Graspop Metal Meeting 2025

Dag beste kijkers,
Het blijft perfect festivalweer met vooral vanaf zaterdag nog grote onzekerheid over de temperaturen. (bijna 30 graden is even zeker dan bijna 20 graden. Vanaf zondag mss meer bewolking of die paar % kans op een drupje moest het te warm worden ofzo? Minimumtemperaturen heeft een grotere kans om hoger te worden dan lager.
Ohja en... anticyclonale omstandigheden: Volgens google stabiel, droog en zonnig.
max wo - ma 24, 23, 24, 25, 24, 24
min wo/do - zo/ma 12, 13, 13, 14, 14
neerslag: Kans op neerslag is zondag even groot dan ik die het iedere dag van 12:00 tot 04:45 ga uithouden.
wind: Is niet meer van belang, amper voelbaar
Morgen zijn we er weer met meer weer*

Laatst bewerkt:
Hoe vol gaat het bij NIN staan ... Wordt een feest allicht.
Een feest zal het zeker worden, maar vol hoeft het niet per se te staan.
NIN is net als Tool vorig jaar de meest unieke, verrassende headliner, de absolute blikvanger.
Beiden zijn publiekstrekkers (met name ook nieuw publiek), maar er zijn ook meer dan genoeg vaste GMM-gangers die weinig of niets met Tool en/of NIN zullen hebben, en veel meer uitkijken naar traditionele bands als Maiden, Priest, Slipknot of Korn.

Ik verwacht dan ook een zelfde scenario als vorig jaar bij Tool.
Er zal zeker een aanzienlijk deel van de bezoekers direct na Korn naar huis/camping gaan, maar er zullen ongetwijfeld ook een hoop dedicated fans vooraan geplakt staan.
Daarnaast zullen er natuurlijk ook nog vele casual fans die NIN graag willen meepikken en nieuwsgierigen blijven plakken, waarvan een deel gaandeweg ook weer zal afhaken.
Maar er zal hoe dan ook meer dan genoeg publiek blijven staan en dat zal ook heel betrokken zijn, waardoor het sowieso 'vol' zal voelen, ook al is dat aan de achterkant wellicht een stuk minder.

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin
Over minder dan één week doe ik m'n eerste pintje op het terrein (nog voordat de tent is opgezet), even lekker in de sfeer komen.

Weer goed
Bands goed
Mensen goed

Chicken Wings Love GIF by Buffalo Wild Wings

Dag beste kijkers,
Het blijft perfect festivalweer met vooral vanaf zaterdag nog grote onzekerheid over de temperaturen. (bijna 30 graden is even zeker dan bijna 20 graden. Vanaf zondag mss meer bewolking of die paar % kans op een drupje moest het te warm worden ofzo? Minimumtemperaturen heeft een grotere kans om hoger te worden dan lager.
Ohja en... anticyclonale omstandigheden: Volgens google stabiel, droog en zonnig.
max wo - ma 24, 23, 24, 25, 24, 24
min wo/do - zo/ma 12, 13, 13, 14, 14
neerslag: Kans op neerslag is zondag even groot dan ik die het iedere dag van 12:00 tot 04:45 ga uithouden.
wind: Is niet meer van belang, amper voelbaar
Morgen zijn we er weer met meer weer*
Zolang het onweer maar weg blijft na een warme klap. Onweer en festivals zijn nooit vrienden.

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin
Komt met de leeftijd. Eerste erbij en laatste naar huis is verre van ideaal voor mij.
Ja, maar het gaat om een hypothetische ideale dag, dan ga je toch niet uit van alle kommer en kwel (slechte rug, kater, blaasontsteking) of andere belemmeringen (file, regen, oma op sterfbed) die dat in de weg staan?
Dan is het immers niet meer ideaal.

Een feest zal het zeker worden, maar vol hoeft het niet per se te staan.
NIN is net als Tool vorig jaar de meest unieke, verrassende headliner, de absolute blikvanger.
Beiden zijn publiekstrekkers (met name ook nieuw publiek), maar er zijn ook meer dan genoeg vaste GMM-gangers die weinig of niets met Tool en/of NIN zullen hebben, en veel meer uitkijken naar traditionele bands als Maiden, Priest, Slipknot of Korn.

Ik verwacht dan ook een zelfde scenario als vorig jaar bij Tool.
Er zal zeker een aanzienlijk deel van de bezoekers direct na Korn naar huis/camping gaan, maar er zullen ongetwijfeld ook een hoop dedicated fans vooraan geplakt staan.
Daarnaast zullen er natuurlijk ook nog vele casual fans die NIN graag willen meepikken en nieuwsgierigen blijven plakken, waarvan een deel gaandeweg ook weer zal afhaken.
Maar er zal hoe dan ook meer dan genoeg publiek blijven staan en dat zal ook heel betrokken zijn, waardoor het sowieso 'vol' zal voelen, ook al is dat aan de achterkant wellicht een stuk minder.
Dit dus. Ik behoor tot de eerst korn als topband van de dag, of dragonforce de topper? En dan me laten verrassen door nine inch nails. Heel sporadisch ingeluisterd. Bewust niet te veel omdat ik me wil laten verrassen. Kan een teleurstelling worden maar ik verwacht eerder een grote verrassing. Kijk er echt naar uit.

Hoe kan een late aankomst nou onderdeel zijn van een ideale festivaldag? 🤔
Alsof je je ideale diner mag samenstellen, maar alvast afziet van een voorgerecht of toetje?
het is de een ideale dag gekozen uit alle bands die deze 4 dagen komen en de huidige uren dat ze spelen..

als ik een ideale dag maak zonder rekening te houden met de uren (maar wel max 2 HL's en van klein naar groot op de poster) zou het dit zijn:

12u00 Nothing More
12u50 Skindred
13u40 Beast in Black
15u30 Yellowcard
16u30 Alestorm
17u45 Starset
19u00 Skillet
20u15 Bullet for my valentine
22u00 Korn
23u45 Slipknot

01u15 Beddeke in

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Als je voor NiN komt ook oomph en eisbrecher denk ik. Sluit meteen goed aan bij Skindred. Is meteen helemaal mijn spoor voor zaterdag
Oomph en NIN vindk zelf maar niets, Eisbrecher is wel leuk, zie ik wel helemaal geen link met NIN mee.. Skindred met Korn kan ik nog ergens begrijpen

Oomph en NIN vindk zelf maar niets, Eisbrecher is wel leuk, zie ik wel helemaal geen link met NIN mee.. Skindred met Korn kan ik nog ergens begrijpen
NIN kan ik begrijpen dat is totaal iets anders maar Oomph en Eisbrecher klinkt voor mij toch bijna exact hetzelfde

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Vorige 2 edities ontbijt inferno geskipt (want wie vindt dat 'roerei' van eierpoeder nu ook ècht de moeite?) en over inferno een full breakfast met croque, yoghurt, aardbeitjes, kaas, sandwich, spek + koffie voor een min of meer democratische prijs waar je het goede doel mee steunt. Aanrader!
Sorry @abzurd maar dit is belangrijk voor mij. Ik slaap in de buurt
edit: Ik denk dat @N1tje me al voldoende heeft geholpen.

• Leuk
Waarderingen: N1tje
Sorry @abzurd maar dit is belangrijk voor mij. Ik slaap in de buurt
edit: Ik denk dat @N1tje me al voldoende heeft geholpen.
Sorry voor het late antwoord! Zoals N1tje zei inderdaad echt recht tegenover Inferno. Als je voor de ingang staat en je kijkt naar de weg richting festivalterrein, dan is het aan de linkerkant op de hoek. Vanvoor is een stand met verse fruitbekers (wellicht degene waarvan al sprake eerder in dit topic).

Users who are viewing this thread