Ik denk dat je onze insteek anders interpreteer dan dat wij bedoelen, in ieder geval spreek ik even voor mijzelf hier. Kwaliteit kan gedeeltelijk inderdaad te maken hebben met je eigen voorkeuren. Maar daar gaat het voor mij niet eens echt om. Los van kwaliteit hebben sommige zaken een bepaalde waarde. En we zijn van Radiohead en Arcade Fire op het affiche 2017 (nog € 89,00 voor een dagkaartje) naar Soulwax en Eefje de Visser als headliner voor € 140,00. En ik mag toch hopen dat je zelf ook inziet dat daar de verhoudingen niet op bevorderd zijn, los van je eigen smaak of jouw en mijn mening. En dan valt het natuurlijk ook niet echt lekker dat een van je headliners elders goedkoper te zien is, en je andere headliner vorig jaar op klaarlichte dag op het 2e podium op Lowlands heeft gestaan nu komt headlinen. Dat zijn dingen die toch los staan van een mening denk ik dan.
Ik denk niet dat dit iets te maken heeft met elitair gelul, of dat wij zeggen dat je uit je nek lult. Want ik gun je oprecht een prachtig festival. Maar begrijpt hopelijk ons standpunt wel dat we ontzettend balen dat ik voor het eerst een BKS editie ga missen en dat er wederom een festival is gevallen wat juist ontzettend in mijn straatje viel.
En ik heb alle respect voor mensen die graag naar een minder "élite Pitchfork-approved" festival willen gaan. Die moeten er inderdaad ook zijn, maar er moet ook wel iets voor mij en jaigalaar overblijven aan festivals waar wij onze ei wel kwijt kunnen. En ik me goed voorstellen wat een hoop ex-Lowlanders hebben mee gemaakt rond de periode 2005-2009 naar de 2010 - 2019 generatie dat je daar gewoon ontzettend van baalt.
Verder wens ik je wel oprecht veel plezier op het festival, en dat meen ik echt.