Graspop Metal Meeting 2025

Donderdag*

Begonnen bij Municipal Waste (7.5), lekker sfeertje, veel volk daar dat nog bomvol energie zat.
Warkings (7) tijdens de meeting, niet helemaal mijn ding maar zit zeker nog wel groeipotentiëel in.
Landmvrks & Death Angel beide goed aan het spelen maar voelde me zelf niet zo goed waardoor ik er niet van kunnen genieten heb.
Motionless in White (8)- Toch wel een band die zich elke set er wel volledig in smijten. Vocal waren goed, was verbaasd dat hij aanhaalde goed ziek te zijn. Alleen wel last van een irritante bas gehad die toch lang heeft door liggen drammen.
Alestorm (8) - Begon wel echt traag op gang tov vorige keer maar uiteindelijk gaat dat feestje wel aan de gang. Ik heb wel ergens twijfels wat ze de komende jaren gaan doen want het begint stilaan wel veel vant zelfde te worden. Misschien toch eerder een middagband blijven ipv echt door te kunnen groeien?
Dream Theater (6.5) - Kwam me echt niet binnen op die moment, werkte eerder slaapverwekkend.
Orbit Culture (8.5) - Kwamen, zagen en overwonnen de marquee. Ik had er al hoge verwachtingen van en die zijn volledig ingewilligd. Die hebben echt wel al ne hoop goeie songs en qua vibe deed het me soms zelfs denken aan Slayer.
Pertubator (8) - Over diversiteit qua metal gesproken sprong deze er toch wel echt bovenuit. Zonder veel van ze te kennen heen gegaan en toch ver versteld van gestaan van de creativiteit.
Stick to your guns (7.5) - Van het genieten van de vorige band, rechtstreeks in een lekker feestje beland, terug de energieniveaus omhoog schroeven!
Iron Maiden (7.5) - Een stukje meegenomen van op een afstandje. Toch wel even te vaak al gezien om nog veel interesse op te wekken.
Lagwagon (7) - Qua muziek wel leuk om te luisteren maar op dat uur was het voor mij toch allemaal wat te traag en te weinig energie, uiteindelijk maar een goeie 20 minuten gebleven.
Powerwolf (7.5) - Voor mij was het weinig anders qua beleving als andere jaren. Ik zie ze ook niet echt als headliner, daar is toch net iets meer show voor nodig. Dan bedoel ik uiteraard niet het theatrale, dat ze uiteraard hebben, maar echt het publiek meekrijgen in wat ze brengen.

Top 5:
1. Orbit culture (8.5)
2. Motionless in White (8)
3. Alestorm (8)
4. Pertubator (8)
5. Stick to your guns (7.5)

Top:
Imminence heel veel mainstage allures maar ik was toch echt blij om ze in een tent te zien en wat een productie.
Ik keek enorm naar uit om hun voor de derde keer te zien. Hun productie was heel mooi, gelijkaardig dan die van de Black Tour van vorig jaar. Maar vond je ook niet dat de bas veel te hard stond? Ook de opnames bevestigen dit. Ik stond ongeveer 3 meter van de eerste rij en ik hoorde amper de instrumenten... Kan ook van de plaats afhangen maar 3 jaar geleden heb ik ze op dezelfde plaats gezien en toen was de mix toch een stuk beter. Halverwege naar Bullet gegaan die niet teleurstelde gelukkig. Wou ook Starset zien maar dat zal voor een andere keer zijn. Fijn dat ze sterk speelde! Van Skillet begrijp ik je, op bepaalde momenten meer richting het einde hoorde je John amper, Jen daarentegen hoorde je wel goed. Maar ik stond heel voorraan en dan hoor je vooral mensen meezingen en stoort dat minder 😅

Kom je ook naar Tillburg voor Imminence The Black Final? 🖤🤘

Laatst bewerkt:
Graspop 2025
Donderdag
Municipal Waste ⭐⭐⭐️⁵
Goed begin had iedereen goed mee.

Death Angel ⭐⭐⭐
Muzikaal goed te veel onderbrekingen tussen de nummers.

