Graspop Metal Meeting 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.704
7.498
Rammstein zal het om gaan?

Ik ben benieuwd ook of we vandaag de eerste headliner van Copenhell ook gaan horen. Als ze dezelfde manier van aankondigen als vorig jaar doen, dan wel
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
358
516
Last year Copenhell had on October 19 announcement with 25 bands, October 20 Motley and Leppard, and October 21 few more bands
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Kan RATM eigenlijk voor Graspop, als ze vorig jaar op Werchter gepland stonden is de kans klein. Maar als Werchter dit jaar een grotere pool van headliners heeft, kan het toch?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Misschien is er een waterkansje dat Machine Head nu Werchter gaat aandoen, en dat Graspop op hun beurt een band kunnen afsnoepen die anders altijd op Werchter staat...
 
  • Leuk
Waarderingen: Kneuzer

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Misschien is er een waterkansje dat Machine Head nu Werchter gaat aandoen, en dat Graspop op hun beurt een band kunnen afsnoepen die anders altijd op Werchter staat...
Ik denk alleen niet dat Machinehead op Wercher headlined.

Ik moet wel even kwijt. PAIN mag van mij echt hoog op het affiche. Wat blijft dat een gave band zeg
 
  • Geweldig
Waarderingen: knalboon

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.210
7.466
Rammstein zal het om gaan?
Rammstein is not possible, we are looking for a band that was in the running for festival season 2023. they were doing a stadium tour at the time so they never were an option.
zoals eerder gezegd gaat rammstein natuurlijk niet, die hadden tijdens graspop al een stadion tour die al een jaar vast stond
Misschien is er een waterkansje dat Machine Head nu Werchter gaat aandoen, en dat Graspop op hun beurt een band kunnen afsnoepen die anders altijd op Werchter staat...
Dus Machine Head gaf geen go, en toen moesten ze in paniek een nieuwe headliner zoeken, en toen zijn ze uit gekomen bij Machine Head?;)
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.210
7.466
BMTH is de enige realistische optie in mijn ogen tot nu toe.
Er zijn niet veel bands die zowel Werchter als Graspop kunnen doen. Rammstein, SOAD, Metallica zijn het in ieder geval niet..
Volbeat touren niet volgend jaar
Meeste andere bands die genoemd worden is geen Werchter materiaal
 
  • Leuk
Waarderingen: knalboon en PreFXDesigns

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Dus Machine Head gaf geen go, en toen moesten ze in paniek een nieuwe headliner zoeken, en toen zijn ze uit gekomen bij Machine Head?;)
Nee, nee. Ik doelde meer op 't feit dat Machine Head dit jaar GMM deed. Maar aangezien ze in '24 opnieuw in Europa touren lijkt de kans dus klein dat ze op herhaling komen. Logisch zou dus zijn dat ze richting Werchter gaan. En dat Graspop dan een band kan afsnoepen die anders altijd op Werchter staat.

(heel m'n reactie heeft dus niet echt iets te maken met het plan B/C/...Z-verhaal van dit jaar op GMM)
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.571
4.499
Nee, nee. Ik doelde meer op 't feit dat Machine Head dit jaar GMM deed. Maar aangezien ze in '24 opnieuw in Europa touren lijkt de kans dus klein dat ze op herhaling komen. Logisch zou dus zijn dat ze richting Werchter gaan. En dat Graspop dan een band kan afsnoepen die anders altijd op Werchter staat.

(heel m'n reactie heeft dus niet echt iets te maken met het plan B/C/...Z-verhaal van dit jaar op GMM)
Ik volg deze gedachtegang echt niet
MH is geen headline materiaal op RW, maar zou dan wel 1 vd giga bands die op RW staan vervangen
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.210
7.466
Nee, nee. Ik doelde meer op 't feit dat Machine Head dit jaar GMM deed. Maar aangezien ze in '24 opnieuw in Europa touren lijkt de kans dus klein dat ze op herhaling komen. Logisch zou dus zijn dat ze richting Werchter gaan. En dat Graspop dan een band kan afsnoepen die anders altijd op Werchter staat.

(heel m'n reactie heeft dus niet echt iets te maken met het plan B/C/...Z-verhaal van dit jaar op GMM)
Ah zo ja dan snap ik hem :)
Alleen zie ik Machine Head op Werchter nog niet zo voor me, lijkt me een hele vreemde boeking
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Jullie hebben daar ook wel een punt. Misschien een té vreemde eend voor Werchter. En al zeker voor die headline-spot.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.463
4.629
ik zie net dat Tarja een special guest meeneemt op 1 en 3 maart: Marko Hietala
hopelijk niet eenmalig en komt dit gewoon door naar graspop
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.642
3.288
Ik ga ervanuit dat dit goed nieuws is en verwacht hen dus niet op graspop komend jaar.

386254994_712913357545406_6498874173068852553_n.jpg
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Ik ga ervanuit dat dit goed nieuws is en verwacht hen dus niet op graspop komend jaar.

386254994_712913357545406_6498874173068852553_n.jpg
Enkele jaren geleden toch nog Sportpaleis, daarna die dubbele show me Evanescane in Paleis 12. En nu 'maaaaaaaaar' lotto arena.
Het algemene concensus was afgelopen jaren Sportpaleis is voor graspop headliner, lotto arena voor Alcatraz. Zouden ze genoegen nemen in 2025 met een lagere spot?
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.210
7.466
Enkele jaren geleden toch nog Sportpaleis, daarna die dubbele show me Evanescane in Paleis 12. En nu 'maaaaaaaaar' lotto arena.
Het algemene concensus was afgelopen jaren Sportpaleis is voor graspop headliner, lotto arena voor Alcatraz. Zouden ze genoegen nemen in 2025 met een lagere spot?
de meeste graspop headliners kunnen geen sportpaleis vullen.
within temptation is gewoon een headliner, of dat nou north stage of south stage is kan nog over gediscussieerd worden
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
I think he only got 20 hours of community service. The associated fine will have already been paid.
Let's stay realistic. You can find something on almost every singer/artist.
I find a Hitler salute and shouting "white power" (Phil Anselmo of Down and Pantera, among others) worse.
It's interesting to see what you think is a NO-GO (on GMM or in general with a metal band).
What does a band member have to do to be banned from the festival in your eyes?
Metal of course has many controversial aspects (Satanism, biting off the head of a bat (Ozzy), piercing real goat heads on poles (Gorgorgoth), burning Bibles (Marilyn Manson and others)

Uw eigen vrouw proberen te laten vermoorden vind ik ook wel een straffe.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken