Pinkpop 2024

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Snap ik helemaal hoor. Je merkt dat op Pinkpop ook enorm. Het voelt soms als een groot buurtfeest (in positieve zin).

Ik ga zelf gewoon echt puur voor de livemuziek, vandaar dat het bij mij echt lineup afhankelijk is of ik ga. :)
Een buurtfeest mag je gerust soms als negatieve zin zien šŸ˜ŒšŸ˜‰. Want ik zou het helemaal met je eens zijn dan.

Bruce Springsteen op Megaland en dan hopen dat je Bruce soms hoort door het gepraat heen. Zeer frustrerend.

Maar goed veel vaste Limburgse Pinkpop bezoekers zijn nog nooit in de Ziggo Dome geweest dus die weten niet beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Ook ik zal komend jaar toch weer een weekend gaan.

Het is voor mij tien minuutjes fietsen en de vrienden die wat verder weg wonen willen sowieso gaan. Rondom mijn vriendengroep merk ik minder twijfels dan normaal maar goed kan aan de leeftijd en doelgroep liggen.

Deze prijs is wel een absolute grens voor mij. Gezien de huidige financiƫle situatie kan ik dit ook missen maar veel mensen die nog studeren zeker niet. Meer dan 300 euro ga ik niet betalen. Dan bedank ik vriendelijk.

Waar is mijn keuze ook op beslist ?

Sam Smith , Calvin Harris, Greta van Fleet, Limp Bizkit , Hozier , Avril Lavigne , Nothing But Thieves , Calum Scott, Cian Ducrot , Acda en Munnink , Laurence Spencer Smith en Pendulum.

Deze artiesten had ik ook allemaal een concert ticket voor gekocht als ze in de buurt waren. Nu pak ik deze artiesten mooi mee lekker dichtbij.

Voor mensen uit de randstad snap ik dat een overweging voor Pinkpop heel anders zal zijn dan voor mij.
ā‚¬300,- is indd veel en ergens ook een grens. Al zal ik wel erbij zeggen ligt er toch wel aan wie of wat er dan op pp staat als het meer was. Als het echt een grote vis zou zijn zoals een u2 of dergelijke dan zou ik er toch nog eens over na denken.

Wij hebben ook besproken voor de weekend tickets te gaan, ook al is het onzeker of we alle 3 de dagen kunnen gaan maar lijkt mij wel dat je sneller een weekend tickets doorverkoopt dan een dagticket of twee dagtickets dan in dit geval, aangezien een weekendticket kwa kosten hetzelfde is.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
943
447
Wellicht interessant : Voor mij is een ritje naar de Ziggo Dome 2,5 uur . Met benzine en parkeerkosten, eten en drinken ben je toch al snel meer dan 150 euro kwijt voor een los concert.

Ook Keulen en DĆ¼sseldorf liggen ook niet perse om de hoek.

Dit zal voor veel Limburgers gelden.

Pinkpop lekker dichtbij en lekker veel bandjes bekijken zonder veel extra kosten. Een los concert is niet te vergelijken met een festivalshow maar toch.
Veel concerten gezien in Koln,is maar een uurtje rijden.Ziggodome en Ahoy is toch een hele rit vanaf Landgraaf.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
ā‚¬300,- is indd veel en ergens ook een grens. Al zal ik wel erbij zeggen ligt er toch wel aan wie of wat er dan op pp staat als het meer was. Als het echt een grote vis zou zijn zoals een u2 of dergelijke dan zou ik er toch nog eens over na denken.

Wij hebben ook besproken voor de weekend tickets te gaan, ook al is het onzeker of we alle 3 de dagen kunnen gaan maar lijkt mij wel dat je sneller een weekend tickets doorverkoopt dan een dagticket of twee dagtickets dan in dit geval, aangezien een weekendticket kwa kosten hetzelfde is.
Kun je dan niet beter een paar dagen van te voren je tickets via de resale kopen? Dan draai je er geen verlies op en betaal je tzt ook wat minder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
312
406
Zo alvast wat geluisterd om een gedegen besluit te nemen. Veel popartiesten met nummers die ik ken (en nogal op elkaar lijken šŸ˜‡).

Iemand de moeite genomen om een ā€˜liveā€™ set van Calvin Harris te bekijken op Youtube? Veel hitjes, maar wat tergend slecht is dat, geen enkele opbouwā€¦
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Zo alvast wat geluisterd om een gedegen besluit te nemen. Veel popartiesten met nummers die ik ken (en nogal op elkaar lijken šŸ˜‡).

Iemand de moeite genomen om een ā€˜liveā€™ set van Calvin Harris te bekijken op Youtube? Veel hitjes, maar wat tergend slecht is dat, geen enkele opbouwā€¦
Klopt. Dit is wat ik aangaf . Calvin Harris is helaas een van de minst sterke djā€™s die je kan boeken ondanks de hits.

