Graspop Metal Meeting 2025

Ik was eerst best teleurgesteld over de affiche, maar als je dan je planning maakt, moet je toch vaststellen dat je 4 drukke dagen tegemoet gaat. Alcatraz is echter een nog betere affiche wat mij betreft. Maar goed, Graspop is bij ons een traditie: 21e keer, geloof ik.
En zo zie je maar, dat smaken verschillen. Alcatraz is voor mij persoonlijk een beetje een tegenvaller. En aangezien ik straks naar Hellfest ga, moet ik ook eerlijk durven toe te geven dat de affiche van Graspop sterker is. We hebben nog een moment overwogen onze kaarten te verkopen, ealsnog naar Dessel te gaan. Maar Hellfest is meer da

Vraag aan de Boneyard-gangers van vorig jaar: is iemand van jullie al eens bij die nieuwe supermarkt op de camping gaan kijken? Hun aanbod is groot en de prijzen vallen me niet eens erg tegen. Bovendien ook fijn dat het daar 24u open is. Maar vooral benieuwd of je daar niet gruwelijk lang in de rij staat?

Hoor graag als er ervaringen zijn!
Die supermarkt was ook voor niet boneyard gangers vorig jaar, en ook dit jaar kan blijkbaar iedereen daar inkopen doen. Betalen was als ik me goed herinner met skullies. Ik ben er een keer een zakje chips gaan halen op woensdag avond en dat ging vlot. Is met echte banden aan de kassa zoals in pakweg Albert Heijn

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Jamel
Die supermarkt was ook voor niet boneyard gangers vorig jaar, en ook dit jaar kan blijkbaar iedereen daar inkopen doen. Betalen was als ik me goed herinner met skullies. Ik ben er een keer een zakje chips gaan halen op woensdag avond en dat ging vlot. Is met echte banden aan de kassa zoals in pakweg Albert Heijn
Dankje! Klinkt goed.

• Leuk
Waarderingen: won666
Dag beste kijkers,
De line-up van het weer voor graspop is eindelijk compleet. Lichte wijzigingen aan de programmatie is nog altijd mogelijk.
max: wo tot ma 21, 22, 21, 22, 23, 24
min: wo/do tot zo/ma 13, 12, 12, 13, 14
Neerslagkans blijft klein, maar een willekeurige dag kan er een drupje vallen.
wind blijft zwak tot gem 10 km / uur uit N, maar meestal NW.
Vind je dit te koud? Vandaag was het voor de belgen 19 graden en 15 km / uur gem. Was best aangenaam.
Morgen zijn we er weer met meer weer.

Sterke performance van The Warning met heel goede zangeres tijdens Rock am Ring...verwacht ze ook sterk op Graspop met beter weer.

• Leuk
Waarderingen: dnak
Zit er toevallig nu naar te kijken. Klinkt super goed! Op basis van deze beelden een stuk beter dan in 2023. Al stoor ik me soms wel een de lange pauzes tussen nummers door. Ik vind met name het drumgeluid geweldig klinken. Dat zijn bominslagen! Eloy Casagrande is echt een beest.
idd Een optreden met Eloy op drums kan gewoon niet energieloos zijn :)

• Leuk
Waarderingen: Jamel
2nd op deze, wij (ik en mijn vriendengroep) stonden bijna naast het supermarktje, je had wel een aantal keer dat er een rij stond, maar altijd vlot weggewerkt. Betalen gaat inderdaad met Skullies. de prijzen zijn wel een beetje de standaard festival prijzen die je zou verwachten, dus wat aan de duurdere kant in vergelijking met een normale supermarkt.

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: Jamel, won666 en Joe
Linkin Park is de grootste metalband van het moment.
Green Day is de grootste punkband van het moment.
Laat dat nu net 2 van de prominentste genres op Graspop zijn seg.
Beiden grotere publiekstrekkers dan wat er dit jaar staat en vooral LP een tekortkoming noemen voor GMM is gewoon absurd.
LP de grootste metalband van het moment? geloof ik niets van.
in de og bezetting misschien maar nu echt niet meer. Ze zullen op legacy basis volk trekken maar ik ga er alvast, net zoals dit jaar Werchter niet speciaal voor gaan.

LP profiteert natuurlijk wel van de hype rond de comeback. Dat zal wat afvlakken na dit jaar denk ik, al blijft het een hele grote band, ook als de hype over is. Rammstein lijkt alleen maar groter te worden, wordt niet minder populair in ieder geval.

Vind het een hele lastige. Graspop programmeert wel wat breder dan enkel pure metal, maar in de headliners vooralsnog wat minder. Bij mij zou de angst zijn dat via een Foo Fighters / Green Day / Muse ook de deur wordt geopend naar pak hem beet Imagine Dragons. Zou het heel jammer vinden als GMM ‘verpopt’ zoals dat met Pinkpop is gebeurd.
stel u voor , IM op Graspop. hopelijk worden we hiervan bespaard

Wat we ook niet moeten vergeten is dat de meeste van ons via gateway bands de metal richting in zijn ingegaan.
Weinige van ons zullen dit via het ouderlijk huis hebben meegekregen.

Voor mij is dat bijvoorbeeld:
Heideroosjes(mss nu ook taboe) --> offspring-->Tool / Korn--> Limp bizkit --> Linkin park / Def tones --> veel soorten metal (black metal plakt nog steeds niet)

3 doors down en skillet hierzo

in de og bezetting misschien maar nu echt niet meer. Ze zullen op legacy basis volk trekken maar ik ga er alvast, net zoals dit jaar Werchter niet speciaal voor gaan.

Ik denk toch dat een Graspopdag met Linkin Park vrijwel direct uitverkocht zal zijn. Zet Linkin Park met een metal-dagprogramma neer en weg zijn de tickets.

1749539665779.png

Spotify luisteraars zeggen natuurlijk niet alles maar het feit is wel dat LP op dit moment 50 Mil maandelijkse luisteraars heeft en zelfs de nieuwe nummers hebben tussen de 50 en 500+ Miljoen streams, er is geen enkele andere metal band die daar bij in de buurt komt.

En als je ziet hoe snel die werchter dag uitverkocht was zie je ook hoe populair ze hier zijn

Ik denk toch dat een Graspopdag met Linkin Park vrijwel direct uitverkocht zal zijn. Zet Linkin Park met een metal-dagprogramma neer en weg zijn de tickets.
jaja, dat geloof ik wel. maar dat deed tool vorig jaar ook. vindt gewoon de 'grootste' metalband van de moment uitspraak nogal straf.

misschien een poll waar we zelf eens zoeken achter de grootste metalband van het moment volgens het forum. (zal op een ander topic moeten zeker?) :D

Onderschat LP niet. Die verkopen stadia uit. Dan is het kiezen of 100+ euro kwijt zijn voor een matige stadiumplek en alleen maar LP zien, of 130 euro voor een dagticket GP en de hele dag entertainment met als afsluiter LP.

Vind het een geslaagde comeback, zit boel energie in die Emily.

Kun je nog hele discussie hebben of het "echte Metal" is of niet, fijn dat je daar een mening over hebt. Was vorig jaar met BMTH ook, te pop, te commercieel. Dat stond ondanks het erbarmelijke modder gewoon goed vol. Voller dan menig "echte" metalband heeft laten zien dat weekend.

• Leuk
Waarderingen: dennis87
Of het metal is daarover wil ik nog discussiëren. Maar als een band stadiums uitverkoopt zijn ze groot. Heel groot. En als Graspop pakweg Korn boekt, waarin ook hiphop en pop elementen zitten, dan kan Linkin Park ook

Denk toch dat Linkin Park gemakkelijker een stadion uitverkoopt dan Metallica momenteel, en Rammstein is tijdelijk gestopt. Denk dan toch dan LP gewoon de grootste van het moment is. Naast Metallica komt er niets in de buurt denk ik.

Denk dat iedereen wel ziet dat Linkin Park een grote band is, één van de weinige metalbands die een stadion uitverkopen. Wel denk ik dat het ook met momentum te maken heeft, over 2/3 jaar zal dit wellicht wat minder zijn. Qua grootte op dit moment zitten ze echt in het rijtje Metallica-Rammstein-AC/DC-Iron Maiden, met kort daarachter GnR, SOAD. Dus ja, mocht LP ergens de komende jaren als headliner geboekt worden zal dit de dag in een mum van tijd uitverkopen.

Even een praktische vraag.
Ik kan helaas dit jaar maar 2 dagen gaan wegens omstandigheden.
Dus ik vermoed dat ik 2 bandjes krijg.
Hoe gaat het in de werking met de skullies die ik in voorverkoop wil kopen?
Kan ik het resterend bedrag overzetten op mijn ander bandje?

Bekijk bijlage 14524

Spotify luisteraars zeggen natuurlijk niet alles maar het feit is wel dat LP op dit moment 50 Mil maandelijkse luisteraars heeft en zelfs de nieuwe nummers hebben tussen de 50 en 500+ Miljoen streams, er is geen enkele andere metal band die daar bij in de buurt komt.

En als je ziet hoe snel die werchter dag uitverkocht was zie je ook hoe populair ze hier zijn
Niets tegen LP maar ze worden dan ook door elke commerciele radiozender wereldwijd gepusht en veel gedraaid.
Dan is het logisch dat die streams hoog zijn.
Ze hadden al een grote fansbase maar komen nu enkel maar bij omdat het opgehyped word.

Users who are viewing this thread