Rock Werchter 2025

Er gaan er hier toch een paar teleurgesteld zijn, inclusief mijzelf, wat in het verleden al meerdere keren gebeurde.
Hopen op Muse of TWOD... en uiteindelijk Bazart of Oscar op je bord krijgen... (al hoop ik van niet)

• Leuk
Waarderingen: Paddy en phil
Ff anders gedacht, bijv. Fontaines naar de zaterdag gaat niet ivm Roskilde.
Maar een Simple Minds, of Lola Young een dag verplaatsen kan evt. om wat flexibeler te zijn in de zoektocht naar vervangers. Of is dat te extreem gedacht ivm reeds gekochte kaarten, betrouwbaarheid, etc.

Sam Fender IS een headliner. Die gast gaat dat goed doen in het donker, ongeacht wie er voor hem staat.
Kan je het ook uitleggen waarom je het goed vind?

Wat ik zie op deze YouTube: mooi in beeld gebracht door de BBC, zoals steeds.
Mooie stijlvolle visuals, niks op aan te merken.
Blazers en backings op het podium: altijd een pluspunt (blazers uit een keyboard of erger nog op tape klinken live altijd zo fake).

Maar tegelijkertijd hetzelfde gevoel als op Coachella: zeer hard een 'kijk mama zonder handen gevoel'.
Alles zeer erg veilig gespeeld, afgelijnd en afgelikt - en die lijn gaat de volledige performance zo door.
Een rauwheid en ongepolijstheid ontbreekt hier echt, die ik wel live bij TWOD hoor en zie.
Misschien is het ook zijn 'normaal' stemgeluid waarop ik op afknap.

Ik heb het hier enkel over de live performance, niet over de kwaliteit van de songs ansich.

Dus op basis van alle beelden die ik al gezien heb, blijf ik nog steeds het gevoel hebben dat dit leuk is voor een zonnige namiddag, op de main of voor in The Barn.

Kan je het ook uitleggen waarom je het goed vind?

Wat ik zie op deze YouTube: mooi in beeld gebracht door de BBC, zoals steeds.
Mooie stijlvolle visuals, niks op aan te merken.
Blazers en backings op het podium: altijd een pluspunt (blazers uit een keyboard of erger nog op tape klinken live altijd zo fake).

Maar tegelijkertijd hetzelfde gevoel als op Coachella: zeer hard een 'kijk mama zonder handen gevoel'.
Alles zeer erg veilig gespeeld, afgelijnd en afgelikt - en die lijn gaat de volledige performance zo door.
Een rauwheid en ongepolijstheid ontbreekt hier echt, die ik wel live bij TWOD hoor en zie.
Misschien is het ook zijn 'normaal' stemgeluid waarop ik op afknap.

Ik heb het hier enkel over de live performance, niet over de kwaliteit van de songs ansich.

Dus op basis van alle beelden die ik al gezien heb, blijf ik nog steeds het gevoel hebben dat dit leuk is voor een zonnige namiddag, op de main of voor in The Barn.
Fijne visuals, goeie live band, fantastische liedjes en Sam zelf die alles geeft. Straks een volle weide die meezingt. Gaat een show voor in de boeken zijn.

Zou Arcade Fire kunnen voor jullie? Die zijn wel niet aan het touren, maar het is een band die een redemption nodig heeft. Of zijn die echt compleet verbrand?

• Leuk
Waarderingen: phil en Cel
Zou Arcade Fire kunnen voor jullie? Die zijn wel niet aan het touren, maar het is een band die een redemption nodig heeft. Of zijn die echt compleet verbrand?
Als je ziet hoe weinig fuzz er geweest is rond dat nieuwe album denk ik dat de muziek industrie hier er nog niet open voor staat.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Ik vond het toch een fijnere tijd toen het hier wat stil was tot een paar dagen terug. Afzeggingen zijn bijna altijd klote, maar KOL vind ik echt wel een gemis. Ze hebben toch echt een goede reeks nieuwere nummers. En zeker omdat ze ook onder onze Sam stonden om zo te pareren dat ze volgens velen geen RW headliner meer zijn.. helaas...

opvulling nu> Alles is wel zo'n beetje genoemd weer. MUSE is al vlot aangekondigd bij collega's maar die gaan nooit voorlaatst staan. ik geloof niet dat Sam zijn headliner positie even omruilt. Tenzij er een nietuiverkoopclausule is opgenomen ofzo.

Jack White zou geweldig zijn,
TWOD past perfect bij Sam,
Maar van de festileaks genoemden vind ik Bring Me The Horizon wel een hele mooie 'optie' ook.

Ik ga alvast maar uit van Oscar of Yungblud, dan zien we van daar weer verder.

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: MrScissorhands en Chiel
offfff

Even vanuit mijn optiek;
Trek aub London Grammar dan maar naar de zaterdag Main.
Scheelt een hoop ellende op de donderdag met de keuzes. Al staan ze veel mooier in The Barn, ze hebben wel ruimte zat in de agenda.

Offff
Fontaines D.C. die spot onder Sam geven en dus een half uur langer laten spelen.

het ontstane gat ; maakt mij geen reet uit wat daar dan komt , de donderdag zit al te vol ;)

Ik vond het toch een fijnere tijd toen het hier wat stil was tot een paar dagen terug. Afzeggingen zijn bijna altijd klote, maar KOL vind ik echt wel een gemis. Ze hebben toch echt een goede reeks nieuwere nummers. En zeker omdat ze ook onder onze Sam stonden om zo te pareren dat ze volgens velen geen RW headliner meer zijn.. helaas...

opvulling nu> Alles is wel zo'n beetje genoemd weer. MUSE is al vlot aangekondigd bij collega's maar die gaan nooit voorlaatst staan. ik geloof niet dat Sam zijn headliner positie even omruilt. Tenzij er een nietuiverkoopclausule is opgenomen ofzo.

Maar van de festileaks genoemden vind ik Bring Me The Horizon wel een hele mooie 'optie' ook.

Ja Oscar is ook gewoon de gemakkelijkste oplossing. Als je naar andere festivals kijkt en op zoek gaat naar acts die op een sub/co positie kunnen staan en dan nog eens touren en dan nog eens beschikbaar (al is dat minder van toepassing) zijn dan zijn er gewoon (bijna) geen mogelijkheden. Het was niet voor niets dat KOL op zo een moment en op zo een manier werd toegevoegd aan de line up, toen al een kunstgreep. Nu ga je echt acrobatie moeten uitoefenen om iets dergelijk uit de hoed te trekken.

Al dat gediscussieer over een nieuwe naam is niet nodig, mensen.

Olivia komt gewoon een dag vroeger een tweede set spelen ;)

• Verdrietig
Waarderingen: Joe

Uitgaan van het ergste in dit geval. Goede tactiek, dan ben je op het eind het minst teleurgesteld.

Sam Fender gaat straks ook een rits stadion shows spelen en staat ook als headliner op DTRH. Zal hij voor deze shows en Werchter niet groots gaan uitpakken? Groter dan de shows die hij hiervoor speelde? Ik denk echt dat het een hele dikke show gaat worden. Maar als dit waar is gaat hij in ieder geval niet vroeger op de avond willen spelen.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Uitgaan van het ergste in dit geval. Goede tactiek, dan ben je op het eind het minst teleurgesteld.
Juist, dat moet je jezelf wat aanleren anders trap je er telkens in. maar Werchter is wispelturig. Het kan een cheap-ass oplossing worden of echt iets geweldigs. Ik ga dan maar van het 1e uit.

Hoe dan ook wordt het een geweldig weekend, met voor mij ook veel nieuws te ontdekken.

• Leuk
Waarderingen: Louwers

Users who are viewing this thread