Een Martin Garrix , Armin van Buuren of Tiƫsto zit veel meer in.

Ik verheugde me op zā€™n show bij SZiget maar dat viel me echt tegen.

Meest verrassende headliners toen: Tame Impala en Dua Lipa

Matig : Arctic Monkeys en Kings of Leon

Minste headliners : Justin Bieber en Calvin Harris

Wil er hier geen SZiget topic van maken maar hopelijk trekt Pinkpop hier zā€™n lessen uit.

Boek voor 2025 maar een Harry Styles, Dua Lipa , Billie Eilish en je zit lekker sterk.
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Ow dat snap ik helemaal! Als ik op fietsafstand zou wonen, zou ik vermoedelijk ook wel zijn gaan kijken. Ben hier bij mij dit jaar naar een festivalletje geweest met godbetert Anastacia als headliner omdat het maar 20 minuten lopen is.
Ja vroeger hadden we hier in het zuiden nog het pisart festival woor ook ooit di-rect toen nog met Tim, Racoon, blĆøf, Guus Meeuwis, Clouso, onderandere hebben gestaan en op vrijdag altijd vast Rowwen HĆØze. Z'n kaartje kosten toen iets van ā‚¬19,50 ofz. Over buurtfeesten gesproken. Maar de boer wil het land niet meer afstaan dus ja jammer waren leuke tijden. Nu is er een stukje verderop het essentials festival gekomen, maar is toch kwa sfeer niet te vergelijken. Dus ik snap wel wat je bedoeld, pp heeft die sfeer ook wel een beetje lekker relaxed doe gewoon zoals je altijd doet niemand is daar meer of minder dat was/is altijd het fijne geweest aan pp.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Ja vroeger hadden we hier in het zuiden nog het pisart festival woor ook ooit di-rect toen nog met Tim, Racoon, blĆøf, Guus Meeuwis, Clouso, onderandere hebben gestaan en op vrijdag altijd vast Rowwen HĆØze. Z'n kaartje kosten toen iets van ā‚¬19,50 ofz. Over buurtfeesten gesproken. Maar de boer wil het land niet meer afstaan dus ja jammer waren leuke tijden. Nu is er een stukje verderop het essentials festival gekomen, maar is toch kwa sfeer niet te vergelijken. Dus ik snap wel wat je bedoeld, pp heeft die sfeer ook wel een beetje lekker relaxed doe gewoon zoals je altijd doet niemand is daar meer of minder dat was/is altijd het fijne geweest aan pp.
ParkCity Live kaapt nu ook wat vaste Pinkpop bezoekers weg. Het zijn er Max 10.000 maar nog steeds. Vooral de bezoekers die Pinkpop te duur vinden sinds een aantal jaren.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.727
1.894
ParkCity Live kaapt nu ook wat vaste Pinkpop bezoekers weg. Het zijn er Max 10.000 maar nog steeds. Vooral de bezoekers die Pinkpop te duur vinden sinds een aantal jaren.
Sommige mensen hebben die drukte wel gehad en wijken uit naar de kleinere festivals in de provincie met ook een leuke/goede line up.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
We hebben in Zuid-Limburg onder andere Cultura Nova waar met regelmaat erg goede artiesten langskomen (Pitou dit jaar nog), de Nieuwe Nor waar ook gewoon Only The Poets speelt, Warhaus laatst nog. Rest van de programmering kan daar nog beter ben ik met je eens (hele sterke boeking). De Muziekgieterij heeft sowieso een hele sterke programmering. Booch Festival in Heerlen dat dit jaar terugkwam met Robin Kester, Brutus (!) en S10 onder andere. Bruis in Maastricht. Samhain voor het harde werk. ParkCity voor families. Er is echt meer dan genoeg aanbod voor de muziekliefhebber in Limburg hoor. En als je de krenten uit de pap wilt is Keulen nog geen uur rijden en kom je in de meeste toffe venues terecht. Geweldige plek om te wonen.
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Kun je dan niet beter een paar dagen van te voren je tickets via de resale kopen? Dan draai je er geen verlies op en betaal je tzt ook wat minder.
Zou kunnen indd, maar het zou als we verhinder zijn waarschijnlijk toch de zaterdag zijn. Dus dan zouden we altijd nog gewoon de vrijdag en zondag kunnen gaan en dan dus een misschien op de zaterdag. Wij blijven sws niet op de camping. Mijn vriend woont in Hoensbroek ik in Maastricht dus dat is de afstand niet. En kwa kosten nog wel te doen zeg maar. En ik heb zelf liever een beetje zekerheid, dan bedoel ik meer als ik de tickets heb weet ik dat ik eventueel kan gaan, als ik een paar dagen van te voren nog moet gaan kijken voor tickets en er is niks, dan baal ik waarschijnlijk ook als een stekker dat we dan misschien helemaal niet kunnen gaan šŸ˜…
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
We hebben in Zuid-Limburg onder andere Cultura Nova waar met regelmaat erg goede artiesten langskomen (Pitou dit jaar nog), de Nieuwe Nor waar ook gewoon Only The Poets speelt, Warhaus laatst nog. Rest van de programmering kan daar nog beter ben ik met je eens (hele sterke boeking). De Muziekgieterij heeft sowieso een hele sterke programmering. Booch Festival in Heerlen dat dit jaar terugkwam met Robin Kester, Brutus (!) en S10 onder andere. Bruis in Maastricht. Samhain voor het harde werk. ParkCity voor families. Er is echt meer dan genoeg aanbod voor de muziekliefhebber in Limburg hoor. En als je de krenten uit de pap wilt is Keulen nog geen uur rijden en kom je in de meeste toffe venues terecht. Geweldige plek om te wonen.
Er staat indd wel regelmatig iets in de muziekgieterij, snelle bijvoorbeeld en Suzan en Freek šŸ˜…šŸ˜‚šŸ˜‚šŸ¤Ŗ. Nee zonder gekheid dat klopt wel. En ook in Hasselt en Antwerpen staat regelmatig iets, ik weet niet zeker maar denk dat voor on misschien Antwerpen dichterbij is dan bijvoorbeeld Keulen.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.272
3.849
ik weet niet zeker maar denk dat voor on misschien Antwerpen dichterbij is dan bijvoorbeeld Keulen.
Tegenwoordig niet meer. Keulen ben je vanuit Maastricht/Heerlen/Geleen binnen 1 uur. Antwerpen is dezelfde afstand, maar qua reistijd dik anderhalf uur. Keulen heeft ook een veel beter aanbod en beter volk bovendien.
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Zo alvast wat geluisterd om een gedegen besluit te nemen. Veel popartiesten met nummers die ik ken (en nogal op elkaar lijken šŸ˜‡).

