Rock Werchter 2025

Wat Tom Odell betreft is het natuurlijk wel erg toevallig.

Zou het enige optreden zijn van Tom Odell in de regio deze zomer, los van twee halve performances in de UK al een tijdje eerder. Vanaf eind juli over de oceaan. Los van dat die er vorig jaar stond, niet per se zo'n grote band heeft met Rock Werchter (komt er wel graag), lijkt een slot als tweede in de namiddag van 45 minuutjes nu niet per se iets om speciaal over te komen. Zeker gezien ie standaard toch een uur speelt. Ik geloof er dus niet direct in.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight en Joss
Betreft de Tempest Road: ik gok toch dat het Kaiser Chiefs is. De hint kan op beiden slaan, maar KC is in mijn optiek de logischere optie qua naam, qua tour, qua 50 jaar Werchter, en qua recente acte de presence.

Dat de hint naar Tom Odell een sterkere is dan naar KC, werkt natuurlijk alleen maar in het voordeel om je op het verkeerde been te zetten.

En ja, de wens is hier de vader van de gedachte: KC heb ik zin in, Tom Odell wil ik juist vermijden...

• Leuk
Waarderingen: Wout_VS en swissepfan
Heb je die meuk ooit gehoord?

Nou daarom wellicht...

Zeker eens. Maar ik heb ze nog nooit live gezien en op een festival kan dat toch wel een leuk feestje worden.

Ik ben er nog niet 100% uit maar ik ben met mijn net 15jarige dochter op Werchter. Ik verwacht dat we Goldband niet gaan overslaan...

Waarom proef ik hier zoveel negativiteit jegens Goldband?
Omdat het gewoon een ordinaire feestband is die thuishoort op een willekeurige braderie en niet op een kwaliteitsfestival als Rock Werchter.

Betreft de Tempest Road: ik gok toch dat het Kaiser Chiefs is. De hint kan op beiden slaan, maar KC is in mijn optiek de logischere optie qua naam, qua tour, qua 50 jaar Werchter, en qua recente acte de presence.

Dat de hint naar Tom Odell een sterkere is dan naar KC, werkt natuurlijk alleen maar in het voordeel om je op het verkeerde been te zetten.

En ja, de wens is hier de vader van de gedachte: KC heb ik zin in, Tom Odell wil ik juist vermijden...
Ik heb in allebei heel erg veel zin. Zal dus ergens vooraan in het niet-voorvak te vinden zijn.

Wat later op de dag wel wat lastige keuzes voor mezelf.

Mijn schema:
Hello Tempest Road
Amenra
Damiano David of Beth Gibbons
Elbow (nog geen idee hoelang ivm die kleine clash met KoL)
Kings of Leon
Sam Fender

• Leuk
Waarderingen: Louwers
Omdat het gewoon een ordinaire feestband is die thuishoort op een willekeurige braderie en niet op een kwaliteitsfestival als Rock Werchter.

Ik heb in allebei heel erg veel zin. Zal dus ergens vooraan in het niet-voorvak te vinden zijn.

Wat later op de dag wel wat lastige keuzes voor mezelf.

Mijn schema:
Hello Tempest Road
Amenra
Damiano David of Beth Gibbons
Elbow (nog geen idee hoelang ivm die kleine clash met KoL)
Kings of Leon
Sam Fender
zo 1 feestband op de affiche is wel ok

ook ooit effe lekker gegaan op the opposites

Zoiezo ..
In de namiddag onder een stralend zonnetje met een groep vrienden een feestje bouwen met een pintje erbij.
Zo'n namen mogen er toch ook gewoon bij.
De Canvas kijker zal dan vast ook wel ergens anders meerwaarde kunnen zoeken.

Al heel wat ingeluisterd, dus de route begint zich al zo'n beetje af te tekenen.

Donderdag (we kunnen hooguit in de loop van de avond starten, dus ik maak me niet zo druk over clashes)
Amyl & the Sniffers/Sigrid - De la Soul - Fontaines DC/Ezra Collective - London Grammar - Deftones - Nia Archives/Linkin Park

Vrijdag
Pvris - Sylvie Kreusch/Thee Sacred Souls - Wet Leg - stukje Weezer - Celeste - Warhaus/girl in red - Simple Minds (jammer van Lola Young) - Green Day (jammer van Purple Disco Machine)

Zaterdag
Jacoténe - almost monday/Bright Eyes - Blanco White - Faye Webster - Beth Gibbons - Raye - stukje Elbow - Kings of Leon - Maribou State/Wisp - Sam Fender

Zondag
Remy Bond - Shaboozey - Wunderhorse - FINNEAS - Allie X - Somebody's Child - Gracie Abrams - Rüfüs du Sol - Olivia Rodrigo - 2ManyDJ's

Eens wat betreft The Opposites, maar dat is ook gewoon nostalgie. Met Goldband heb ik nooit iets gehad en dat zal ik ook nooit krijgen, maar snap best dat mensen daar wel een leuk feestje kunnen bouwen.

Maar gelukkig staat Amenra in The Barn, het contrast kan niet groter zijn. Overigens wel opvallend dat er die zaterdag veel overlap zit tussen Main + Barn en Klub C + Slope.

Zoiezo ..
In de namiddag onder een stralend zonnetje met een groep vrienden een feestje bouwen met een pintje erbij.
Zo'n namen mogen er toch ook gewoon bij.
De Canvas kijker zal dan vast ook wel ergens anders meerwaarde kunnen zoeken.
effe goe wakker worden :) en gaan met de banaan.

• Leuk
Waarderingen: PK82
Eens wat betreft The Opposites, maar dat is ook gewoon nostalgie. Met Goldband heb ik nooit iets gehad en dat zal ik ook nooit krijgen, maar snap best dat mensen daar wel een leuk feestje kunnen bouwen.

Maar gelukkig staat Amenra in The Barn, het contrast kan niet groter zijn. Overigens wel opvallend dat er die zaterdag veel overlap zit tussen Main + Barn en Klub C + Slope.
ohhh die staan samen?
amenra it is

Op donderdag overlappen de enige twee namen die ik echt graag wil zien (Fontaines DC en London Grammar). Was te verwachten, maar blijft zonde. Is er al ergens een clashfinder te vinden die overeenkomt met het speelschema?
Dat is echt een vreselijke clash ja.... erg erg jammer!

Zeker eens. Maar ik heb ze nog nooit live gezien en op een festival kan dat toch wel een leuk feestje worden.

Ik ben er nog niet 100% uit maar ik ben met mijn net 15jarige dochter op Werchter. Ik verwacht dat we Goldband niet gaan overslaan...
Gewoon van genieten he, dat is toch ieder voor zich zoals met iedere band ;)

• Leuk
Waarderingen: JP5

Users who are viewing this thread