Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Terwijl iedereen op Bon Iver aan het kwijlen is - sorry echt niet veel mee helaas - ben ik de cum van Jordan Firstman zijn plaat Secrets gaan hoarden.
Heerlijke (comedy)plaat, waar voldoende muzikaal sterke nummers op staan om een klein uur te entertainen. I wanna see my friends' dicks is een dikke feestschijf, I'm I lesbian een perfecte satire op de muziek van oa Alanis Morisette, en er komt heel wat bekend volk langs om serieus goed te musiceren over allerhande onnozelheden. Okay, niet elk nummer is een schot in de roos, maar er staan toch een paar unieke songs op.

Aanrader voor wie van The Lonely Island en co kan genieten. ;-)

Ik ben Bon Iver een beetje uit het oog verloren na Bon Iver, Bon Iver om eerlijk te zijn, de opvolgende releases waren het voor mij niet zo. Maar na al jullie reacties toch gaan luisteren naar deze en poh, die geeft mij wel weer precies dat gevoel van toen. Echt een pareltje, zou zomaar eens hoog in mijn jaarlijstje kunnen eindigen.

Verder ook gisteren pas tijd gehad voor de nieuwe plaat van Somebody's Child maar ook die vind ik echt genieten.

Luister momenteel naar de nieuwe Thornhill en ben onder de indruk, zag iemand elders de vergelijking maken met Deftones en kan me daar eigenlijk prima in vinden. Heerlijk album so far.
Die nieuwe Thornhill vind ik ook echt heel goed, zelfs op shortlist voor AOTY bij mij 🫠

• Leuk
Waarderingen: puncturewounds
De nieuwe van The Mars Volta, ik had er iets meer van verwacht. Beetje een vormloos breitje die maar af en toe boeiends oplevert. Vond hun album hiervoor anders wel erg tof.

De stem van Cedric blijft wel een dingetje, in positieve zin bedoeld dan.

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Iemand de nieuwe Backxwash ook op de radar? Echt waanzinnig!

Vorige week al beluisterd! Ik zie eigenlijk alleen maar lovende recensies, maar vind hem zelf eigenlijk gewoon degelijk. Niks meer, niks minder. Ik zou je alleen niet kunnen vertellen wat er precies aan ontbreekt.

De nieuwe van The Mars Volta, ik had er iets meer van verwacht. Beetje een vormloos breitje die maar af en toe boeiends oplevert. Vond hun album hiervoor anders wel erg tof.

Make The Mars Volta great again! Ze mogen echt wel teruggaan naar de tijd van De-loused in the Crematorium. De laatste albums zijn niet heel sprankelend, al vond ik de vorige op zichzelf nog wel gaan.

Vorige week al beluisterd! Ik zie eigenlijk alleen maar lovende recensies, maar vind hem zelf eigenlijk gewoon degelijk. Niks meer, niks minder. Ik zou je alleen niet kunnen vertellen wat er precies aan ontbreekt.

Make The Mars Volta great again! Ze mogen echt wel teruggaan naar de tijd van De-loused in the Crematorium. De laatste albums zijn niet heel sprankelend, al vond ik de vorige op zichzelf nog wel gaan.
Comatorium

Vind het erg tegenvallen. Een niemendalletje eigenlijk. Liever de energieke albums van 15 tot 20 jaar geleden.

Niet alles kunnen luisteren maar Bon Iver, Ledher Blue en Tara Nome Doyle zijn in ieder geval goed bevallen.
Rest de komende week nog eens aan swengelen.

Vind het erg tegenvallen. Een niemendalletje eigenlijk. Liever de energieke albums van 15 tot 20 jaar geleden.
Wat vind je van die van Blood Abscission?

Ben zelf nog niet aan alles van mijn lijst toegekomen, maar kan wel alvast zeggen dat ik ook zeer tevreden ben met het nieuwe album van Messa. Vooral de laatste drie songs vind ik sterk.

Wat vind je van die van Blood Abscission?

Ben zelf nog niet aan alles van mijn lijst toegekomen, maar kan wel alvast zeggen dat ik ook zeer tevreden ben met het nieuwe album van Messa. Vooral de laatste drie songs vind ik sterk.
Zal die van Blood Abscission checken, al ben ik geen echte BM liefhebber.

Messa klonk lekker. Beetje Dool, maar dan iets meer duister.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Moet ook zeggen dat ik weinig mensen ken die echt enthousiast lijken te worden van Bon Iver
Een paar jaar geleden nochtans genoeg mensen, gezien die shows in de Ziggodome en Sportpaleis. Ik was op plaat ook nooit een mega-fan, maar die headline show op BKS was best verrassend vond ik (met ook veel meer 'hardere' stukken). Die show in de Ziggo een jaar later was van uitzonderlijk niveau, ook visueel. Toch een van de beste concerten die ik daar zag.

• Leuk
Waarderingen: BeWario en Raskolnikov
Een paar jaar geleden nochtans genoeg mensen, gezien die shows in de Ziggodome en Sportpaleis. Ik was op plaat ook nooit een mega-fan, maar die headline show op BKS was best verrassend vond ik (met ook veel meer 'hardere' stukken). Die show in de Ziggo een jaar later was van uitzonderlijk niveau, ook visueel. Toch een van de beste concerten die ik daar zag.
Artiest die bij mijn vriendin en ik nu zo'n beetje bovenaan ons lijstje staat om live te zien. Maar op de een of andere manier in onze omgeving totaal niet in trek. Verder volledig terecht hoor, dat de grootste shows uitverkopen.

Users who are viewing this thread