Lowlands 2025

Niet dat het echt mijn smaak is. Maar Oscar heeft al eens op een sub-spot in de Alpha gestaan (LL2016) en het optreden werd toen door alles en iedereen bejubeld en stond ook in alle top-zoveels van LL16.
In 2022 ook als sub. Ook de plek die ik hem nu weer zou geven of hij moet een paar jaar uit Nederland blijven.

Was in 2022 ook echt een goede show. Na Fred again.. (fantastische show) van een afstandje gekeken en was erg sterk. Achteraf had ik wel dichterbij willen staan, maar na die Fred again.. show moesten we even bijkomen

Ik reis morgen af naar de heilige gronden van Lowlands voor bardiensten bij Defqon1. Je kijkt dan toch met Lowlands-ogen naar het geheel onder het mom van "Jullie mogen hier dit weekend wel zijn, als jullie alles maar weer netjes opruimen voor augustus." 😁
Ik reis ook morgen af naar Heilige Grond en ga vrijdag als bezoeker naar Defqon1. Even de grond alvast warmstampen voor het echte werk :)

Voor minder dan 300 eur kan je er bij zijn :)

--- Overzicht Resale Markt Ticketmaster ---
Gegevens van: 25-6-2025, 09:37:57

• Totaal Aantal Resale Tickets: 1500
• Laagste Prijs: €295.80
• Hoogste Prijs: €427.18
• Gemiddelde Prijs: €370.29
• Tickets Onder Oorspronkelijke Prijs (€349): 250
• Tickets Boven/op Oorspronkelijke Prijs (€349): 1250
• 10 Goedkoopste Unieke Prijzen: €295.80, €305.49, €306.00, €306.15, €311.10, €312.12, €315.18, €316.18, €316.20, €319.76

--- Uitsplitsing per Tickettype ---

Type: Regulier
- Aantal Tickets: 1254
- Gemiddelde Prijs: €369.52

Type: Vodafone/Ziggo Presale
- Aantal Tickets: 50
- Gemiddelde Prijs: €359.91

Type: Regular
- Aantal Tickets: 191
- Gemiddelde Prijs: €377.36

Type: Vodafone/Ziggo
- Aantal Tickets: 5
- Gemiddelde Prijs: €398.13

Eigenlijk onnodig om in februari zo te strijden voor een kaartje, maar zekerheid is ook iets waard.....

Dat zei ik letterlijk op de vorige pagina ja 😉.

Ik zie overigens flink wat mensen van de groep afhaken bij ons. Te druk, te massaal, te veel prikkels. Hoe zien jullie dat? Is dat afgelopen jaren anders ervaren dan pakweg 10 jaar geleden?
Lowlands heeft sinds de introductie van de Armadollow en de lage hekken bij de entree een prettigere sfeer, vind ik. Meer open, vrijwel letterlijk bij dat gebied. Ook meer verstopte rustige plekken, zitjes in het water. Druk is het nog steeds, maar ook meer ruimte om je daarvoor even te verstoppen. Ik vind het alleen maar beter sindsdien.

Als je wilt kan je de drukte altijd wel ontvluchten op het terrein. Maar bij populaire acts is het bij de Alpha en Bravo soms echt niet te doen. Het terrein zelf is afgelopen jaren echt in positieve zin veranderd.

Dat zei ik letterlijk op de vorige pagina ja 😉.

Ik zie overigens flink wat mensen van de groep afhaken bij ons. Te druk, te massaal, te veel prikkels. Hoe zien jullie dat? Is dat afgelopen jaren anders ervaren dan pakweg 10 jaar geleden?
Qua drukte, massaal en te veel prikkels heb ik daar op bijvoorbeeld een Pinkpop veel meer last van. Bij Lowlands kan je, als je even geen zin hebt in de drukte, veel leuke hoekjes van het terrein ontdekken, rustige zitplekken opzoeken. Tijdens de headliner is het bijvoorbeeld heerlijk rustig rondom de Bravo. Daarnaast kan je ook naar lezingen, cabaret, theater om even uit de massaliteit te gaan. Dus vind het eigenlijk alleen bij aankomst erg druk en overprikkelend, maar als het festival eenmaal begonnen is heb ik er geen last van. Komt ook omdat het over het algemene redelijk rustig is bij de acts die ik graag wil zien.

Ik weet niet hoe het 10 jaar geleden was, maar denk dat er in dat opzicht niet veel veranderd is sinds mijn eerste keer Lowlands.

Qua drukte, massaal en te veel prikkels heb ik daar op bijvoorbeeld een Pinkpop veel meer last van. Bij Lowlands kan je, als je even geen zin hebt in de drukte, veel leuke hoekjes van het terrein ontdekken, rustige zitplekken opzoeken. Tijdens de headliner is het bijvoorbeeld heerlijk rustig rondom de Bravo. Daarnaast kan je ook naar lezingen, cabaret, theater om even uit de massaliteit te gaan. Dus vind het eigenlijk alleen bij aankomst erg druk en overprikkelend, maar als het festival eenmaal begonnen is heb ik er geen last van. Komt ook omdat het over het algemene redelijk rustig is bij de acts die ik graag wil zien.

Ik weet niet hoe het 10 jaar geleden was, maar denk dat er in dat opzicht niet veel veranderd is sinds mijn eerste keer Lowlands.
Gezeur over de drukte is er al heel lang. Ik kan me nog herinneren dat er ooit een mythe was dat de nummers op de schoorstenen het aantal bezoekers weergaf en dat 'iedereen' daar verbolgen over was.

