Graspop Metal Meeting 2025

Blood Incantation kan inderdaad relatief druk worden, maar ik verwacht geen stampvolle Marquee zoals bij Pendulum of Hellmut/Brutus/Lorna Shore/Sleep Token in de Metal Dome.
Er is wel enige hype rond BI, maar zeker niet van die orde, lijkt me.
De grootste hype ligt denk ik vooral binnen dit forum en bij andere liefhebbers, niet zozeer bij het grote publiek.

Sowieso is de Marquee behoorlijk groot natuurlijk.
Ik verwacht dan ook dat je gemakkelijk naar voren kunt lopen (zoals altijd via een zijkant), ook vlak voor of tijdens het optreden.
Als je front row center aan het hek wil staan is dat natuurlijk een ander verhaal, maar dat geldt voor vrijwel ieder optreden.
Ik verwacht ook geen stampvolle Marquee, want die is inderdaad best heel groot. Maar wat je zegt over de hype dat klopt niet helemaal. Blood Incantation is echt een grote hype, ook buiten dit forum om. Absolute Elsewhere komt in alle eindejaarslijstjes terug, ook bij media buiten de metal, zoals Oor. Het concert in Trix was helemaal uitverkocht en heb begrepen dat ticketswaps tot op de dag van het concert steeds binnen enkele seconden weg waren, ondanks dat dat optreden relatief kort voor Graspop was. Daarnaast hebben ze zowel Ronda als Pandora uitverkocht, ruim voorafgaand aan het concert uitverkocht, wat neerkomt op 2650 bezoekers in twee dagen.

Het is inderdaad nog geen Sleep Token verhaal, maar dat die gasten een enorm momentum hebben en uit gaan groeien tot een behoorlijk grote naam binnen de metal dat staat voor mij wel vast.

en wat denken we van de marquee bij Orbit culture en Hatebreed denk dat die ook wel best vol kan zijn.
Orbit culture heeft wel een stukje dream theater en epica tegen van yellowcard verwacht ik niet zoveel concurentie
en Hatebreed zit gelijk met Powerwolf en Lagwagon.

En de metaldome bij Apocalyptica zou ook best wel eens kunnen uitpuilen zeker nu het zeker is dat ze een metallica set spelen.
Verder verwacht ik niet onmiddelijk een overvolle dome.
Alhoewel Dethklok ook nog wel veel volk gaat weghouden van Slipknot.

• Leuk
Waarderingen: Jamel en duck
Ik verwacht ook geen stampvolle Marquee, want die is inderdaad best heel groot. Maar wat je zegt over de hype dat klopt niet helemaal. Blood Incantation is echt een grote hype, ook buiten dit forum om. Absolute Elsewhere komt in alle eindejaarslijstjes terug, ook bij media buiten de metal, zoals Oor. Het concert in Trix was helemaal uitverkocht en heb begrepen dat ticketswaps tot op de dag van het concert steeds binnen enkele seconden weg waren, ondanks dat dat optreden relatief kort voor Graspop was. Daarnaast hebben ze zowel Ronda als Pandora uitverkocht, ruim voorafgaand aan het concert uitverkocht, wat neerkomt op 2650 bezoekers in twee dagen.

Het is inderdaad nog geen Sleep Token verhaal, maar dat die gasten een enorm momentum hebben en uit gaan groeien tot een behoorlijk grote naam binnen de metal dat staat voor mij wel vast.
Inderdaad, Blood Incantation is echt overal. Vooral Absolute Elsewhere kom ik overal tegen.
Op reddit is het zelfs zo'n grote hype dat er allemaal memes zijn over dat niemand nog ergens anders over praat, en mensen er gek van worden. Binnen de extreme metal zie je zoiets toch niet vaak dat een album zelfs in de mainstream media terecht komt.
Ik verwacht echter inderdaad ook geen stampvolle marquee, Skillet en Jinjer zijn populaire bands die een hoop fans zullen trekken.

