Best Kept Secret 2025

Hah, heb juist idee dat Deftones beter met Soulwax of Eefje had kunnen geruild. Kiwanuka gaat ook twijfelaars omver blazen straks.

Opvallend hoeveel drukker het vandaag is.

Hah, heb juist idee dat Deftones beter met Soulwax of Eefje had kunnen geruild. Kiwanuka gaat ook twijfelaars omver blazen straks.

Opvallend hoeveel drukker het vandaag is.
Niet echt, toch? Volgens mij waren de meeste mensen het er hier wel over eens dat die zondag top geboekt is.

Doet me als fanboy deugd om te horen dat Magdalena Bay zo goed beviel! Vond het in de Melkweg vorig jaar fenomenaal, maar was bang dat het misschien niet hetzelfde zou overkomen in zo'n gigantische tent. Kon er helaas niet zelf bij zijn vandaag. :(

Magdalena Bay was echt geweldig, ondanks de technische problemen met het scherm. Ik ben enorm fan van ze en ik was wat bang dat ze iets teveel gebruik zouden maken van de backing track voor de vocal van Mica, maar wat een enorm goede set zeg. Zonder blikken of blozen even heel Imaginal Disk van begin tot eind gespeeld terwijl aan alle kanten de techniek ze in de steek liet, maar dat leek ze niet zo heel veel te doen. Enige minpuntje was wel het gefluit vanuit het publiek bij de laatste outfit change. Dat vind ik echt niet kunnen.

Kon merken dat het publiek erg graag nog meer wilde, dus hopelijk spelen ze hier snel in een iets grotere zaal weer!

• Leuk
Waarderingen: noid, mees en dfrvanloon
Wat een geweldige twee afsluiters. Eerst de show van het weekend (voor mij) Magdalena Bay. We hadden ook een mooie plek vooraan dus dat was genieten. En daarna wegzwijmelen op het strand met Kiwanuka.
Morgen even de balans opmaken. Ik heb het idee dat er zomaar heel veel vrouwen boven in mijn top tien komen.

Nog even een lans breken voor Cliffords, Ierse band die gistermiddag speelde in de Casbah. Was errug lekker!
Doe ik er gelijk nog ff een nummertje bij voor wie het heeft gemist en nieuwsgierig is: Bittersweet is een echte aanrader, kijk dan gelijk de officiële clip!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0
Magdalena Bay was erg mooi, al ontging de logica achter de kostuums van de zangeres me een beetje. Vervolgens Michael waar ik slechts één nummer van kende maar poeh, die speelde me toch ook een partij goed! Daarna eindigen met Yin Yin in de tent. Leuk om mee te pikken al was ik toch al pittig moe. Jammer dat mijn ervaring verder gewoon vergald werd door het volk wat meende in de tent maar weer sigaret of joint te moeten opsteken. Om ziek van te worden (letterlijk).

Al met al weer een mooi weekend beleefd! Wellicht tot volgend jaar weer BKS😘

Niet om de snuif/drink discussie weer aan te wakkeren, maar er is toch eigenlijk niks wat mensen kunnen nemen dat irritanter is voor andere bezoekers dan de hele dag tering veel bier? Heb het idee dat de helft tegenwoordig bij de headliner al zo lam is dat er qua muziek eigenlijk niks meer in gaat zonder dat ze er doorheen lullen behalve Hazes. Ik hou ook van dronken met vrienden schreeuwen en dom lullen, maar ooit voelde BKS wel beter dan dat. Dat is verloren gegaan, al snap ik dat het nieuwe publiek nodig is voor de toekomst van het festival. Maar iets als Bon Iver zou je niet meer kunnen boeken met dit publiek.

Niet om de snuif/drink discussie weer aan te wakkeren, maar er is toch eigenlijk niks wat mensen kunnen nemen dat irritanter is voor andere bezoekers dan de hele dag tering veel bier? Heb het idee dat de helft tegenwoordig bij de headliner al zo lam is dat er qua muziek eigenlijk niks meer in gaat zonder dat ze er doorheen lullen behalve Hazes. Ik hou ook van dronken met vrienden schreeuwen en dom lullen, maar ooit voelde BKS wel beter dan dat. Dat is verloren gegaan, al snap ik dat het nieuwe publiek nodig is voor de toekomst van het festival. Maar iets als Bon Iver zou je niet meer kunnen boeken met dit publiek.
Ik had het hier met mijn vriendin ook over maar persoonlijk heb ik totaal geen hinder van dronken lui ondervonden.. zoals gezegd, met name van wandelende schoorstenen. Onze gezamenlijke conclusie was in ieder geval dat mensen met pillen op dan waarschijnlijk maar het best te handelen zouden zijn 😅

Magdalena Bay was echt geweldig, ondanks de technische problemen met het scherm. Ik ben enorm fan van ze en ik was wat bang dat ze iets teveel gebruik zouden maken van de backing track voor de vocal van Mica, maar wat een enorm goede set zeg. Zonder blikken of blozen even heel Imaginal Disk van begin tot eind gespeeld terwijl aan alle kanten de techniek ze in de steek liet, maar dat leek ze niet zo heel veel te doen. Enige minpuntje was wel het gefluit vanuit het publiek bij de laatste outfit change. Dat vind ik echt niet kunnen.
Was dit een massaal iets, of vanuit een enkeling?

Mijn favo’s van vandaag:

1. Wine Lips - Nog last van mijn nek van wat mijn hoofd allemaal deed op deze muziek.
2. Deftones (SUCK SUCK SUCK) - Zó vet om deze band op mijn favo festival te zien. Het was niks nieuws of bijzonders na alle shows die ik al gezien heb, maar gewoon heerlijk.
3. Waxahatchee - Dit was echt genieten. De band verraste me enorm, mooi dat die het zonder KC mocht afsluiten. Echt genoten!

Bij Magdalena Bay ben ik na drie nummers weggelopen. Niet voor mij, zeker niet na de adrenalinekick van Deftones. Merce Lemon raakte me om dezelfde reden niet. Gouge Away ging er beter in.

Big Special had veel technische problemen, en jammer dat het geen volledig band is, maar alsnog steengoed. Ga ik zeker een clubshow van checken.

Users who are viewing this thread