Graspop Metal Meeting 2025

Ok, ik dacht wat in te luisteren: Kittie klinkt wel plezant.
Dodhemsgard is een gedeeltelijke clash. Wat is dat voor een wervelwind van onvoorspelbare meesterlijke klanken. :o Nu begrijp ik waarom ik dit hier zo dikwijls voorbij zie komen. @Jamel en de rest...
'Een wervelwind van onvoorspelbare, meesterlijke klanken.'

Wat een mooie omschrijving! :) 🤘

Misschien is deze vraag al eerder voorbij gekomen. Maar voor de aankoop van skullies moet ik de barcodenummer van het ticket invoeren. Maar ik krijg die tickets pas 3 dagen voor het event. Dit staat er op mijn ticketbevestiging:

[td]
Hoe krijg ik toegang tot mijn tickets?
[/td]​
[td]
[/td]​
[td]
Ten laatste 3 dagen voor het event zullen je tickets in zowel de Ticketmaster App (iOS/Android) als in jullie Ticketmaster account beschikbaar zijn.
[/td]​

Misschien is deze vraag al eerder voorbij gekomen. Maar voor de aankoop van skullies moet ik de barcodenummer van het ticket invoeren. Maar ik krijg die tickets pas 3 dagen voor het event. Dit staat er op mijn ticketbevestiging:

[td]

[/td]​

[td]

[/td]​

[td]
Ten laatste 3 dagen voor het event zullen je tickets in zowel de Ticketmaster App (iOS/Android) als in jullie Ticketmaster account beschikbaar zijn.

[/td]​
In de nieuwe ticketmaster app kun je onder 'mijn evenementen' je ticket voor Graspop vinden.
Klik vervolgens op 'ticketdetails' en je vindt de barcode terug. Daarmee kun je je ticket koppelen aan je account en Skullies kopen.

[td]

[/td]​

[td]

[/td]​

[td]

[/td]​
Laat maar, ik weet het al. Moet de belgische ticketmaster hebben.
Maar die heb ik nu en zie wel een qr code (zonder een 6 tot 18 cijfers nummer) maar geen barcode met een nummer. Ben ik nou zo scheel?

• Haha
Waarderingen: Projunk
Laat maar, ik weet het al. Moet de belgische ticketmaster hebben.
Maar die heb ik nu en zie wel een qr code (zonder een 6 tot 18 cijfers nummer) maar geen barcode met een nummer. Ben ik nou zo scheel?
In de app weet ik niet maar als je op de ticketmaster website inlogt staat de code er wel, onder de QR.

Voor een groot deel eens, maar om nu te zeggen dat RHCP en Bruce niks met rock te maken hebben..? 🤨
Dan heeft Bob Marley ook niets met reggae te maken zeker? 😉
Oké, fair enough, daar heb je een punt. RHCP en Bruce zitten in het rock hoekje maar dan wel in de uiterste hoeken. RHCP is funkrock, Bruce meer pop/blues/countryrock. Staan beiden wel wat verder van het type rock dan op GMM staat, zeker voor de headliners. Ik kan me er niks bij voorstellen in ieder geval, RHCP of The Boss op GMM, syntax error in mijn hoofd.

En Bob Marley is de belichaming van reggae, de vaandeldrager van het genre, nul twijfel. Jah man! 🇯🇲

Oké, fair enough, daar heb je een punt. RHCP en Bruce zitten in het rock hoekje maar dan wel in de uiterste hoeken. RHCP is funkrock, Bruce meer pop/blues/countryrock. Staan beiden wel wat verder van het type rock dan op GMM staat, zeker voor de headliners. Ik kan me er niks bij voorstellen in ieder geval, RHCP of The Boss op GMM, syntax error in mijn hoofd.

En Bob Marley is de belichaming van reggae, de vaandeldrager van het genre, nul twijfel. Jah man! 🇯🇲
En daarom heb je ROCK Werchter
En Metal Meeting

Eens dat ze niet op GMM passen, maar Bruce is voor mij juist zo ongeveer de belichaming van rock, folk-/pop-/country-invloeden of niet.
Blues-invloeden zijn zelfs inherent aan het hele rock-genre. Dat wordt ook wel eens gezien als een van de argumenten die rock en metal van elkaar onderscheiden. Judas Priest was een van de eerste bands die die blues-invloeden lieten vallen, en daarmee het metalgenre (verder) definieerden.

De gehele Slipknot show van Rock An Ring staat op youtube, stream kwaliteit. Zal wel snel weer weggegaald worden dus voor wie het wilt zien sla je slag. In ieder geval goed om te zien dat ze wel 90min vol krijgen.

Hetzelfde geldt voor Sleep Token overigens, in het kader van headliners voor 2026 is dit er zeker eentje, behoorlijke stage setup. Ik kijk al uit naar een jaar lang gatekeeping hier 'is geen metal etc etc'

De gehele Slipknot show van Rock An Ring staat op youtube, stream kwaliteit. Zal wel snel weer weggegaald worden dus voor wie het wilt zien sla je slag. In ieder geval goed om te zien dat ze wel 90min vol krijgen.

Hetzelfde geldt voor Sleep Token overigens, in het kader van headliners voor 2026 is dit er zeker eentje, behoorlijke stage setup. Ik kijk al uit naar een jaar lang gatekeeping hier 'is geen metal etc etc'
Kijk ook weer een gateway band 😀

• Leuk
Waarderingen: Nightrage en RuneBrico

Ik vind ze inderdaad niet goed, maar heb geen zin gegatekeep. Zet gewoon Bad Religion op de zelfde moment op de Jupiler stage of Cannibal Corpse in de marquee en ik ben gelukkig

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Dit jaar waarschijnlijk toch in m'n eentje naar Graspop, tentamens schrikken een hoop mensen af van het festival. Ach, ik vermaak me wel, er lopen toch nog een aantal mensen van vorig jaar rond

Kom op, ik begin het debat voor 2026! NEE, Sleep Token is geen Metal! 🤪
Haha, het is gewoon trollen. 🤣🤣🤣🤣 (Ik vind Sleep Token helemaal niet leuk, maar voilà! Ik hou mijn mening voor mezelf. 😉)

Die Slipknot set op Rock am Ring ziet er wel machtig gaaf uit! Hopelijk is het om 22:30 al redelijk donker, geef mij anders maar gewoon een bak regen en een groot gebrek aan zonneschijn

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en RuneBrico
Dag beste kijkers,
Volgens meteo is de line-up van het graspop weer bijna compleet.
Bij de maximumtemperaturen blijven we steken bij
wo 23, do 21, vr 22, za 22, zo 22.
minimum blijft op 13 graden steken.
Het blijft een zwakke wind (gemiddeld 10 km / uur)
Zaterdag en zondag lijkt er minder bewolking te zijn. Voor de rest meer bewolking en een kleine kans dat er een dag een drupje regen valt. (grootste kans, maar nog altijd kleine kans op donderdag?)
Voor wie 1 of 2 graden warmer wil geloven verwijs ik graag door naar buienradar.
Morgen zijn we er weer met meer weer.

Users who are viewing this thread