Pinkpop 2025

ja, dus ben ik het met @brutus257 eens in die zin als je de "grote" van de acts afspiegeling geeft op de zaal waar ze normaal geboekt zouden worden.

Wat bedoel je hier eigenlijk mee? 013 is één van de grootste zalen van Nederland, en de capaciteit is letterlijk 2x die van de melkweg.
nou, 013 is nog geen Afas en ook zeker geen Ziggo. Al helemaal geen outdoor, Gelredome of ArenA. Denk dat dat bedoeld is

Maar dat zegt toch totaal niks over de sterkte van een lineup? De grootte van de zaal waar een act speelt staat toch los van kwaliteit?
Sarcasme dit??
Als we op kwaliteit gaan beoordelen dan bleven er maar weinig op een affiche staan, en ja met name op pinkpop omdat de "grotere artstiesten" kwalitatief niet allemaal al te goed zijn!

Al zou Pinkpop Goldband laten afsluiten en ondertussen kan je kijken naar London Grammar in de tent bijv. Zou het ook niet uitverkopen!
Nogmaals ik kraak lowlands niet af en er staat genoeg leuks, maar voor die 350,- heb je maar een handvol acts die ziggodome of afas kunnen bespelen het overige staat met name in de melkweg of enkelen zelfs in 013!
Nu kan je persoonlijke (muzikale) voorkeur natuurlijk voor de line up van lowlands zijn, en ik had ook liever QOTSA en Fontaines D.C. gezien in de plek voor Justin en Olivia! Maar qua grote is Pinkpop dan vele malen beter,
Lowlands in de betere tijden ook gewoon een Foo Fighters, Arcade Fire, Nick Cave, The Prodigy, Marilyn Manson en Qotsa op 1 affiche hadden...
Mijn laatse was 2014 (toen Pinkpop en LL beide een kneiter line-up hadden)

Blijf erbij dat het hier soms in het forum lijkt of alle festivals goed bezig zijn behalve Pinkpop!

Als ik in jou ogen dan onzin verkoop omdat "voor mij" ook lowlands niet meer thuis geeft als het gaat om een sterke line-up dan weet ik niet meer wat ik hier dan nog wel kan zeggen.
Voor mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit of een act in de Ziggo kan staan of niet. Maar ik zie op de LL line-up gewoon veel meer voor mij relevantere artiesten staan. Daarnaast het feit dat het uitverkoopt heeft niet met hype te maken, maar met een goede line-up, goede organisatie, eten, sfeer etc. Zodra dat soort dingen gaan tegenvallen zal ook een Lowlands stoppen met uitverkopen.

Voor mij was na 5x een weekend Pinkpop, Lowlands in ieder geval een openbaring in hoe een festival ook kan zijn. Dus er zijn denk ik best zaken die een PP kan leren. Het is overigens trouwens ook wel een smaak dingetje. Want snap best dat een LL niet voor iedereen is weggelegd.

• Leuk
Waarderingen: BeWario en Timmetje
ja, dus ben ik het met @brutus257 eens in die zin als je de "grote" van de acts afspiegeling geeft op de zaal waar ze normaal geboekt zouden worden.

nou, 013 is nog geen Afas en ook zeker geen Ziggo. Al helemaal geen outdoor, Gelredome of ArenA. Denk dat dat bedoeld is
Ik doelde vooral op het 'melkweg of zelfs de 013' terwijl de 013 dus een stuk groter is dan de melkweg

Ik zie hier vooral veel kritische reacties langskomen — en terecht. Het sluit naadloos aan bij mijn eigen ervaringen op PP2024. Ik heb me in eerdere jaren ook uitgesproken over hoe erbarmelijk de organisatie soms is, en toen kreeg ik daar nog flink wat bijval voor.

Toch voelt het dit jaar alsof we weer terug bij af zijn. Dus deel ik graag opnieuw mijn ervaringen. Niet om zuur te doen, maar omdat Pinkpop 2025 hier hopelijk iets van leert. Al vermoed ik dat de lessen weer onder het tapijt verdwijnen

Ik weet dat de hardcore PP-fanbase me nu weer zal vervloeken. Dat hoort erbij. Net als bij ieder ander festival waar kritiek wordt weggezet als “azijn”. Maar eerlijk is eerlijk: voor veel fans begint het inmiddels aardig te lijken op het Stockholm-syndroom. Hoe slechter de organisatie, hoe harder ze het blijven verdedigen. En elke poging tot opbouwende kritiek voelt dan al snel als roepen in de woestijn.

Vorig jaar het slechtst georganiseerde festival ooit meegemaakt.Mooi om te zien dat er een speciaal topic is om te klagen over PP - en verbeteringstips kan doorvoeren. Dit zegt eigenlijk genoeg.

Na een festival hoor je niet te klagen, dat moet leuk zijn. Maar PP presteert het.
- WC rijen! Mens onterend. Geen festival in NL die dit zo slecht heeft georganiseerd.
- Bier rijen! Laat gewoon bier runners lopen - zie RW. Maak aparte bier bars, verkoop pitchers!
- Zondags echt te druk. Geïrriteerde mensen om je heen. 3 uren verder voor je plasje, muntje, drankje hebt gedaan.

Ik heb dit jaar 2 tickets gekocht om ritueel te verbanden.
Maar je gaat dus niet? Scheelt dan wel weer dat de lokale bewoners niet bang hoeven te zijn voor een auto op hun stoep of bij hun oprit.

Ik had het over Nederlandse Pop-fans…Zoals gezegd, ik vind vanuit mijn optiek op de Rodrigo dag van Werchter de main en vooral Barn schraal tov South en North op Pinkpop die dag.

Hoe dan?? ☺️
  1. Dasha
  2. Remy Bond
  3. Shaboozey
  4. David Kushner
  5. Finneas
  6. Pommelien Thijs
  7. Dean Lewis
  8. Gracie Abrams
  9. Noah Kahan
  10. Olivia Rodrigo
VS
  1. Claude
  2. Mark Ambor
  3. Joost
  4. The Last Dinner Party
  5. Olivia Rodrigo

Voor mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit of een act in de Ziggo kan staan of niet. Maar ik zie op de LL line-up gewoon veel meer voor mij relevantere artiesten staan. Daarnaast het feit dat het uitverkoopt heeft niet met hype te maken, maar met een goede line-up, goede organisatie, eten, sfeer etc. Zodra dat soort dingen gaan tegenvallen zal ook een Lowlands stoppen met uitverkopen.

Voor mij was na 5x een weekend Pinkpop, Lowlands in ieder geval een openbaring in hoe een festival ook kan zijn. Dus er zijn denk ik best zaken die een PP kan leren. Het is overigens trouwens ook wel een smaak dingetje. Want snap best dat een LL niet voor iedereen is weggelegd.
Ik heb dit juist andersom! Dat je blijft ontkennen dat dit niks met een hype te maken heeft vind ik kortzichtig, als LL niks van de line-up bekend zou maken en de ticketverkoop zou openen, zouden er al vele kaarten over de toonbank gaan.. dit hebben ze zelf gecreëerd en is nogmaals niet negatief!
Maar het is wel lekker dat je als festival niet meer perse hoeft, Pinkpop moet als die volgend jaar weer aankomt met headliners van dit kaliber dan kom je niet zo snel meer uit het moeras.. als dat nog gaat lukken!

Ik heb dit juist andersom! Dat je blijft ontkennen dat dit niks met een hype te maken heeft vind ik kortzichtig
Die hype is er doordat ze steevast een goeie lineup neerzetten en omdat mensen weten dat ze waar voor hun geld krijgen. Dat is letterlijk wat David steeds zegt.

Als Lowlands niks bekend maakt gaan de kaartjes inderdaad vast ook als zoete broodjes omdat de bezoekers weten dat het mbt het programma wel goedzit.

En toch is die Rodrigodag op Werchter wel al een flinke tijd uitverkocht...
En ook de Rodrigo-dag op NOS Alive festival is voorlopig de enigste dag die uitverkocht is met allemaal recente sterke popnamen Noah Kanan en Benson Boone als subs bij Olivia Rodrigo. Dus pop zal nog wel een tijdje blijven bij de grote festivals.

Die hype is er doordat ze steevast een goeie lineup neerzetten en omdat mensen weten dat ze waar voor hun geld krijgen. Dat is letterlijk wat David steeds zegt.

Als Lowlands niks bekend maakt gaan de kaartjes inderdaad vast ook als zoete broodjes omdat de bezoekers weten dat het mbt het programma wel goedzit.
Pin je daar maar op vast 😉

Hoe dan?? ☺️
  1. Dasha
  2. Remy Bond
  3. Shaboozey
  4. David Kushner
  5. Finneas
  6. Pommelien Thijs
  7. Dean Lewis
  8. Gracie Abrams
  9. Noah Kahan
  10. Olivia Rodrigo
VS
  1. Claude
  2. Mark Ambor
  3. Joost
  4. The Last Dinner Party
  5. Olivia Rodrigo
Shaboozey?

Maar als je het wilt weten hoe voor mij:

7) Claude, Amy and the Sniffers, Cypress Hill, Mark Ambor, Faithless, Last Dinner Party en Rodrigo

vs

4) Dasha, Dean Lewis, Noah Kahan en Rodrigo

• Thinking
Waarderingen: elo
Ik zie hier vooral veel kritische reacties langskomen — en terecht. Het sluit naadloos aan bij mijn eigen ervaringen op PP2024. Ik heb me in eerdere jaren ook uitgesproken over hoe erbarmelijk de organisatie soms is, en toen kreeg ik daar nog flink wat bijval voor.

Toch voelt het dit jaar alsof we weer terug bij af zijn. Dus deel ik graag opnieuw mijn ervaringen. Niet om zuur te doen, maar omdat Pinkpop 2025 hier hopelijk iets van leert. Al vermoed ik dat de lessen weer onder het tapijt verdwijnen

Ik weet dat de hardcore PP-fanbase me nu weer zal vervloeken. Dat hoort erbij. Net als bij ieder ander festival waar kritiek wordt weggezet als “azijn”. Maar eerlijk is eerlijk: voor veel fans begint het inmiddels aardig te lijken op het Stockholm-syndroom. Hoe slechter de organisatie, hoe harder ze het blijven verdedigen. En elke poging tot opbouwende kritiek voelt dan al snel als roepen in de woestijn.

Vorig jaar het slechtst georganiseerde festival ooit meegemaakt.Mooi om te zien dat er een speciaal topic is om te klagen over PP - en verbeteringstips kan doorvoeren. Dit zegt eigenlijk genoeg.

Na een festival hoor je niet te klagen, dat moet leuk zijn. Maar PP presteert het.
- WC rijen! Mens onterend. Geen festival in NL die dit zo slecht heeft georganiseerd.
- Bier rijen! Laat gewoon bier runners lopen - zie RW. Maak aparte bier bars, verkoop pitchers!
- Zondags echt te druk. Geïrriteerde mensen om je heen. 3 uren verder voor je plasje, muntje, drankje hebt gedaan.

Ik heb dit jaar 2 tickets gekocht om ritueel te verbanden.
Je verhaal is 90% jezelf verdedigen en 10% basic kritiek wat 0 invloed heeft op kaartenverkoop.

• Leuk
Waarderingen: TBK

Precies, zodra er een jaar komt waarin je "blind" een kaartje koopt en de line-up is niks, ga je het jaar erna toch niet nog een keer blind een kaartje kopen. Maar tot nu toe ben ik zelden teleurgesteld door de line-up en het festival.

Maarja laten we de focus maar weer leggen op Pinkpop. Ik hoop vooral voor PP dat ze ooit dezelfde populariteit en kwaliteit weten te bereiken.

Maarja laten we de focus maar weer leggen op Pinkpop. Ik hoop vooral voor PP dat ze ooit dezelfde populariteit en kwaliteit weten te bereiken.
Eerlijk gezegd, hoop het niet...

als Pinkpop blijft hangen op de 60.000 bezoekers. Is het ruim boven de grens die de organisatie nodig heeft en is het op het terrein voorzien van de meest gezellige bezoekers. En een verkoop die niet op dag 1 in de eerste uren ticket stress is! Doe me een lol.

Durf het bijna niet te zeggen, maar niet uitverkochte Pinkpop's zijn de leukste Pinkpop edities. Aankomende gaat misschien wel de boeken is als leukste en gezelligste in jaren... zin in

Eerlijk gezegd, hoop het niet...

als Pinkpop blijft hangen op de 60.000 bezoekers. Is het ruim boven de grens die de organisatie nodig heeft en is het op het terrein voorzien van de meest gezellige bezoekers. En een verkoop die niet op dag 1 in de eerste uren ticket stress is! Doe me een lol.

Durf het bijna niet te zeggen, maar niet uitverkochte Pinkpop's zijn de leukste Pinkpop edities. Aankomende gaat misschien wel de boeken is als leukste en gezelligste in jaren... zin in
Misschien moeten ze er dan als festival iets aan doen dat een uitverkochte editie nogsteeds aangenaam is.

Maar ik begrijp je hoor, de uitverkochte dagen en weekenden welke ik heb meegemaakt van Pinkpop waren veelste druk. Alsof het festival niet gemaakt was voor het maximale bezoekersaantal.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Shaboozey?

Maar als je het wilt weten hoe voor mij:

7) Claude, Amy and the Sniffers, Cypress Hill, Mark Ambor, Faithless, Last Dinner Party en Rodrigo

vs

4) Dasha, Dean Lewis, Noah Kahan en Rodrigo

Ja ok maar op die manier kunnen we er bij Werchter ook nog best een aantal andere namen bijhalen. 😬 De discussie richtte zich nu volgens mij even op aantrekkelijkheid voor popfans.

En ja, Shaboozey zat in het oorspronkelijke programma maar ik had daar nu ook Merol kunnen noemen. Ook een naam waar best veel
popliefhebbers prima voor warmlopen.

Laatst bewerkt:
Ja ok maar op die manier kunnen we er bij Werchter ook nog best een aantal andere namen bijhalen. 😬 De discussie richtte zich nu volgens mij even op aantrekkelijkheid voor popfans.

En ja, Shaboozey zat in het oorspronkelijke programma maar ik had daar nu ook Merol kunnen noemen. Ook een naam waar best veel
popliefhebbers prima voor warmlopen.
Ik had het ook over "vanuit mijn optiek voor South en North vs Main en Barn" niet perse over pop, dus puur vanuit persoonlijke smaak

(en je had mijn post ingekort, waardoor het idd lijkt alsof de eerste zin (over pop-fans) aansluit op het laatste stuk (over mijn optiek), wellicht is dat ook verwarrend)

Laatst bewerkt:
Hoe dan?? ☺️
  1. Dasha
  2. Remy Bond
  3. Shaboozey
  4. David Kushner
  5. Finneas
  6. Pommelien Thijs
  7. Dean Lewis
  8. Gracie Abrams
  9. Noah Kahan
  10. Olivia Rodrigo