Soen ⭐⭐⭐⭐
Sterk goed publiek en sound. Uitvallen van de drums tijdens één van de nummers snel opgevangen.

Paradise Lost ⭐⭐⭐⭐️⁵
Heel goed. Goed van klank en publiek goed bespeeld.

Dream Theater ⭐⭐️⁵
Saai. Zanger continu weg tijdens solos en klonk niet meer goed.

Orbit Culture ⭐⭐⭐⭐
Zeer sterke set, grond continu aan het beven.

Iron Maiden ⭐⭐⭐️⁵
Graaf om de Maiden eens live te zien. Zeer goede setlist, geweldige visuals maar niet meer geweldig kwa klank met hier en daar toch foutjes.
Power Wolf ⭐️⁵
Shit. Continu pauzeren en Queen imiteren door met publiek hoo of haa te doen zingen. Saai.

Vrijdag
British Lion ⭐⭐⭐
Niet slecht, misschien wat overhyped door de bandleden Iron Maiden.

Pro-Pain ⭐⭐⭐
Goede hardcore groep maar blies me niet weg.

Myles Kennedy ⭐⭐⭐
Sympathiek persoon met wat grappige momentjes en een degelijk optreden. Beetje te veel in één dimensie blijven hangen.

Green Lung ⭐⭐⭐️⁵
Goed optreden goede setlist veel charisma. Tom Templar goed bij stem.

Orange Goblin ⭐⭐⭐⭐️⁵
Super optreden. Jammer misschien de laatse keer. Goede setlist.

Jerry Cantrell ⭐⭐⭐️⁵
Goede stem, fantastische cover van Would? (Alice In Chains) die bijna deed vergeten dat Layne Stanley al meerdere jaren overleden is.

Eagles Of Death Metal ⭐⭐⭐⭐
Super frontman Jesse Hughes in het begin wat te veel gebabbel.

Skillet ⭐⭐️⁵
Niets voor mij. Kwam wat ongeloofwaardig over.

Slipknot (Stukje gezien) ⭐⭐⭐⭐
Te kort kunnen kijken maar bangelijke start van de show.

Opeth ⭐⭐⭐⭐⭐
Wow! Niets meer te zeggen. Beste optreden van Graspop naar mijn mening.

Behemoth ⭐⭐⭐️⁵
Plots verdwenen. Cool als je voor de PA staat maar de rest kan plots niet meer mee volgen.

Zaterdag
Oomph! ⭐⭐⭐
Niet slecht ook niet heel goed. Niet op een Niveau ala Rammstein.

Eisbrecher ⭐⭐⭐⭐
Goede show hadden het publiek goed mee. Alexx Wesselsky goede frontman met veel charisma.
Bonus: vangen van ijsbeertje op het einde!

Primordial ⭐⭐⭐️⁵
Veel energie, heel atmosferisch.

Lorna Shore ⭐⭐⭐
Niet volledig m'n ding maar niet slecht.

Brutus ⭐⭐⭐⭐
Zeer goede stem, veel energie en emotie.

The Hu ⭐⭐⭐⭐⭐
De tent ontplofte bijna letterlijk. Fantastisch optreden.

Amenra ⭐⭐⭐⭐
Weer heel goed! Voelt meer aan als een ervaring dan een optreden.

Nine Inch Nails ⭐⭐⭐⭐
Had merendeel van publiek goed mee. Misschien niet volledig thuis op Graspop. Maar toch blij het te hebben kunnen zien.

Zondag
Ugly Kid Joe ⭐⭐⭐️⁵
Leuk optreden had iedereen goed mee. Veel bekende nummers en een goede Whitfield Crane.

Power Trip ⭐⭐⭐
Goede Thrash groep.

Krokus ⭐⭐
Voelde als een saaiere AC/DC. Niet meer goed bij stem.

Heaven Shall Burn ⭐⭐⭐️⁵
Publiek goed mee. Goede vervanger voor Marcus Bischoff.

Savatage ⭐⭐️⁵
Meer van verwacht voor de grondleggers van powermetal.

