Muzikanten die zijn gestorven

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Gary Rossington van Lynyrd Skynyrd is overleden. Was ook het laatste overgebleven originele bandlid.

Sneu nieuws. Ik ben wel benieuwd wat dit betekent voor de band Lynyrd Skynyrd. Kan dit nog wel door zonder originele leden of is het dan echt een coverband?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
Tim Bachman (71) van Bachman-Turner Overdrive is overleden...

Een van de oprichters van de Canadese rockband Bachman-Turner Overdrive (BTO), Tim Bachman, is op 71-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn zoon laten weten op Facebook. De gitarist overleed aan de gevolgen van kanker.

De groep scoorde hits met Roll On Down the Highway, Lookin' out For #1 en Takin' Care of Business. Het nummer You Ain't Seen Nothing Yet was in Nederland de grootste hit; dat nummer haalde de derde plek van de Top-40.

De band werd in de jaren 70 opgericht door de broers Tim, Randy en Robbie Bachman en bassist Fred Turner. De eerste twee albums werden uitgebracht in 1973: Bachman-TurnerOverdrive en Bachman-Turner Overdrive II.

Een jaar later werd Tim Bachman vervangen door Blair Thornton. De groep ging sindsdien in wisselende samenstellingen verder.

De oudste broer, Randy, verliet de band in 1977, met een breuk tussen de broers en rechtszaken over de bandnaam en royalty's tot gevolg. De overgebleven bandleden mochten uiteindelijk alleen nog maar de afkorting BTO als bandnaam gebruiken. Tim Bachman sloot zich in 1984 weer aan bij BTO en bleef tot eind jaren 80 bij de band.

Tim is de tweede broer die dit jaar overlijdt; in januari stierf drummer Robbie Bachman op 69-jarige leeftijd

Tim Bachman werd meerdere keren beschuldigd van seksueel overschrijdend gedrag. Hij werd in 2010 en 2014 gearresteerd voor incidenten met minderjarige slachtoffers, die zich in de jaren 90 en in 2000 zouden hebben voorgedaan. De muzikant kwam weer vrij, maar hij mocht in 2014 enige tijd niet op plaatsen komen waar kinderen kunnen zijn.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: PJ, Paddy en Brian

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
pff… wat een inspiratie voor de popmuziek is zij geweest. Ik ga haar missen.🥲⭐️

Deze komt wel binnen…
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
Poeh, enorm tragisch. Vooral vanwege dat lange ziektebed. Heb haar ooit als 12-jarig kind op Rock over Germany gezien en dat vergeet ik nooit meer. Wat een power had die vrouw. Mooi mens.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Nikfestilover

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Laatst naar de musical geweest over Tina Turner haar leven. Was enorm indrukwekkend.

Het is geen verrassing of iets, maar het is wel iets enorm triest. Een groot icoon in de muziekindustrie.

Ik ga vanavond nog maar eens een LP van haar aanzetten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Rip, eerlijk gezegd niet heel bekend met haar werk behalve de grootste hits, en dat waren gewoon toffe tracks. Iemand nog tips kwa onbekender werk?
 
Laatst bewerkt:

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Rip, eerlijk gezegd niet heel bekend met haar werk behalve de grootste hits, en dat waren gewoon toffe tracks. Iemand nog tips kwa onbekender werk?
Zeker de eerste solo albums van de jaren 70 zijn niet verkeerd. Wat meer country maar daar zitten echt hele goede nummers tussen. Vanaf 1983 met Private Dancer starte het grote succes. Dat nummer is trouwens van Mark Knopfler maar hij wilde het niet op een Dire Straits album dus gaf hij het aan Tina die er een wereldhit mee scoorde.....
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Als ik kijk naar onze concertagenda's van de laatste jaren, dan is er gewoonweg niemand die ook maar de kwaliteit van een live concert van Tina kan evenaren. Niemand.
Het was professioneel, indrukwekkend, spectaculair, buitenaards.
En wat een live band telkens, die musiceerden alsof hun leven er van afging.

Dankzij Tina is mijn voorliefde voor live concerten ontstaan.
Dankzij haar wist ik al op jonge leeftijd, nog voor ik de leeftijd had om naar concerten te gaan, dat je muziek live moet beleven.

De eerste beelden die ik zag was de captatie van Rio '88.
En ik ben dankbaar dat ik achteraf haar ook nog 4x live mocht zien!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
Tony McPhee is gisteren overleden op 79-jarige leeftijd... Weet niet of het veel mensen wat zegt, maar was een aardige naam in de blues(rock).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken