Pinkpop 2025

Iemand die Dean Lewis in z’n lijstje heeft kan niet serieus worden genomen.😈
Nogmaals het is niet zijn lijstje
Het is een lijstje die de namen voor popliefhebbers vergelijkt en die vinden om 1 of andere onverklaarbare reden Kushner en Lewis vaak ook tof.
Je kan dan wel namen als Cypress Hill enz erin betrekken, maar daar gaan niet veel fans van Rodrigo warm voor lopen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
als ik een lijstje maak voor Pinkpop zondag zit Dean Lewis in mijn lijstje 🙈

Jouw dochter ging ook mee dit jaar toch? Eén dagje dacht ik... Welke act kijk jij het meest naar uit, welke zij, en zijn er acts waar jullie allebei naar uitkijken? Of zit er een enorm verschil tussen jullie smaak?

Jouw dochter ging ook mee dit jaar toch? Eén dagje dacht ik... Welke act kijk jij het meest naar uit, welke zij, en zijn er acts waar jullie allebei naar uitkijken? Of zit er een enorm verschil tussen jullie smaak?
3 dagen zelfs...

Zij kijkt het allermeest uit naar Rodrigo, Tate McRae en Girl in Red, als ze optijd was had zij graag Pommelien gezien.
Ik kijk het meest uit naar Muse, Biffy Clyro, Faithless, Alestorm, Imminence en Sawyer Hill waar zij minder of minste enthousiast over is. Maar ik ben dan ook wel geïnteresseerd in Rodrigo en Timberlake hoor, imo een mooie set 3 headliners.
Maar er zullen enkele compromissen gesloten moeten worden. Ik mee naar Tate McRae en Girl in Red en zij mee naar Imminence en Biffy Clyro 😉
Waar we allebei wel uit komen is dat we allebei Joost willen ontlopen! Daarnaast kwamen we er wel allebei makkelijk uit wat betreft Hannah Mae, Oscar and the Wolf, Claude, Hardy, Mark Ambor, Last Dinner Party, Krezip, Dean Lewis en Purple Disco Machine.

Meeste verschil zit m in de oude/rock acts die ik meer wil zien of de "nieuwe acts" die zij wil zien.

We zijn er wel ongeveer uit hoor.
vrijdag:
we starten waarschijnlijk vanaf Alestorm - Sawyer Hill - Benee - Weezer - Oscar and the Wolf - Tate McRae - Justin Timberlake
zaterdag:
The Academic - Claude - Amyl and the Sniffers - eerste stukje Cypress Hill - Hardy - tweede stukje ( Tom ? ) - Mark Ambor - Almost Monday - Faithless - The Last Dinner Party - Olivia Rodrigo
zondag:
Hannah Mae - Imminence - The Boxer Rebellion - Krezip - Kaizer Chiefs - Girl in Red - Biffy Clyro - Dean Lewis - Purple Disco Machine - Muse

Ik had het ook over "vanuit mijn optiek voor South en North vs Main en Barn" niet perse over pop, dus puur vanuit persoonlijke smaak

(en je had mijn post ingekort, waardoor het idd lijkt alsof de eerste zin (over pop-fans) aansluit op het laatste stuk (over mijn optiek), wellicht is dat ook verwarrend)

Ok, duidelijk.

Ik had je een beetje lullig gequote (niet bewust 😬) maar ik had wel de indruk dat de vergelijking zich op popgebied toespitste.

Hoe dan ook. Het is allemaal subjectief dus niks mis mee dat jij die PP dag hoger aanslaat. Maar als je 1000 bezoekers van mainstreamfestivals hun voorkeur laat uitspreken voor sec een lijst met namen zal de meerderheid niet voor PP kiezen, lijkt me. Dat is wat je terugziet in de ticketverkoop want op andere belangrijke zaken (bijv. rand- of nachtprogramma) wint Werchter het niet persé.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en Oasiss
3 dagen zelfs...

Zij kijkt het allermeest uit naar Rodrigo, Tate McRae en Girl in Red, als ze optijd was had zij graag Pommelien gezien.
Ik kijk het meest uit naar Muse, Biffy Clyro, Faithless, Alestorm, Imminence en Sawyer Hill waar zij minder of minste enthousiast over is. Maar ik ben dan ook wel geïnteresseerd in Rodrigo en Timberlake hoor, imo een mooie set 3 headliners.
Maar er zullen enkele compromissen gesloten moeten worden. Ik mee naar Tate McRae en Girl in Red en zij mee naar Imminence en Biffy Clyro 😉
Waar we allebei wel uit komen is dat we allebei Joost willen ontlopen! Daarnaast kwamen we er wel allebei makkelijk uit wat betreft Hannah Mae, Oscar and the Wolf, Claude, Hardy, Mark Ambor, Last Dinner Party, Krezip, Dean Lewis en Purple Disco Machine.

Meeste verschil zit m in de oude/rock acts die ik meer wil zien of de "nieuwe acts" die zij wil zien.

We zijn er wel ongeveer uit hoor.
vrijdag:
we starten waarschijnlijk vanaf Alestorm - Sawyer Hill - Benee - Weezer - Oscar and the Wolf - Tate McRae - Justin Timberlake
zaterdag:
The Academic - Claude - Amyl and the Sniffers - eerste stukje Cypress Hill - Hardy - tweede stukje ( Tom ? ) - Mark Ambor - Almost Monday - Faithless - The Last Dinner Party - Olivia Rodrigo
zondag:
Hannah Mae - Imminence - The Boxer Rebellion - Krezip - Kaizer Chiefs - Girl in Red - Biffy Clyro - Dean Lewis - Purple Disco Machine - Muse
GEEN soft play?? :(

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Ghost en sleep Token met succes volle albums dit jaar. Zouden dit Pinkpop namen kunnen zijn voor de toekomst? Ik zie ze niet snel op andere festivals staan in Nederland en we hebben dit jaar ook gewoon Korn. Ik denk dat je met deze 2 bands mooi onderlaag kan maken relevant en nieuw. Had perfect onder muse gepast dit jaar.

Ghost en sleep Token met succes volle albums dit jaar. Zouden dit Pinkpop namen kunnen zijn voor de toekomst? Ik zie ze niet snel op andere festivals staan in Nederland en we hebben dit jaar ook gewoon Korn. Ik denk dat je met deze 2 bands mooi onderlaag kan maken relevant en nieuw. Had perfect onder muse gepast dit jaar.
Ghost voor de toekomst? Ghost heeft al op Pinkpop gestaan...

Ik denk dat Ghost alleen goed tot z'n recht komt in het donker. De tent kan je Ghost niet meer kwijt, dus alleen nog einde dag als Noord afsluiting of als headliner. Zou het een gewaagde headliner vinden, maar ik zou het zelf toejuichen. Alleen zie ik Mojo die keuze niet maken, hooguit Noord afsluiten. Maar, dan moet Ghost ook voor mainstream festivals willen kiezen. Zie het overigens niet als een onlogische Noord afsluiter hoor... 2026 maar doen dan?

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Ik denk dat Ghost alleen goed tot z'n recht komt in het donker. De tent kan je Ghost niet meer kwijt, dus alleen nog einde dag als Noord afsluiting of als headliner. Zou het een gewaagde headliner vinden, maar ik zou het zelf toejuichen. Alleen zie ik Mojo die keuze niet maken, hooguit Noord afsluiten. Maar, dan moet Ghost ook voor mainstream festivals willen kiezen. Zie het overigens niet als een onlogische Noord afsluiter hoor... 2026 maar doen dan?
Ghost is dan weer typisch zo'n naam die je gemakkelijker kunt boeken als het festival een uur langer door gaat zodat je twee headliners in het donker neer kan zetten :)

Ghost op Pinkpop lukt inderdaad alleen als ze een seizoen mainstream gaan, want je hebt natuurlijk gewoon Hellfest, Copenhell en Graspop in hetzelfde weekend. Het geluk dat je kan hebben is dat Hellfest niet te vaak herhaling in headliners wil en dat dan Ghost een keer Rock Werchter verkiest boven Graspop, dan moet Pinkpop direct toeslaan, als ze willen. Alleen geen idee of ze dat op voorhand al weten, dat er ruimte voor ze is, of misschien proberen ze het sowieso wel

• Leuk
Waarderingen: saurus
Omdat Werchter in juli valt en Pinkpop in juni. Midden in de examens (tenminste in België). Studenten die examens of tentamens hebben in juli gaan echt niet naar een festival op zondag midden juni.
Rodrigo speelt op de zaterdag...

Er worden een hoop redenen linksom of rechtsom gezocht maar volgens mij komt het gewoon doordat die RW dag beter geboekt is voor popfans.

ja, iedereen zoekt er van alles achter linksom en rechtsom maar het is gewoon de dagticketprijs die ca 18 euro te duur is
Die 18 euro gaat echt het verschil niet maken.... het feit dat je er op RW o.a. Kahan, Abrams en Finneas bij krijgt wel. Er is als popfan geen reden om Pinkpop te verkiezen boven RW als je Rodrigo wilt zien.

Die 18 euro gaat echt het verschil niet maken.... het feit dat je er op RW o.a. Kahan, Abrams en Finneas bij krijgt wel. Er is als popfan geen reden om Pinkpop te verkiezen boven RW als je Rodrigo wilt zien.

Njah, kort door de bocht heb je wel gewoon voor minder geld meer namen…

Maar naar mijzelf kijkend is het uiteindelijk de lineup die wel meer bepalend is dan de prijs. Maar het heeft wel verband met elkaar: een prima lineup voor een lage prijs is beter dan een prima lineup voor een hoge prijs.

Dit denk ik ook.

Daarbij is voor mij een dagje naar Pinkpop echt niet te doen met het OV en zou ik altijd een weekendticket kiezen of helemaal niet gaan. Voor Rock Werchter zou ik ook alleen een heel weekend gaan om die reden en omdat je ook veel meer krijgt voor je geld.
Ik heb overigens wel voor Pinkpop gekozen omdat Werchter tegelijk valt met DTRH.

Users who are viewing this thread