Ik kan ook wel aardig met de drukte omgaan. Het is juist ook wel leuk om lekker over het terrein door de drukte heen te huppelen, via allerlei geitenpaadjes. Mijn vriendin ervaarde de die drukte wel altijd en kiest mede daarom nu voor andere festivals. Uiteindelijk zit de grootste massa altijd in die stroom tussen Alpha en Bravo. Als een beetje goed timet dan heb je daar vrij weinig last van.

Typisch om Oscar and the wolf te theatraal te noemen, check yourself :)
Ja. Vooral omdat de show voornamelijk bestaat uit glitters, een paar outfitwisselingen en wat dertien-in-een-dozijn choreo's. Zó theatraal is het allemaal niet. Er zijn acts die (doorgaans terecht) de hemel in geprezen worden op dit forum waar het theatergehalte vele malen hoger ligt, maar daar hoor je het woord theatraal niet vallen.

Enige moment dat het echt chaotisch en druk is op het terrein is in mijn ogen tijdens de overgang van dag naar nacht, als de Alpha klaar is.

En natuurlijk de Bravo tijdens de eerste 2 nachten… De zondagnacht is vaak nog wel goed te doen (en vaak het leukste!).

• Leuk
Waarderingen: sjoeske
Paar mooie namen erbij op Pukkelpop. Eefje zal hem wel niet worden, maar inkoppers zijn denk ik Roxy Dekker (gaat natuurlijk de hele Alpha platspelen, love it or hate it) en Milolaathetlukken lijkt me perfect voor de Xray.

Op donderdag komen er alvast een hele lading namen bij. Zo komt ook Roxy Dekker, die in Nederland maar liefst vijf nummer 1-hits heeft, langs. Ook van de partij zijn Eefje de Visser, J. Bernardt, Kaat Van Stralen, No Prisoners, ECHT!, ZEP, Nicky du Soleil XXL Royal, Skyve: the last dance ft. Flo Windey, Eva De Roo & Gunther D, Omdat Het Kan & Average Rob, Nina Black, Portex, Kwijt Trek System, Kenny Montana, Samm, Poleen, Hindu Radio DJ’s, Lolalita, Trillosta, Miamor, kleinefrigo en Maraschino.
Een dag later mogen we dan weer de Amsterdamse Milolaathetlukken verwelkomen. Die laatste krijgt op zijn beurt gezelschap van Franck, Jeroen Delodder, Alycia Bezgo, Hoge Druk, DJ St Paul, O’SIMMIE, She The DJ, South Arcade en Slow Crush.

Ook nog toegevoegd op zaterdag? Kraantje Pappie, Eppo Janssen & Friends, Flavour Drop en de Limburgse DJ Ava Eva.
HEISA, LAURAVIOLI with Divine MC, NMSS, Prinsezy, The Whatevers, Stijn Van de Voorde & Thibault Christiaensen, Faisal en Sasha Keable sluiten het Hasseltse festival dan weer mee af op zondag

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Ik kan ook wel aardig met de drukte omgaan. Het is juist ook wel leuk om lekker over het terrein door de drukte heen te huppelen, via allerlei geitenpaadjes. Mijn vriendin ervaarde de die drukte wel altijd en kiest mede daarom nu voor andere festivals. Uiteindelijk zit de grootste massa altijd in die stroom tussen Alpha en Bravo. Als een beetje goed timet dan heb je daar vrij weinig last van.
Klopt, je moet het festival wel een beetje kennen om goed om te gaan met de drukte. Iemand die voor het eerst komt kan denk ik best overdonderd raken als die na de headliner in de Alpha naar de Bravo probeert te gaan of vrijdagnacht de Bravo in wilt. De sluiproutes kennen, weten waar WC's et cetera zijn helpt wel.

Paar mooie namen erbij op Pukkelpop. Eefje zal hem wel niet worden, maar inkoppers zijn denk ik Roxy Dekker (gaat natuurlijk de hele Alpha platspelen, love it or hate it) en Milolaathetlukken lijkt me perfect voor de Xray.

Op donderdag komen er alvast een hele lading namen bij. Zo komt ook Roxy Dekker, die in Nederland maar liefst vijf nummer 1-hits heeft, langs. Ook van de partij zijn Eefje de Visser, J. Bernardt, Kaat Van Stralen, No Prisoners, ECHT!, ZEP, Nicky du Soleil XXL Royal, Skyve: the last dance ft. Flo Windey, Eva De Roo & Gunther D, Omdat Het Kan & Average Rob, Nina Black, Portex, Kwijt Trek System, Kenny Montana, Samm, Poleen, Hindu Radio DJ’s, Lolalita, Trillosta, Miamor, kleinefrigo en Maraschino.
Een dag later mogen we dan weer de Amsterdamse Milolaathetlukken verwelkomen. Die laatste krijgt op zijn beurt gezelschap van Franck, Jeroen Delodder, Alycia Bezgo, Hoge Druk, DJ St Paul, O’SIMMIE, She The DJ, South Arcade en Slow Crush.

Ook nog toegevoegd op zaterdag? Kraantje Pappie, Eppo Janssen & Friends, Flavour Drop en de Limburgse DJ Ava Eva.
HEISA, LAURAVIOLI with Divine MC, NMSS, Prinsezy, The Whatevers, Stijn Van de Voorde & Thibault Christiaensen, Faisal en Sasha Keable sluiten het Hasseltse festival dan weer mee af op zondag
Zou een Kraantje Pappie ook niet gewoon kunnen op Lowlands? Om bijvoorbeeld de Bravo te openen. Vind dat wel een act die op Lowlands kan staan en zou er zelf ook nog gaan kijken ook denk ik.

Users who are viewing this thread