Ik verwacht eigenlijk bij geen enkele band een uitpuilende tent zoals bij Pendulum, ST, Helmut etc.
Opeth lijkt me nog het grootste publiek te trekken van alle bands die geprogrammeerd staan in de tenten, maar die nemen het op tegen Slipknot dus dat zal ook niet uitpuilen. Hetzelfde voor Amenra die tegelijk met grote publiekstrekkers spelen als Korn en Airbourne. Al verwacht ik toch dat het bij Amenra en Opeth drukker zal zijn dan bij Hatrebreed.

is het nu wel of niet mogelijk om met een donderdagticket al op woensdag op boneyard te komen ?
Zouden de campingtickets nu niet gewoon zijn losgekoppeld van de festival tickets? Als je een dagticket hebt betaal je even veel voor de camping als dat je een combiticket hebt, dus lijkt me dat je van woensdag tot maandag op de camping mag blijven?

Zouden de campingtickets nu niet gewoon zijn losgekoppeld van de festival tickets? Als je een dagticket hebt betaal je even veel voor de camping als dat je een combiticket hebt, dus lijkt me dat je van woensdag tot maandag op de camping mag blijven?
Ook een mogelijkheid ik heb mij altijd al afgevraagd als je een donderdagticket had en je bleef tot maandag op de camping als daar controle op was?

paar weken terug via mail een antwoord gehad: het is oke om op woensdag te komen, je kunt alleen je festivalbandje pas op donderdag omwisselen.
nu staat er bij parkeren, parkeerterrein op woensdag open alleen voor combitickethouders.
weer een mail gestuurd en antwoord daarop was parkeerterrein en camping alleen op woensdag open voor combi's.
bij parkeren werd nog nooit mijn festivalticket gecontroleerd.

Inderdaad, Blood Incantation is echt overal. Vooral Absolute Elsewhere kom ik overal tegen.
Op reddit is het zelfs zo'n grote hype dat er allemaal memes zijn over dat niemand nog ergens anders over praat, en mensen er gek van worden. Binnen de extreme metal zie je zoiets toch niet vaak dat een album zelfs in de mainstream media terecht komt.
Ik verwacht echter inderdaad ook geen stampvolle marquee, Skillet en Jinjer zijn populaire bands die een hoop fans zullen trekken.

Ik verwacht eigenlijk bij geen enkele band een uitpuilende tent zoals bij Pendulum, ST, Helmut etc.
Opeth lijkt me nog het grootste publiek te trekken van alle bands die geprogrammeerd staan in de tenten, maar die nemen het op tegen Slipknot dus dat zal ook niet uitpuilen. Hetzelfde voor Amenra die tegelijk met grote publiekstrekkers spelen als Korn en Airbourne. Al verwacht ik toch dat het bij Amenra en Opeth drukker zal zijn dan bij Hatrebreed.
Hopelijk niet te druk en zijn niet alle mensen van de trix of tivoli hier. Daar waren de zalen uitverkocht.

De marquee heeft een grote capaciteit maar blijf het wel onvoorspelbaar vinden wat deze band momenteel aantrekt.

Met Skillet en jinjer staan er wel echt andere stromingen van formaat tegelijk dus hopelijk goeie bliksemafleiders.

Ik was erbij in Tivoli 4 mei en fucking hell wat was het gaaf zeg! @Jamel beschrijft het verder spot on wat mij betreft.
Het zou zomaar eens lekker druk kunnen worden haha.

Ik ga op herhaling iig, smaakte naar meer!

• On fire
Waarderingen: Jamel
Is er iemand die weet of je drank en eetbonnen per stuk kan kopen? bv 7 of 13 of moet je ze per pakketje van 10 of 20 minimaal aankopen. wat is het minimum aantal met andere woorden?
(Dit is een copy paste voor andere fora, daarom dat ik het drank en eetbonnen noem.)

Is er iemand die weet of je drank en eetbonnen per stuk kan kopen? bv 7 of 13 of moet je ze per pakketje van 10 of 20 minimaal aankopen. wat is het minimum aantal met andere woorden?
(Dit is een copy paste voor andere fora, daarom dat ik het drank en eetbonnen noem.)
Lijkt me hetzelfde als op RW.
In vvk kan je enkel in pakketen kopen en op de wei kan je zelfs tot na de komma gaan

Bedankt voor de info. Omdat ik combi ga en de andere persoon één dag. Kan je ook een pot delen met ongelijke aantallen?
Hetzzelfde ga ik weer vraen in het andere forum.

Users who are viewing this thread