Iemand de moeite genomen om een ā€˜liveā€™ set van Calvin Harris te bekijken op Youtube? Veel hitjes, maar wat tergend slecht is dat, geen enkele opbouwā€¦
Hier ook geluisterd, maar die Gideon hešŸ¤¦šŸ˜… hoe dan. Daar was toch zeker wel iets beters voor he.
 
  • Haha
Waarderingen: piep

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Tegenwoordig niet meer. Keulen ben je vanuit Maastricht/Heerlen/Geleen binnen 1 uur. Antwerpen is dezelfde afstand, maar qua reistijd dik anderhalf uur. Keulen heeft ook een veel beter aanbod en beter volk bovendien.
Ja maar, Vlamingen versta ik nog enigzins Duitsers niet of in elk geval minderšŸ˜…

Vanuit hier ben ik in nog geen 5 min de grens over naar BelgiĆ« (richting LiĆØge/Luik)

Volgens mij maakt het indd niet zo veel uit is iets van +/-10min langer rijden.
 
Laatst bewerkt:

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.272
3.849
Niks beter dan LiĆØge. Mooie concertzaal net buiten de stad is er recentelijk bij gekomen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
We hebben in Zuid-Limburg onder andere Cultura Nova waar met regelmaat erg goede artiesten langskomen (Pitou dit jaar nog), de Nieuwe Nor waar ook gewoon Only The Poets speelt, Warhaus laatst nog. Rest van de programmering kan daar nog beter ben ik met je eens (hele sterke boeking). De Muziekgieterij heeft sowieso een hele sterke programmering. Booch Festival in Heerlen dat dit jaar terugkwam met Robin Kester, Brutus (!) en S10 onder andere. Bruis in Maastricht. Samhain voor het harde werk. ParkCity voor families. Er is echt meer dan genoeg aanbod voor de muziekliefhebber in Limburg hoor. En als je de krenten uit de pap wilt is Keulen nog geen uur rijden en kom je in de meeste toffe venues terecht. Geweldige plek om te wonen.
Voel me weer een trotste Limburger als ik dit leesšŸ˜‰
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
243
145
Zo alvast wat geluisterd om een gedegen besluit te nemen. Veel popartiesten met nummers die ik ken (en nogal op elkaar lijken šŸ˜‡).

Iemand de moeite genomen om een ā€˜liveā€™ set van Calvin Harris te bekijken op Youtube? Veel hitjes, maar wat tergend slecht is dat, geen enkele opbouwā€¦
Had ook liever een Hardwell, Garrix of Armin gehad. Beter nog Reinier Zonneveld. Maar die zal misschien nog wat naamsbekendheid missen. Toch wat energieker. CH werkt gewoon zn eigen Spotify top 10 lijstje af en klaar. Nul verassing in zijn setjes.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken