Festileaks Festival Draft IX: Landenbingo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
Na een lange werkdag op het hoofdkantoor van Baspop van een ruime twaalf uur werk om de puntjes op de i te zetten voor de volgende boeking, was de puf op om ook nog een aankondiging te schrijven. Want zoals jullie weten, is dat iets dat bij Baspop gebeurt op basis van inspiratie op het moment zelf. Geen vooraf geschreven stukjes knip en plakwerk, maar hele boekwerken waar een klein uur werk in gaat zitten, wanneer de inspiratie toeslaat. Vooraf een stuk schrijven heeft weinig nut, want voor je het weet worden namen voor je neus weggekaapt. Kijk maar naar de vorige aankondiging van concullega Yannick, waar Park Green ineens misgrijpt: weg vooraf geschreven aankondiging.

Genoeg daarover. Door naar de volgende act. Dit keer weer een act die nog nooit eerder op ons festival heeft gespeeld (fun fact: 14 van de 17 aangekondigde namen hebben nog nooit eerder op Baspop gespeeld). Ook is deze act de eerste keer deze draft dat een tweede naam uit eenzelfde land wordt aangekondigd. De kans is ook groot dat dit naast de eerste keer, ook meteen de laatste keer zal zijn dat men deze act kan bewonderen op het mooie festival, dat Baspop heet, want laten we eerlijk zijn, britpop is niet echt ons ding. Dan nog kiezen tussen broer één en broer twee. Zijn het eigenlijk tweelingen? Niet relevant, maar nee, denk ik. Wij gaan voor de broer met de betere bandnaam, onder andere om de postermakers te pesten met een lange naam in de bovenste regels van het festival, waar alles altijd maar net past. Uit het Verenigd Koninkrijk komt naast Harry Styles ook:

Noel Gallagher's High Flying Birds

Inmiddels zijn we al een klein half uur bezig met de aankondiging en alles uitzoeken, optellen, afronden en de puntjes op de i te zetten, dat je zou zeggen dat we al bijna klaar zijn, maar niets is minder waar. Bij Baspop houden we van het boeken van onverwachtse acts, maar ook van ludieke acties. Zo hebben we het al eerder gezegd, de laatste headliner volgt in ronde 30. Dat is normaal. Dat hebben we al vaker gedaan in eerdere drafts. Daarom zijn we nu op zoek gegaan naar nieuwe ludieke acties en deze hebben we gevonden bij het aankondigen van Noel Gallagher. Britpop en Baspop lijkt eigenlijk best veel op elkaar. Het scheelt natuurlijk maar een paar letters, vervang 'rit' voor 'as' en je bent er al. En dat is vreemd voor een festival dat verder nooit britpop op de podia heeft staan. Deze editie staat echter in het teken van een poging om geen all out metal festival te zijn en probeert de organisatie ook haar uiterste best te doen om ook buiten de metalwereld te boeken. Daarom zal voor deze editie het festival hernoemt worden:

Deze editie is Baspop niet alleen gefocust op stevige gitaren uit de metal- en rockwereld en daarom zal het festival als meer pop georiënteerd festival een passendere naam dragen, namelijk Basrock.

Tot nu toe aangekondigd:
Harry Styles 🇬🇧 - Bryan Adams 🇨🇦
Ghost 🇸🇪 - Volbeat 🇩🇰 - Enrique Iglesias 🇪🇸
Andrea Bocelli 🇮🇹 - Ramin Djawadi 🇩🇪 - Joe Hisaishi 🇯🇵
Noel Gallagher's High Flying Birds 🇬🇧 - a-ha 🇳🇴
Airbourne 🇦🇺 - Brutus 🇧🇪 - Froukje 🇳🇱 - Myrath 🇹🇳 -
Kalush Orchestra 🇺🇦 - Daði Freyr 🇮🇸 - RUSSKAJA 🇦🇹

Disclaimer: aan de positie van namen kunnen geen rechten worden ontleend


@MadMandra27 en daarna @Brian
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
653
803
Het valt de organisatie van de MadMandra Meeting best zwaar om in de voetsporen van Basrock te treden, maar we doen ons best. De affiche begint al aardig vorm te krijgen, waardoor het niveau van opwinding en verlangen alsmaar toeneemt. Om aan dit fenomeen te voldoen werd er door de organisatie alvast een Spotify-playlist opgesteld met 3 nummers van alle tot nu toe aangekondigde namen. Van Måneskin tot BABYMETAL en van Little Big tot PJ Harvey. Enkel ome Neil doet niet mee, maar dat maakt hij dubbel en dik goed door ons festival af te sluiten. De link vind je hier.

Als zeventiende naam kondigen we met heel veel fierheid de zevende vrouwelijke naam aan. Zonder het principe van gendergelijkheid indachtig te wezen bij het vastleggen van namen wordt het in aantallen al bijna volkomen gerespecteerd. Wees er daarenboven maar zeker van dat de organisatie er alles zal aan doen om er, samen met haar geliefde bezoekers, een vrouwvriendelijke cultuur op na te houden hier in Zottegem en ze zo met open armen te ontvangen. Hetzelfde geldt dus voor de volgende Zweedse dame, die op de zaterdag tussen het duo Sigur Rós - The Temper Trap de Temple of Themes mag verblijden met haar performance. Dames en heren, Lykke Li.


Next: @Brian, @Timmetje
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
Even voor de zekerheid; iemand anders benoemde het vandaag of gisteren ook. In eerdere drafts was de keuzetijd volgens mij 12 > 8 > 6 uur per 10 rondes. Maar aan het begin van de draft ging het erover dat het wel de hele tijd 8 uur kon zijn. Dus had toen eigenlijk gewoon 8 uur voor de gehele draft gepakt.

Als men dat wil, kunnen de de tijdslimiet nog opschroeven naar 6 uur per beurt, maar lijkt mij persoonlijk verder niet echt nodig qua snelheid door de gehele draft heen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Even voor de zekerheid; iemand anders benoemde het vandaag of gisteren ook. In eerdere drafts was de keuzetijd volgens mij 12 > 8 > 6 uur per 10 rondes. Maar aan het begin van de draft ging het erover dat het wel de hele tijd 8 uur kon zijn. Dus had toen eigenlijk gewoon 8 uur voor de gehele draft gepakt.

Als men dat wil, kunnen de de tijdslimiet nog opschroeven naar 6 uur per beurt, maar lijkt mij persoonlijk verder niet echt nodig qua snelheid door de gehele draft heen.
Hoeft voor mij ook niet echt. Rustig aan. Vooral omdat een paar users hier dan sneller meerdere rondes missen.
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
319
944
Goedemiddag! Na een drukke dag op werk die al begon met een teleurstelling (bestand gecrasht, alles weg, lekker dan), heeft de organisatie van IN_SANITY wel een opkikker nodig. En die is er! Want wij hebben de primeur dat er een geweldige, eigenlijk gestopte band toch nog een knaller van een show gaat neerzetten bij ons op het podium! Jammer genoeg ontdekte ik deze band pas toen ze al gestopt waren, dus ik heb ze nooit live kunnen zien. Extra luxe dat ze op dit festival komen te staan! Ik heb het over niets minder dan de Belgische:

Diablo Blvd


@Oasiss (tussen de vakantie door)
@teunajax
(En nog een reminder voor @Brian met z'n huis-drukte, nog een naam tegoed)
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
319
944
Even voor de zekerheid; iemand anders benoemde het vandaag of gisteren ook. In eerdere drafts was de keuzetijd volgens mij 12 > 8 > 6 uur per 10 rondes. Maar aan het begin van de draft ging het erover dat het wel de hele tijd 8 uur kon zijn. Dus had toen eigenlijk gewoon 8 uur voor de gehele draft gepakt.

Als men dat wil, kunnen de de tijdslimiet nog opschroeven naar 6 uur per beurt, maar lijkt mij persoonlijk verder niet echt nodig qua snelheid door de gehele draft heen.
Ik vind 8 uur prima, met mensen die op vakantie / aan het verhuizen zijn is het wel lekker als die niet meerdere rondes missen steeds. En heel eerlijk, als ik 's ochtends zie dat ik aan de beurt ben maar weet dat ik kan wachten tot m'n werk af is, voelt dat ook wel chill ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.664
2.227
Nou goed, we waren eigenlijk van plan om in onze eerste dertig namen enkel verschillende landen op te nemen. Zojuist gaf een band echter aan na hun shows in Rotown eerder deze maand en de EKKO vandaag direct door te willen pakken met de aankondiging van festivalshows.

Hierdoor zijn we genoodzaakt onze tweede Canadese band aan te kondigen: Preoccupations is de volgende naam voor Secret Beach Experience . Als Matt nog steeds polsproblemen heeft misschien zelfs weer met zijn broer Patrick Flegel op basgitaar.

 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken