Best Kept Secret 2025

Ligt het aan mij, of zijn er een aantal 3voor12 journalisten vrij zuur? Je hoort toch andere reacties op dit forum over een Nilúfer Yanya bijvoorbeeld…

• Leuk
Waarderingen: TNFke
Dag 1. Best kept secret, wat een festival.

In plaats van 2 uur ben ik door file 5 uur onderweg geweest. Helaas een boel acts gemist.

Begonnen bij l'impratice, zittend op het heuveltje: even bijkomen van de heftige rit. Leuke show!

Daarna over het terrein wandelen, wat een machtige plek voor een festival zeg.

Hierna stukje Morpheus, prachtige stem. Heerlijk, biertje in de hand, wegdromen onder de bomen.

Vooraan gaan staan bij eefje de visser. Magistraal. Beter dan in de Afas. Wat een sfeer voorin. Wat een show. Geroerd, ik vond het zon mooie show!!

Daarna door huppelen naar the dare. Geniale gast, wat een energie bracht deze man. Heel leuk.

Afsluitend tot een uurtje of 3 bij loose ends in de casbah. Was lachen!

En even over de mensen op bks. Jullie zijn allemaal zo lief. Ondanks dat ik alleen ga, heb ik mij geen moment alleen gevoeld gisteren. Zo veel mensen die even random een praatje maken, even samen dansen.

Nu al zin in vandaag. Gave acts op de planning, die vandaag gelukkig wel volledig is voor mij!! Kneecap en tv on the radio, daar moet ik nog even een keuze maken of ik op tijd uit de pit stap bij kneecap...

Tot op de meeting!

Wegens de hitte mijn planning aangepast. Eerste acht was kingolo wat weer een feestje was. Daarna het wat rustiger aan gedaan bij glass beams. Limperatrice was leuk. Nog helemaal vooraan wat ook helpt. Iedereen danste vrolijk uitbundig mee. Daarna naar Erol Alkan. Wat een geweldige set. Alle electro klassiekers. Mainstage Eefje was goed, maar begon wel m'n kuiten te voelen van t stilstaan. Afgesloten bij palmbomen die ook een lekker setje draaide.

• Leuk
Waarderingen: davadude en timbo
Ligt het aan mij, of zijn er een aantal 3voor12 journalisten vrij zuur? Je hoort toch andere reacties op dit forum over een Nilúfer Yanya bijvoorbeeld…
Ligt niet aan jou. Enorm subjectief natuurlijk. Op zich prima als je een show niet goed vindt, maar het denigrerende taalgebruik is wat mij betreft volkomen onnodig. Typisch gevalletje ‘ik stoer want ik schrijf voor 3voor12’.

Over het algemeen toch veel lovende verslagen van ze? Dat je een paar dingen niet geweldig vindt maakt je nog niet zuur toch.

Heb soms het gevoel dat je als journalist pas niet zuur genoemd wordt als je uitermate positief bent over werkelijk elke show die je ziet.

Over Yanya zeggen ze dat het fantastisch begon en toen inzakte. Dat is ook niet echt zuur te noemen.

Ligt niet aan jou. Enorm subjectief natuurlijk. Op zich prima als je een show niet goed vindt, maar het denigrerende taalgebruik is wat mij betreft volkomen onnodig. Typisch gevalletje ‘ik stoer want ik schrijf voor 3voor12’.
Even alles gecheckt, denigrerend? Waar?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Waar staat die Nilüfer Yanya recensie van 3voor12? Kan het niet op hun site vinden.

Dat valt nog mee, in Vlaanderen is het een pak erger met Humo en De Standaard.

Recensenten van die groothandel staan meestal wat zuur te wezen met hun boekje en Cola Zero en vergeten het belangrijkste aspect: Het concert beleven.

Niet zuur nee. Maar je mag op een festival blijkbaar geen twee rustige tracks achter elkaar spelen… Was kwalitatief gewoon ijzersterk.
Dit vat t samen. Nilufer Yanya was mijn hoogtepunt van gister, maar je had wel een betere spanningsboog nodig dan de gemiddelde Amsterdamer heeft, die alleen voor Barry en Nia kwamen. Maar dit gold eigenlijk voor meer acts op de dag; het gelul is weer goed aanwezig.

• Leuk
Waarderingen: davadude en visdave34
Kneecap en TV on the Radio zijn van slot (en podium) gewisseld vanavond. Dus Kneecap gepromoveerd naar main. Beginnen dus ook iets eerder.

(Voor hen die nog met papier werken).

• Leuk
Waarderingen: micham en davadude

Users who are viewing this thread