Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2023

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.423
6.748
De editie van Tuckerville van a.s. 9 september is de laatste.
Aan de ene kant jammer om dit festival waar ik tot nu toe als edities van heb bezocht zien te verdwijnen. Aan de andere kant vond ik de afslag van de laatste edities niet fijn. Meer een 13 in dozijn festival geworden met NLse acts ipv hier en daar wat leuke internationale namen als Carrie Underwood, George Ezra, teskey brothers, Amy MacDonald etc. De vorige editie en aankomende zie je die voor mij interessante namen alleen maar op de kleine podia.

Door dit nieuws ga ik waarschijnlijk toch wel weer een kaartje kopen. Nu wil ik ze ook allemaal hebben bezocht ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.756
11.884
Paard van Stal (1 september) heeft de timetable gedeeld.
366007490_593114976348959_463644386375970541_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.756
11.884
HE:LEEN (9 september) heeft weer nieuwe namen bekendgemaakt!

Onegg | Juno Rena | (…) centraal | Malou | Dichten & Delen | FleX | Cika | Rico Pericolo | Ode aan Toevallig Groen | Uitfeest
Samen met 3voor12Utrecht presenteert HE:LEEN de winnaars van de Open Call. Door zó veel goede inzendingen zijn het er twee geworden, (…) Centraal en Juno Rena. Deze winnaars zijn gekozen uit ruim 50 inzendingen door een vakjury bestaande uit Áslaug, Jae en 3voor12 Utrecht.
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
478
Omdat ik verder niet kan zien waar, toch maar hier even mekkeren.

Ben ik nou zo verwend met festivals dat ik het eten op Dynamo Metalfest ver beneden peil vond? Alleen maar gefrituurde meuk, worstenbroodjes, pizza, pasta en ijsjes? Niet eens een baal nasi of bami met wat groenten te vinden. Blij dat ik in een hotel zat zodat ik 's ochtends bij het ontbijt nog wat vezels weg kon werken.

Verder prima 2 daagse gehad heel toffe optredens gezien, maar dit was echt een etenstechnisch dieptepunt voor mij. Again, misschien ben ik verwend, maar een broodje ham of kaas had best tof geweest ipv een broodje kaassouffle.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.756
11.884
Even zo veel mogelijk verzameld:
  • Zzzahara zal die laatste zijn. Je vind deze zin bijna letterlijk op Google en alfabetisch klopt het aardig
  • The New Eves voor "Primal chant-like punk [..]"
  • Otala zal de "eloquent fusion of post-rock, freeform jazz" zijn
  • Mui Zyu de dream pop uit Hong Kong
  • LA Sagne de big punch of adrenaline
  • Jimmy Whispers de midwest emo
  • CLT DRP voor de synth punk (was leuk op BKS)
  • Lowertown voor de lo-fi indie (thanks Dave)
  • Girl Scout voor de Zweedse indie
  • Alien Chicks het hardworking power trio
  • Misschien Zhu Yun (of Chu Wan-Pin) voor de Erhu (aldus Dave)
  • Whispering Sons voor de Belgische alumnus
Bekijk bijlage 6250
Lineup compleet. Blokkenschema volgt mogelijk al volgende week!
Even de balans opmaken... Tien van de twaalf goed (of 11/13 als je M.U.G. meerekent). Ik ben hier niet zo goed in. Hoeveel erhu-winnaars zijn er wel niet?

Ben voor de rest niet helemaal kapot van de line-up.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.828
2.472
Ben voor de rest niet helemaal kapot van de line-up.
Vind het toch wel weer een geslaagde lineup hoor. Afgezien van de nieuwe namen toch al weer 17 'must-sees'. Daar komt nu sowieso nog Moreish Idols bij en mogelijk nog meer. Daarnaast nog zo'n 24 namen die me ook wel leuk lijken en een stel namen dat ik wel oké vind.

Haru Nemuri
Splint
wych elm
Bad Nerves
Joyeria
Butch Kassidy
Middleman
Tramhaus
Minor Conflict
Egyptian Blue
Tunic
Neighbours Burning Neighbours
The Orielles
Hot Face
Chalk
Bo Gritz
University
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.756
11.884
Hit the City in Eindhoven heeft 32 nieuwe namen toegevoegd.
Unveiling the unknown and reimagining the familiar, we’ll take you on a journey that transcends genres and defies boundaries. As we want to introduce you to the most promising and exciting acts of the moment in an accessible way, entrance will be free of charge. Hope to see you 19-21 October.

From A-Z
Alex Vargas - Amartey - Bad Breeding - Big Special - Brokezart - DeathbyRomy - Deijuvhs - Denzel Himself - DITZ - DjeuhDjoah & Lieutenant Nicholson - Girl Scout - Guusje - Hak Baker - Jimmy Whispers - Library Card - LIONSTORM - Loupe - Lusho - M. Lucky - Mariposa - Naaz - Neighbours Burning Neighbours - Porcelain id - Reanny - Sababa 5 - Sophie Faith - THAMES - The Indien - The Joy Hotel - The People’s Pleasure Grounds - Yaro Mila - Yung Dada + many more TBA

Festival Jazz International Nijmegen heeft de line-up bekendgemaakt. Dit jaar lijken ze (een klein beetje) op de Scandinavische tour te zijn gegaan en dat pakt bijzonder goed uit! Uit de namen hieronder zijn sommige ook double bills.
𝗔𝗧𝗧𝗘𝗡𝗧𝗜𝗘 𝗔𝗧𝗧𝗘𝗡𝗧𝗜𝗘: 𝗟𝗜𝗡𝗘-𝗨𝗣 𝗔𝗟𝗘𝗥𝗧! Jullie geduld belonen we graag: vandaag maken we de volledige 2023 line-up bekend van Festival Jazz International Nijmegen. Van dansbare sounds tot spannende, cutting edge jazzmuzikanten. Ons festival huisvest het dit jaar allemaal en brengt jazztalent en oudgedienden naar Nijmegen.
Tickets zijn direct verkrijgbaar via onze website en de websites van de zalen. Ook dit jaar hebben we naast losse tickets ook dagkaarten en verschillende passe-partouts (m.u.v. Sun Ra Arkestra) te koop. Kijk voor de opties op onze website. Zien we jou eind oktober? Haal dan snel je tickets: 3..2..1.. GO!
🚀

Sun Ra Arkestra - Jimmy Rosenberg Orchestra - Dishwasher_, Brandee Younger Trio, Mette Rasmussen Trio North, Fay Claassen, Ingebrigt Håker Flaten (Exit) Knarr, Jazz Orchestra of the Concertgebouw ft. Jeangu Macrooy, Chelsea Carmichael - Nils Petter Molvaer - Wako - Tobias Preisig
 
  • Leuk
Waarderingen: gy0n en teunajax

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.828
2.472
Hit the City in Eindhoven heeft 32 nieuwe namen toegevoegd.


Festival Jazz International Nijmegen heeft de line-up bekendgemaakt. Dit jaar lijken ze (een klein beetje) op de Scandinavische tour te zijn gegaan en dat pakt bijzonder goed uit! Uit de namen hieronder zijn sommige ook double bills.
Die Hit the City lineup is wel heel goed. Aantal aardige namen die ze met LOTD delen en dat gratis. Jammer alleen dat zolang het tegelijk is met LOTD ik er nooit naartoe zal gaan.

Erg benieuwd overigens of DITZ of Bad Breeding nog de laatste geheime naam van LOTD is.
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
800
1.665
Vind het toch wel weer een geslaagde lineup hoor. Afgezien van de nieuwe namen toch al weer 17 'must-sees'. Daar komt nu sowieso nog Moreish Idols bij en mogelijk nog meer. Daarnaast nog zo'n 24 namen die me ook wel leuk lijken en een stel namen dat ik wel oké vind.