In Flames ⭐⭐⭐⭐️⁵
Graaf optreden, veel crowdsurfers en goed het publiek bespeeld.

Judas Priest ⭐⭐⭐
Niet slecht, goed optreden maar Rob Hallford zijn stem laat het soms afweten.

Till Lindemann ⭐⭐⭐⭐
Memorabel! Spijtig van de censors maar vol met speciale momenten zoals taart en vissen in het publiek gooien.

Alcest
Samen met NiN het optreden van het weekend voor mij. Geweldige muziek, geweldig optreden. Blij dat we gekozen hebben om Alcest mee te pikken, ipv bij Judas Priest te blijven staan. Het is zodanig meegevallen dat ik sterk aan het twijfelen ben om tickets aan te schaffen voor hun optreden in Trix in oktober.
vond zelf het geluid bij Alcest in de Dome niet altijd ideaal zeker niet in vergelijking met hun passage eind vorig jaar in de AB dat benaderde toen wel de perfectie.
Over die kaartjes van Trix moet je echt niet twijfelen want voorprogramma BRUIT ≤ klasseer ik zelfs nog een stapje hoger dan Alcest.

Ik keek enorm naar uit om hun voor de derde keer te zien. Hun productie was heel mooi, gelijkaardig dan die van de Black Tour van vorig jaar. Maar vond je ook niet dat de bas veel te hard stond? Ook de opnames bevestigen dit. Ik stond ongeveer 3 meter van de eerste rij en ik hoorde amper de instrumenten... Kan ook van de plaats afhangen maar 3 jaar geleden heb ik ze op dezelfde plaats gezien en toen was de mix toch een stuk beter. Halverwege naar Bullet gegaan die niet teleurstelde gelukkig. Wou ook Starset zien maar dat zal voor een andere keer zijn. Fijn dat ze sterk speelde! Van Skillet begrijp ik je, op bepaalde momenten meer richting het einde hoorde je John amper, Jen daarentegen hoorde je wel goed. Maar ik stond heel voorraan en dan hoor je vooral mensen meezingen en stoort dat minder 😅

Kom je ook naar Tillburg komt voor Imminence The Black Final? 🖤🤘
ik heb ze vanaf de PA gezien en daar viel het goed mee voor mij, ik kom inderdaad naar Tillburg !

• Winning
Waarderingen: PreFXDesigns
I'd also like to mention bands I didn't know about and that have surprised me these past few days (I think these festivals are a great way to discover new bands you wouldn't otherwise hear):

Hot Milk was the first band we saw when we arrived on Wednesday (it's a shame I didn't get to see Beast in Black and Alien Ant Farm). It was at the Metal Dome; I hadn't heard of them at all, and they pleasantly surprised me—they were incredibly powerful and had a great stage performance.

Bloodhunter was only there because they're from my country (they're from Galicia, Spain) and I'd heard very little of them, but they put on a superb show and were great on stage despite it being their first time. You can tell they took this opportunity very seriously. Powerful songs and an audience that had a great time with the circles and mosh pits.

Knoched Loose were very good on stage, and the crowd had a really good time.

The Ghost Inside... what can I say, they were brilliant, a great discovery on par with when I was discovering Bury Tomorrow. Power, a great live show, and a lot of fun. I'll definitely be back on several occasions.

These two aren't bands I haven't heard before, but never live:

Polaris... a very, very good live show and a completely devoted audience. I'll definitely be back on several occasions.

Jinjer and Tatiana were superb on stage. You can tell they're quite solid as a band and knew how to put on a really good show. We had a really good time in the front row, and with the mosh pits and circles, the crowd created a very pleasant atmosphere.

Skindred, I didn't know them at all, only from a review on the Graspop app, and I went to see them. This Reggae Metal band seemed super fun and put on a great live show. They mixed covers of Pantera, Prodigy, and others with their own songs, and we had a great time dancing and jumping. A great gift given the heat at that time on the North Stage.

And, to close, a mention for the French band Rise of the Northstar: very powerful, a great live show, and very solid. I don't understand much French, but their way of speaking touched you, and I loved the songs, both musically and in their audience behavior. A great group.

Obviously I also saw the classics that I knew very well and wanted to see even though I had seen some of them before, Iron Maiden, Powerwolf, Korn, Slipknot, Judas, Till, etc., but I wanted to open a little debate about new groups that we have discovered with this festival because I think that is what makes this type of event great for those of us who like this music.

Supergoed weekend. Zondag wat eerder afgetaaid, vooral omdat mijn vrienden het gehad hadden. Goede sfeer zoals altijd (heb ook wat cokesnuivers gespot, maar ik heb daar geen last van). Kwaliteit eten was minder dan voorgaande jaren en voor mijn gevoel ook aanzienlijk duurder. Jammer. We zaten op camping Inferno en ik vind deze er goed op vooruitgegaan.

Mijn favoriete optredens, in willekeurige volgorde: Brutus, Death Angel, Spectral Wound, NiN, Bloodhunter, Blood Incantation, Opeth, Iron Maiden, Green Lung.

Bedankt voor het leesplezier en tot volgend jaar!

• Leuk
Waarderingen: johanra
Another detail I'd like to add to help improve. At some concerts, especially at Marquee, the sound was excessively loud and lacked quality, making it difficult to enjoy the music; it distorted too much. I understand it's a way of letting people outside know that there's a great show going on inside, but the resonance of the venue ruined the musicians' efforts. If you want it to sound great outside, add some sound outside, and this will also improve the experience for those sitting outside.

Mijn festivalverslag is klaar!

De uitschieters en verrassingen van deze editie:

1. Opeth
Deze zag ik van tevoren niet aankomen! Jaren geleden al eens live gezien op Fortarock en dat kon me toen niet bekoren. Maar deze set was magisch (incl. sarcastische opmerkingen tussendoor van de zanger) en het geluid in de Marquee was perfect.

2. Nine Inch Nails
Een wat atypische boeking voor Graspop en dat was te merken aan de ruimte die ik vrij vooraan had om te dansen. Heerlijke set met veel materiaal van mijn favoriete album The Downward Spiral.

3. Nothing More
Carnal was voor mij album nummer één van het jaar 2024. Ik heb dan ook als een fangirl vooraan alle songs voluit staan meezingen.

4. Korn
Hier keek ik het meest naar uit en ik kreeg precies alle hits te horen waarop ik van tevoren hoopte.

5. Alcest
Zondagavond als afsluiter onverwacht staan genieten, in een Metal Dome vol liefhebbers. En hoewel ik het geluid in die tent gedurende het hele weekend vaak wat matig vond, bleek het er tijdens dit optreden dus wel goed te kunnen klinken.

6. Paradise Lost
Eerdere optredens vond ik eigenlijk altijd wat tegenvallen, maar dit keer was de band in topvorm en vol goede zin. Set met maar liefst twee nummers van mijn favoriete album One Second.

7. The Hu
Grootste feestje van het weekend, vlak voor aanvang nog dringen om erbij te kunnen zijn en zo blij dat het lukte!

8. Soen
De afgelopen jaren al vaak live gezien en ook dit was weer genieten.

9. Villagers of Ioannina City
Fijn om hier de vrijdag rustig mee te beginnen. Ontdekt via de Graspop-spootify-playlist.

10. Epica
Nieuw album Aspiral is kanshebber voor mijn album van dit jaar. Ik keek dan ook uit dit optreden en besloot om de tweede helft van de show van Orbit Culture te skippen voor een mooie plek vooraan samen met mijn vrienden. Daar heb ik geen spijt van gekregen!

En verder:
Slapen
Net als vorig jaar goed geslapen in een Tip-Up op de Inferno camping. [Uitverkocht in een vloek en een zucht en ik viste bij de vvk bijna achter het net, dus dat was even spannend. Het is te hopen dat er volgend jaar méér Tip-Ups beschikbaar komen - Graspoporganisatie leest u mee ;)]
Dit jaar kon ik jammer genoeg niet meer de Boneyard camping oplopen om gezellig te ontbijten en de dag te bespreken met mijn vrienden. Gelukkig had ik leuke campingburen èn waren mijn buurtjes van vorig jaar er ook weer, en heb ik mij in de ochtenden dan ook geen moment eenzaam hoeven voelen.

Eten
Weer meer vegan keuze dan vorige jaren, hoera! Favoriet was de nieuwe foodtruck van Bakblik, daarnaast meerdere keren Karma Kebab en Greenway gegeten.
De vegan mayo die ons op de prijslijst was beloofd, heb ik overigens bij geen enkele frietstand gevonden...

De meet-up
Ik heb me heel welkom gevoeld tijdens de Festileaks meet-up donderdagmiddag. Toch spannend omdat ik nog niemand kende. Dank voor jullie hartelijkheid! En jammer dat ik de rest van het weekend niemand meer tegen het lijf ben gelopen… Maar wie weet op Alcatraz?!

Even wat appreciatie voor de visuals bij Cobra the Impaler. Ik kan me geen enkele andere band herinneren die de led walls in de metaldome zo goed gebruikt heeft. Alle onderdelen benutten, achter zij en binnenkant, en er iets op zetten zodat het niet meer dat standaard ding is wat Graspop zelf aanbied. Dat is iets wat enorm veel bij draagt aan de show beleving.

En dat voor een last-minute vervanger. Ik heb geen idee of ze dat standaard al hebben liggen. Die afmetingen van de schermen lijken mij nu ook niet echt gemakkelijk om mee te werken, zoals blijkt uit de vele groepen die niets of weinig doen met die led wall.

Mensen die naar Nothing More zijn geweest? Wat vonden jullie ervan? Was eigenlijk zowat de enige naam op zaterdag en zondag die ik echt nog wou zien...

• Leuk
Waarderingen: Reislustig
Tjonge wat een boel om bij te lezen na even een weekdje weg te zijn geweest :).

Mijn verslag dan en even bij het algemene beginnen.
--Genoeg plek op de boneyard, wel een lijntje maar geen lijntjes nazi regime zoals in 2022/2023 waar het bijna vechten voor een plekje was. Wij kwamen rond 11:30 de camping op en 5 minuten later waren we het bouwen op Boneyard South
-- Verbazingwekkend genoeg kwamen er op de camping van de boxen in de buurt alles behalve metal of rock uit de speakers, nog nooit meegemaakt hier.
-- Organisatie doorgaans prima, Water kwam een dag te laat. Iets wat ik niet snap als je het hitteplan in werking laat treden met mist kannonen en niet genoeg kraantjes. Die mist is niet makkelijk te drinken of te bottelen.
-- Verder aan mijzelf, was weer te druk met de maten, muziek , eten of drinken dat ik alle Festimeetings heb gemist. Zondag nog even gekeken of er 1 was maar helaas.
-- Verder las ik ook dat iemand zijn graspopradar stuk was, nou de mijne dit jaar ook. Daar waar ik het druk verwachtte was het vaak niet zo.
-- Verder niet verrast door een optreden waardoor ik ze thuis meer ga luisteren. Maar prima vermaakt.
-- WC's: De pisstraat weg bij de Marquee, die vond ik het meest storend. Zeker met piekmomenten (wissel marquee of einde dag) zie je dat de flow van mensen niet echt lekker loopt in de combi pisgoot/hokjes. Mannen aan de zijkant instromen en vrouwen door het midden. Blij om de zien dat deze wel bij de jupiler is geinstalleerd maar volgende keer ook 1 bij de Marquee

Donderdag:
- Bij Trashboat begonnen was voor ons ok maar niet bijzonders
- Death Angel was prima af en toe wat traag.
- Alien Ant Farm: Daar hadden we weg moeten gaan. Het miste het juiste geluid en zeker energie. Domper van de dag.
- Alestorm: Doet wat ze altijd doen en werkt. Maar het begint wel erg voorspelbaar te worden. Dus dit wordt een skip de volgende keer
- Dream Theater: Ik vond het heerlijk om te luisteren en zou dat zo weer doen. Viel wel op dat het hier ook niet heel druk was.
- Epica: Beetje achter op het veld om alles te regelen voor Iron Maiden. Set was prima maar niet zo goed als dit ik ze in een Zaal heb gezien. Voor mij is epica een indoor band op de een of andere manier.
- Iron Maiden: Heerlijke setlist, speelde stabiel, zang iets minder maar was te verwachten met een verkoudheid. Held dat hij nog stond. En gouden opmerking over de albatros voor de Ancient Mariner. In het begin was het aardig druk maar half weg de set kregen we al veel ruimte.
- PowerWolf: Geloof dat het een te enthousiate donderdag is geweest. No comment

Vrijdag:
- Pro-Pain: Had voor mij hetzelfde als een jaar of 2 geleden. Zelfde zon, tijdstip en vulling van het veld. Praktisch een kopie van toen.
- Villagers: Wat vroeger bij Pro-Pain weggegaan. Heb hier een prima show gezien al had ik het idee dat de klarinet en doedelzak variant ver in de mix wegzakte. De klarinet was van die 2 het beste te horen.
- Beetje veld gehangen Stukje Myles Kennedy--> Klonk goed maar niks speciaals. Knocked Loose -->Wat een bak energie. Niet precies mijn band maar wel dikke respect hiervoor.
- GloryHammer: Viel vies tegen, vond het een hele matte show. Kon me niet overtuigen.
- Jerry Cantrell: Mooi plekje vooraan en goed genoten. Leuke nummers en ze hadden een goeie lead zanger die ook de nummers van Alice in Chains goed aan kon. Daarmee merkte je wel dat je een luister publiek had en meezing publiek zodra een Chains nummer langs kwam. Geen mega opkomst maar zat met vlagen genoeg energie in het publiek.
- Blood Incantation: Heel jammer dat het later begon, daar hebben we echt wat gemist. Maar toen het begon was het weergaloos. Wel een dingetje met de Pit, daar stonden we aan de rand van, normaal geen probleem. Nu zat er echt een malloot in die constant in de rug van de pitrand zat te beuken met armen/ellbogen/benen. Daar is mee gepraat, niet alleen door ons maar met zowat iedereen van die rand. Geloof dat er niet meer dan een pinda hoofd zat, want ging gewoon lekker door. In dit geval goed dat set stopte wanneer met met een kwartier extra had die gast zelf op de gestrekt op de vloer gelegen. (was dit FIR publiek, geen idee maar het voelde wel aan als ander volk)
-Opeth: Precies zoals je Opeth verwacht en stabiel mooi dus.
- Behemoth: Misschien wel de leukste afsluiter die ik heb gezien. Wat een show en wat een intensiteit in de performance. Wij stonden op lijn met een skydeck dus we hadden goed zicht op beide podia. Niet zo druk maar was met deze muziek misschien te verwachten, spuitig voor hun.

Zaterdag:
- Dodheimsgard: Niks mis met de muziek en top muzikanten die ondanks de maffe frontman goed doorbleven spelen. Zeker op de helft van de set begonnen de acties van de Zanger mij te veel af te lijden van de muziek,
- Wat veld hangen tijdens Skindred (Halve set JBL box soundeffects en 3 volledige nummers). Eisbrecher: Leuk op de achtergrond heeft ons niet naar voren kunnen krijgen in de hitte. Idem voor een stukje Poppy al klonk dat erg goed.
- Primordial: Heerlijk genoten prima set en show was ok in de hitte
- Brutus: Voor in het veld, de vorige keer kwamen we de metaldome niet in. Lang niet zo druk als ik dacht dat het zo worden. Maar wat een mooie uitvoering was dit.
- The Hu: Ik geloof dat ik ademloos heb staan te luisteren. Je raakte nog net niet in een trance.
- Amenra: Had ze nog nooit live gezien. Maar wat een ervaring, top muziek en verder eigenlijk sober. Maar het pakt je toch met richting het einde de stevige nummers. Na Solitary Reign zijn we gaan lopen voor NiN
- NiN: uhhh graspop radar zijn voor deze drukte weggaan bij amenra? Nou we hadden een prima plekje en we hebben heerlijk geluisterd naar deze set en als ik ergens geen opmerking over de sound zou hebben was het hier wel. Alles kraakhelder en in balans. Ik vroeg me wel af of Trent nog ooit terug gaat komen als ik het veld zag.

Zondag:
- Seven hours ..: Speelde goed maar nergens pakt mij. Liedjes voelen vrij hetzelfde aan. Zangers deden het prima met de gitarist die hoog en clean pakte en de zanger het lagere segment met distortion.
-Angulus: Prima Thrash, maar voelde gemiddeld aan niks bijzonders.
- Veld hangen is toch een terugkerende actviteit.
- Dayseeker: Redelijk gevulde metaldome. Beetje zweverige muziek in mijn ogen pakte mij niet echt maar het leek de rest goed te bevallen.
- Speed: Op dezelfde editie Hardcore van Pro Pain en Speed, dan had je echt beter Speed kunnen kijken wat een energie zat daarin. Bij de zanger genoeg dat hij iets los gedanst had, die tolde het podium van links naar recht rond.
- Cobra the Impaler: Spijtig gemist maar wat een respect voor de muziek en bovenal visuals, met een week van te voren en dat terwijl geen andere band dat deed.
- Katatonia: Metaldome was luchtig voor de helft gevuld. Prima stabiele set, heerlijk om naar te luisteren. Gedurende de helft stroomde de tent voor een groot gedeelte leeg. We dachten voor Trypticon.
-Trypticon: Nog een stukje meegepakt en ze speelde heerlijk, alleen geen mensen in de Marquee, die zaten denk ik allemaal bij In Flames dan. Daardoor voelde de energie wat tam aan.
- King Diamond: Strak geregiseerde set, Theater en Muziek in 1 en ik geloof best als je nog een keer gaat kijken over een paar jaar dat je precies hetzelfde ziet. Het was een leuke set om te zien en voor mij beter als Back2Back Judas.
- Till: De muziek pakte mij niet ook niet echt energie in het veld waar ik stond( Ter hoogte van de bar in de middenscheiding). Verder helpt het ook niet dat je een 3 minuten repeterende baslijn hoort wanneer ze met taarten of vis moeten slingeren. Missschien leuk voor de eerste paar rijen maar voor mij iedergeval irritant. Till probeert een shock rocker te zijn, maar mogelijk op een onhandige manier(Vulgair en Ranzig) . Verder moeten de beelden de muziek ondersteunen, als het andersom is kun je beter in de bios gaan zitten.

Dus snelle top 5:
1. NIN
2. Behemoth
3. Amenra/ Blood incantation/Opeth (beetje valsspelen)
4. Iron Maiden
5. Dream Theater / The Hu

Flop top 3:
1. Alien Ant Farm
2. Till
3. Seven Hours after Violet

Verder beste forum leden zal ik nog een beetje meelezen maar verder mijn gemak houden.
- Vakantie en dan nog Dynamo
- Dan nog een paar maandjes en kunnen we weer lekker speculeren over 2026

Laatst bewerkt:
Komen die livestreams tevens op Youtube of gaat dat'm niet worden :) - van Hellfest staan er al een paar op...
Op de official channel weet ik niet, mits ze op de website van de streams zelf ook niet te vinden zijn. Echter zijn er genoeg mensen die de streams opgenomen hebben en nu zelf posten op YouTube. Een overzicht heb je dan natuurlijk niet van welke er allemaal te vinden zijn op die manier helaas.

Komen die livestreams tevens op Youtube of gaat dat'm niet worden :) - van Hellfest staan er al een paar op...
Blijkbaar zijn die vanaf dit jaar enkel nog achteraf beschikbaar voor proximus klanten. Geen idee of dat klopt, heb zelf geen proximus dus kan het niet checken. Wel erg jammer, hoopte toch een aantal shows nog (terug) te kunnen zien deze week.

Is that true? I was watching Jinjer's video yesterday, but I can't find it today. Will it be possible to watch them again?

2de dag op rij al pissed of en slecht gezind rondlopen.
Opnieuw verlangend naar vorige week donderdag ... :(

Users who are viewing this thread