Pinkpop 2026

Fontaines mag voor een Pinkpop toch nooit de afsluitende naam zijn? Afsluiter Noord, akkoord tot daar aan toe, maar afsluiter van een dag voel ik nog niet zo aan
En waarom niet? Ik zie zoveel meuk op PP staan, dan mag een kwaliteitsband van mij wel

Fontaines mag voor een Pinkpop toch nooit de afsluitende naam zijn? Afsluiter Noord, akkoord tot daar aan toe, maar afsluiter van een dag voel ik nog niet zo aan
Nou, ik bedoel dus minder focus op wie nou dat laatste slot pakt. Stel je hebt Fontaines, BMTH en Sam Fender. Ongeacht wie welke van die drie laatste plekken invult. Als je daar 45/50k bezoekers mee pakt, daarop begroot en je terrein inricht. Dan heb je volgens mij een meer toekomstbestendig beeld.

Al gaf (volgens mij) @Raskolnikov ook wel terecht aan dat je dan teveel DTRH wordt. Maar goed, dan misschien dan wat minder hippe tegenhanger van DTRH.

BMTH is never nooit nog een Noord headliner, niet? Gewoon dagafsluiter imo, maar ben wel grote fan
Denk dat je fanhood dan wel doorspeelt ;). Als in, ik denk dat je ze kunt gelijkstellen met Fontaines, Sam Fender, Yungblud, Volbeat etc.

Edit; ik twijfel wat over Yungblud

Denk dat je fanhood dan wel doorspeelt ;). Als in, ik denk dat je ze kunt gelijkstellen met Fontaines, Sam Fender, Yungblud, Volbeat etc.
BMTH was wel absolute headliner op Rock Am Ring dit jaar en vorig jaar een dag van Graspop afgesloten. Die zie ik niet voor minder dan dagafsluiter nog naar Pinkpop komen, naar Rock Werchter ook niet (al dan niet in een co-head constructie). Sam Fender zit 1 à 2 jaar achter hierop en de rest nog veel meer. Fontaines heeft zelfs nog geen subheadline-spotje te pakken gekregen naar mijn weten. Dus zie BMTH wel duidelijk als de grootste van deze namen, maar zolang ze komen is het goed joh, al is het om half3 's namiddags in de Tent :ROFLMAO:

BMTH was wel absolute headliner op Rock Am Ring dit jaar en vorig jaar een dag van Graspop afgesloten. Die zie ik niet voor minder dan dagafsluiter nog naar Pinkpop komen, naar Rock Werchter ook niet (al dan niet in een co-head constructie). Sam Fender zit 1 à 2 jaar achter hierop en de rest nog veel meer. Fontaines heeft zelfs nog geen subheadline-spotje te pakken gekregen naar mijn weten. Dus zie BMTH wel duidelijk als de grootste van deze namen, maar zolang ze komen is het goed joh, al is het om half3 's namiddags in de Tent :ROFLMAO:
Fontaines is headliner op Lowlands.

Je hebt wel gelijk dat er Werchter nog Deftones en LP na komt. Maar goed, denk dat Werchter ze daar niet nog eens weg kan zetten.

Als Linkin Park er staat, dan weet je het deze week. Zou wel erg vreemde strategie zijn om die naam te houden als ze even over de grens ook alweer spelen. Lijkt er ook op dat LP alles er zo snel mogelijk uit wil gooien.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Even afwachten wat Twenty One Pilots gaan doen. Zaal of rondje festivals in EU?

Twenty One Pilots - Bring me The Horizon - Lady Gaga

shoot.

Pinkpop is wel het enige festival in Nederland waar BMTH terecht kan imo. Te groot voor Jera en geen match (meer) met Lowlands.

Of het wordt een zaalshow, maar ze zullen toch zeker wel een keer Nederland aan doen volgende tour.

Enne, System of a Down? 👀

Ik denk dat het met BMTH beide kanten op geredeneerd kan worden. Maneskin was headliner, dan kan BMTH ook. Zet je het af tegen Linkin Park of Foo Fighters, zijn ze misschien wat minder aansprekend.

• Winning
Maar zijn alsnog toch geen afsluiter op een mainstreamfestival?
Ik weet 2 dingen zeker als het Pinkpop lukt ze te boeken ( zou enorm knap zijn maar denk dat het ze niet meer lukken.

1. Bmth brengt een enorme schare ( ook veel jonge) fans met zich mee.
2. Ze zetten een enorme harde headliner waardige show neer.

Of dit laatste past waar Pinkpop naar toe wilt qua genre weet ik niet. Bovenstaande 2 weet ik echter zeker.

• On fire

Users who are viewing this thread