Haru Nemuri
Splint
wych elm
Bad Nerves
Joyeria
Butch Kassidy
Middleman
Tramhaus

Minor Conflict
Egyptian Blue
Tunic
Neighbours Burning Neighbours
The Orielles
Hot Face
Chalk
Bo Gritz
University
Ben zelf de laatste weken wat aan het inluisteren geraakt. Ik heb me nog niet in elke band kunnen verdiepen, maar ben ook zeker tevreden met de line-up. Naast een aantal van jouw lijstje, staan onderstaande bij mijn must-sees:

bdrmm
cowboyy
DEADLETTER
LIFE (erg gaaf op dauwpop)
The Tubs
the Yummy Mouths
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.828
2.472
Ben zelf de laatste weken wat aan het inluisteren geraakt. Ik heb me nog niet in elke band kunnen verdiepen, maar ben ook zeker tevreden met de line-up. Naast een aantal van jouw lijstje, staan onderstaande bij mijn must-sees:

bdrmm
cowboyy
DEADLETTER
LIFE (erg gaaf op dauwpop)
The Tubs
the Yummy Mouths
Bdrmm ook zeker tof maar inmiddels twee keer gezien. Ligt aan het tijdschema of ik die inpas. Deadletter hoor ik altijd positieve verhalen over maar vond ik tegenvallen op Valkhof. Cowboyy vond ik wel geinig op DTRH, maar heb wederom een lichte voorkeur voor dingen die ik nog niet zag. LIFE al enige tijd geleden gezien als voorprogramma van IDLES dus die wil ik nog wel een keer zien. Andere twee staan ook wel ergens op mijn lijstje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

zworp3

Support act
17 mei 2018
897
620
Draaimolen heeft de afgelopen weken de timeslots stuk voor stuk bekend gemaakt, maar nog altijd geen timetable neergezet. Heb ze allemaal genoteerd en geprobeerd de fouten en overgeslagen namen eruit te halen. Dus met een paar slagen om de arm is dit de timetable:
Timetable is bekend gemaakt (maar staat niet op de site?); op vrijdag een paar net iets andere tijden (half uurtje eerder of later) en de To Be Announced in The Pit is Florentino geworden.
 

Bijlagen

  • draaivrijdag.jpg
    draaivrijdag.jpg
    312,1 KB · Weergaven: 12
  • draaizaterdag.jpg
    draaizaterdag.jpg
    305,4 KB · Weergaven: 12

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.086
2.020
Timetable is bekend gemaakt (maar staat niet op de site?); op vrijdag een paar net iets andere tijden (half uurtje eerder of later) en de To Be Announced in The Pit is Florentino geworden.
Was me eerder nog niet opgevallen, maar Chuckie b2b laten draaien met De Schuurman is ook wel echt een fantastische set. Helaas kan ik inmiddels niet meer gaan.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
871
2.573
Omdat ik verder niet kan zien waar, toch maar hier even mekkeren.

Ben ik nou zo verwend met festivals dat ik het eten op Dynamo Metalfest ver beneden peil vond? Alleen maar gefrituurde meuk, worstenbroodjes, pizza, pasta en ijsjes? Niet eens een baal nasi of bami met wat groenten te vinden. Blij dat ik in een hotel zat zodat ik 's ochtends bij het ontbijt nog wat vezels weg kon werken.

Verder prima 2 daagse gehad heel toffe optredens gezien, maar dit was echt een etenstechnisch dieptepunt voor mij. Again, misschien ben ik verwend, maar een broodje ham of kaas had best tof geweest ipv een broodje kaassouffle.
Helemaal mee eens. Als vegetariër of veganist was het al helemaal drama qua opties. Zeker gezien je niet tussendoor even naar buiten kon. Maar de muziek maakte veel goed!
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.477
4.178
In 2019 stond er een vegan foodtruck met keuze uit burgers, pasteitjes, loempia's en diverse snacks. Was altijd behoorlijk druk bij die foodtruck. Die was er dus niet meer dit jaar en vorig jaar op Dynamo MF?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken