Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Tuurlijk maar er waren 35 bussen ingelegd, lijkt me ruim voldoende.
Maar extra nachttreinen worden alleen ingelegd naar de grotere stations. Dat weet je vooraf. Een trein naar een kleiner station is de laatste trein in de gewone regeling. Dat bedoelde ik, dat is zoiezo altijd een risico op een festival
Goed, dan kan je je daar op voorbereiden. Het probleem was dat er geen extra nachttreinen gepland waren doordat Live Nation dacht dat het niet nodig ging zijn. Ze hebben dan geprobeerd om nog twee extra nachttreinen te voorzien, een naar Kortrijk en een naar Antwerp. Maar uiteindelijk is enkel die naar Kortrijk vertrokken en dat was om 1u 40. Dus toen stonden er zelfs nog mensen te wachten op een bus.

Gewoon de situatie grandioos verkeerd ingeschat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

festirock

Support act
1 dec 2015
851
577
Het gaat hier niet over nachttreinen toch?


Er was in communicatie beloofd dat je na het concert nog met een reguliere trein op bestemmingen kon komen.
Ok maar als jij naar een concert gaat in werchter, met pendelbussen. Dan weet je toch dat een laatste trein halen , vaak voor middernacht, moeilijk wordt?
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
309
238
Lijkt wel alsof ze op een strafkamp waren 🙂 je moet toch eens de leuvense oude markt bekijken na zo n event. Heel veel jongeren feesten daar verder
Dat lijkt me echt irrelevant. Wordt bovendien ook regelmatig stevig geknokt, dus hoe veilig of fijn dat is als minderjarige Harry Stylesfan...
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.640
893
File is er altijd geweest, vroeger zelfs meer dan nu.
Toch niet bij de pendelbussen, en ik spreek uit eigen ervaring.
Veel dagevents gedaan op Werchter die uitverkocht waren, gaande van The Rolling stones, Bruce Springsteen en Tina Turner en het was nooit 3u aanschuiven.
Anderhalf uur, dat zeker, en we bleven altijd tot de laatste noot gespeeld werd.

Veel is 'verslechterd' sinds de bussen niet meer aan de Dijle stoppen. Sindsdien heb in de indruk dat ze het aantal bussen drastisch verminderd hebben (of is er een andere reden?).

Als je als organisatie beroep doet op een publieke maatschappij (waarvoor achterliggend ook wel zal betaald worden), zorg er dan voor dat er een goede dienstverlening is (lees: betaal genoeg in plaats van te besparen en proberen winst te maken op essentiële zaken als deze).
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.522
6.190
Ok maar als jij naar een concert gaat in werchter, met pendelbussen. Dan weet je toch dat een laatste trein halen , vaak voor middernacht, moeilijk wordt?
Ja, maar als er per mail anders wordt beloofd verwacht je dat ze dan dingen hebben geregeld ook toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious

festirock

Support act
1 dec 2015
851
577
Dat lijkt me echt irrelevant. Wordt bovendien ook regelmatig stevig geknokt, dus hoe veilig of fijn dat is als minderjarige Harry Stylesfan...
Regelmatig geknokt.. minderjarige fan. Je gaat me niet zeggen dat veel -16 jarigen in het station de hele nacht bleven
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
309
238
Regelmatig geknokt.. minderjarige fan. Je gaat me niet zeggen dat veel -16 jarigen in het station de hele nacht bleven
Omdat hun ouders hen halsoverkop in het midden van de nacht zijn komen ophalen. Prima georganiseerd, inderdaad, die gaan zeker volgend jaar weer mogen gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious

festirock

Support act
1 dec 2015
851
577
Toch niet bij de pendelbussen, en ik spreek uit eigen ervaring.
Veel dagevents gedaan op Werchter die uitverkocht waren, gaande van The Rolling stones, Bruce Springsteen en Tina Turner en het was nooit 3u aanschuiven.
Anderhalf uur, dat zeker, en we bleven altijd tot de laatste noot gespeeld werd.

Veel is 'verslechterd' sinds de bussen niet meer aan de Dijle stoppen. Sindsdien heb in de indruk dat ze het aantal bussen drastisch verminderd hebben (of is er een andere reden?).

Als je als organisatie beroep doet op een publieke maatschappij (waarvoor achterliggend ook wel zal betaald worden), zorg er dan voor dat er een goede dienstverlening is (lees: betaal genoeg in plaats van te besparen en proberen winst te maken op essentiële zaken als deze).
Die file bedoelde ik met het verkeer.
Ik denk als je 35 bussen plus chauffeurs inzet je dan al redelijk wat voorziet.

Tuurlijk zou het korter mogen. Maar er wordt ook gewoon sneller geroepen en geklaagd nu
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Inderdaad. En dus gaan ze de komende vijf jaar mogen schrijven wat ze willen, iedereen zal zijn schouders ophalen en in de eigen wagen stappen. Met alle gevolgen vandien.
Ja ik heb er nu ook wel m'n buik van vol. Vanaf nu is het telkens met de wagen en ik ga iedereen die het me vraagt aanraden om dat ook te doen.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.581
4.517
Regelmatig geknokt.. minderjarige fan. Je gaat me niet zeggen dat veel -16 jarigen in het station de hele nacht bleven
Maar uw argumenten zijn echt onlogisch. Werchter moet geen treinen of genoeg bussen inlassen, WaNT je Kan GaAn feeSTeN op De OuDe.
Je kan idd verwachten dat er rijen zijn, maar als je zo hamert op met OV te komen en daarnaast ook met miljoenen filmpjes laat zien dat je die shuttles moet pakken voor de kiss & ride dan moet je zien dat er genoeg vervoer is
 

festirock

Support act
1 dec 2015
851
577
Omdat hun ouders hen halsoverkop in het midden van de nacht zijn komen ophalen. Prima georganiseerd, inderdaad, die gaan zeker volgend jaar weer mogen gaan.
Dus als jouw kind jonger is dan 16 en je laat haar naar een concert gaan ergens op een weide. Dan ga jij niet kijken: de laatste trein is om middernacht , wat als ze die niet haalt?
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Ja ik heb er nu ook wel m'n buik van vol. Vanaf nu is het telkens met de wagen en ik ga iedereen die het me vraagt aanraden om dat ook te doen.
Zo is dat.

Dan ga je ook in de file staan (totaal onnodig door slecht geregel), maar heb je in ieder geval nog zelf controle.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
851
577
Maar uw argumenten zijn echt onlogisch. Werchter moet geen treinen of genoeg bussen inlassen, WaNT je Kan GaAn feeSTeN op De OuDe.
Je kan idd verwachten dat er rijen zijn, maar als je zo hamert op met OV te komen en daarnaast ook met miljoenen filmpjes laat zien dat je die shuttles moet pakken voor de kiss & ride dan moet je zien dat er genoeg vervoer is
Feesten op de oude markt is geen argument hoor. Maar gebeurt gewoon ook. Nu doet men alsof het station in Leuven vol minderjarige kinderen lag. Er is verantwoordelijkheid aan beide kanten.
Dat men de kiss and ride opschuift heeft wrs te maken met de buurt of om de file vanuit de parking te beperken
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
309
238
Dus als jouw kind jonger is dan 16 en je laat haar naar een concert gaan ergens op een weide. Dan ga jij niet kijken: de laatste trein is om middernacht , wat als ze die niet haalt?
Oh, nu is het weer de verantwoordelijkheid van de ouders. Het volgende argument is waarschijnlijk of het in China misschien beter is.

De leeftijd doet er eigenlijk niet toe, hé, iedereen is collectief in de steek gelaten. En het klopt dat daarbij geen doden zijn gevallen en dat de meeste mensen dan wel een oplossing vinden. Maar het punt is dat dit echt ondermaats is en dat ze zo zelf de verkeersinfarcten van de volgende jaren organiseren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious

festirock

Support act
1 dec 2015
851
577
Maar voor komend weekend geen probleem
Oh, nu is het weer de verantwoordelijkheid van de ouders. Het volgende argument is waarschijnlijk of het in China misschien beter is.

De leeftijd doet er eigenlijk niet toe, hé, iedereen is collectief in de steek gelaten. En het klopt dat daarbij geen doden zijn gevallen en dat de meeste mensen dan wel een oplossing vinden. Maar het punt is dat dit echt ondermaats is en dat ze zo zelf de verkeersinfarcten van de volgende jaren organiseren.

Klopt.maar meer dan 35 bussen is praktisch gewoon niet mogelijk.
Ach, dit weekend verloopt alles gespreid en ok.
 
  • Leuk
Waarderingen: napril69

Gebruikers die dit onderwerp bekijken