parkeren pinkpop

Mirjam74

Nieuw lid
26 mei 2025
4
0
Dag allemaal,

als Pinkpop groentje (1e x ;- en samen met dochter) even een vraag. Wij gaan zaterdag naar het festival, verblijven vrijdagnacht en zaterdagnacht in een B&B in de buurt. Afgeraden wordt om met de fiets vanaf de B&B te gaan ivm terug weg dus mijn vraag is hoe wij nu met de auto het handigst en snelst van en naar de festival locatie komen.
Parkeren op P3? Of station Heerlen en dan de bus? Hoe zit het met de files is jullie ervaring, lang onderweg naar de P3? We vertrekken rond 11/ 12 u zaterdag ochtend vanaf de B&B.
Alvast dank voor de tips!

Dag allemaal,

als Pinkpop groentje (1e x ;- en samen met dochter) even een vraag. Wij gaan zaterdag naar het festival, verblijven vrijdagnacht en zaterdagnacht in een B&B in de buurt. Afgeraden wordt om met de fiets vanaf de B&B te gaan ivm terug weg dus mijn vraag is hoe wij nu met de auto het handigst en snelst van en naar de festival locatie komen.
Parkeren op P3? Of station Heerlen en dan de bus? Hoe zit het met de files is jullie ervaring, lang onderweg naar de P3? We vertrekken rond 11/ 12 u zaterdag ochtend vanaf de B&B.
Alvast dank voor de tips!
Hoezo wordt de fiets afgeraden?

lang stuk terug fietsen, donker en niet bebouwd, leek degene waar we verblijven niet het allerveiligst voor 2 dames, waarvan 1 13 jaar is, dus volg het advies op
Makes sense. Wellicht een uber of taxi nemen een optie? Van te voren een prijs afspreken is dan wel handig. Ik weet niet precies waar je slaapt, maar anders is via Heerlen een goede optie, zeker voor de heenweg.

Dat kan prima met een uber vanaf Heerlen ja :).

Dat zou verder inderdaad wel een enthousiaste fietstocht zijn vanaf Landgraaf na een dag festival.
Dat valt best wel mee en er zijn genoeg mensen uit die omgeving die dat ook gewoon doen.
Het is wel zo dat als je aan de kant van Ubachsberg verblijft je het laatste stuk over een donkere weg moet (en berg op). Als je meer in het centrum van Voerendaal zit dan kun je vrijwel de hele weg door de bebouwde kom fietsen. Het is wel zeker een half uur fietsen. Ik denk dat een taxi/uber best prijzig kan worden. Volgens mij was dat ook niet de vraag. De vraag was welke parking. Ik denk dat de parking bij Kaldeborn dan het beste is, kan later nog wel even opzoeken of dat inderdaad P3 is.

Ah, kijk aan! Ik dacht dat er bij de Kiss & Ride ook een parking was, maar blijkbaar niet. Die P bij Mondo Verde is nog wel te doen, maar die andere twee zijn echt ver lopen. Ik weet ook niet wat de toestand daar is na afloop, of je daar snel weg kunt zijn.

Ah, kijk aan! Ik dacht dat er bij de Kiss & Ride ook een parking was, maar blijkbaar niet. Die P bij Mondo Verde is nog wel te doen, maar die andere twee zijn echt ver lopen. Ik weet ook niet wat de toestand daar is na afloop, of je daar snel weg kunt zijn.
P bij Mondo Verde, dat is voor weekend tickets P1 en die is al uitverkocht.

P3 is een optie (die is voor dagparking), die is wel een end weg (dus niet lopen) maar er rijden shuttle bussen tot bijna de ingang (reistijd ca 30 minuten)
Andere optie is trein van Voerendaal naar Landgraaf, treinstation in Landgraaf is op 20 minuten lopen (althans als je de aangegeven route goed volgt).

of, je zou een poging kunnen doen door de FL Pinkpop Community op Facebook in de gaten te houden, er worden elk jaar wel door wat locals/bedrijven rond Megaland wat parkeerplaatsen aangeboden. Dat wil nog wel eens helpen... (staan er al enkele voor aankomende editie)
https://www.facebook.com/groups/679616965707929/

dank voor alle reacties! P3 lijkt me t simpelst qua optie.. en hoe is dan het file rijden om 12.00 u zaterdag ri P3? Terug weg maakt me niet zoveel uit, dan hebben we meer geduld ;-) en shuttle bus is prima! heb geen idee van aan en afvoer wegen..

Is deze route correct om van parkeerplaats P3 naar het festivalterrein te komen?

Users who are viewing this thread