (voor het oudere werk) tot de vrienden die meer van de radiohitjes zijn.

Zag net weer een merk-activatie voorbij komen. Ik denk dat het straks eerder opvalt als een merk er niet staat. Laten we hopen dat het ons ten goede komt al dat extra budget.

Users who are viewing this thread