Best Kept Secret 2023

ghost1617899555

Nieuw lid
3 feb 2016
3
0
Een grote Nederlandse act die en exclusief is en past op BKS is er toch niet?
Hoe kun je als Nederlandse act in Nederland groot en exclusief zijn?
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Het is nu mosterd na de maaltijd, maar als een Eefje straks met een nieuwe plaat komt zou ik als er organisator veel aan gelegen zijn om een van haar eerste shows op BKS te laten zijn. Dan heb je op dat moment een kwalitatieve en exclusieve aanvulling op ie affiche.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Sorry Stans, maar Eefje de Visser had het ook allemaal niet beter gemaakt.

Ben het wel eens dat ik zo weinig mogelijk NL acts zie op BKS en vooral op de grotere podia. Er zijn 1000 ander festivals die dat doen in NL. Nu vind ik nogmaals een zo'n act per weekend niet erg. Maar meh.. het is veel nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk Net en noid

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Drie keer De Staat, zouden ze af hebben gekeken bij DTRH? Daar hebben ze ieder jaar een artiest die heel het weekend vanalles doet. Ik blijf het toch een vreemde keuze vinden dat bks steeds meer richting dtrh begint te bewegen, ook qua randprogrammering etc.. Waardoor je nu een situatie hebt waarin de kwaliteit van de muzikale line up ongeveer gelijk is, de randprogrammering nieteens in de buurt komt van dtrh en bks zelfs een stukje duurder is. Best benieuwd waar dat geld dan heen gaat
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
573
423
Mozes kriebel de Staat... niet bepaald een Best Kept Secret.

Om positief te blijven: ik vind Young Fathers een erg goede boeking, simpelweg een top-act. En ben zelf erg fan van de Job en Fred Band EP, dus ook blij mee.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
337
261
Hmm, die 4 Nederlandse acts uit de playlist waren wat mij betreft mooier geweest dan wat er nu is..
 

guystanding

Playlistbediener
20 nov 2019
15
8
Young Fathers was gisteren in Paradiso galmbak erg goed (maar wel veel echo). Zei toen al tegen mijn vriendin dat die prima op een BKS mogen staan.

Als de Staat drie interessante shows eruit weet te knijpen ben ik er niet eens zo heel erg op tegen. Heb het wel altijd een goede band gevonden. Dat ze groot zijn kan me niet zo heel veel schelen.

Ik mis nog altijd Crows. Die lieten in EKKO nog eens zien dat 40-50 minuten in de Secret een gegarandeerd feestje wordt.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Drie keer De Staat, zouden ze af hebben gekeken bij DTRH? Daar hebben ze ieder jaar een artiest die heel het weekend vanalles doet. Ik blijf het toch een vreemde keuze vinden dat bks steeds meer richting dtrh begint te bewegen, ook qua randprogrammering etc.. Waardoor je nu een situatie hebt waarin de kwaliteit van de muzikale line up ongeveer gelijk is, de randprogrammering nieteens in de buurt komt van dtrh en bks zelfs een stukje duurder is. Best benieuwd waar dat geld dan heen gaat
Aan de bovenkant neigt het inderdaad naar nivellering. De onderkant van de poster vind ik toch echt wel onderscheidend.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en Dirk Net

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Zouden er überhaupt mensen zijn die naar meer dan één gaan kijken?
Neem aan dat er nog wat meer nieuws hierover komt. Gaat het echt om 3 optredens, of gaat het bijvoorbeeld ook om een set op het podium van de Muziekgieterij en een een paar uurtjes op the Floor?

Als het echt om 3 optredens in het hoofdprogramma gaat vind ik het eigenlijk wel BKS-onwaardig, want er moois genoeg in Nederland, België of op tournee wat ze kwijt kunnen op die plekken. " let us extend our discovery." schrijven ze zelf, en dat doe je niet met 3 optredens van een band die al op ieder ander festival staat.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Zeker wel. Was iig een geweldige toevoeging geweest imo. Een Eefje de Visser show op BKS was echt fantastisch geweest. Zij verdient het ook echt om daar te staan imo. Past meer op BKS dan een Goldband of een De Staat.
Dat is een andere discussie lijkt me. Het is geen act die de line-up maakt of breekt. Eefje pas prima op BKS, maar exclusief gaat het nooit worden natuurlijk. Geen Nederlandse act.
 

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
122
177
De Staat alleen oké als ze iets speciaals gaan doen. Maar eigenlijk ook weer geen BKS band.

Young Fathers wel heerlijk, AAA- naam erbij voor mij.
Och, begint het gezemel over wel/geen BKS-band weer. Vermoeiend. :sleep:

De Staat kun je er prima bij hebben. Staat garant voor een goede show en hun laatste twee nummers (Who's gonna be the goat en Peace Love & Profit) zijn sterk. Wat mij betreft een uitstekende toevoeging, net als Young Marco, Young Fathers en De Toegift (mooie recensie van o.a. OOR en als beste act op Noorderslag genoemd door 3voor12).
 

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
122
177
Ik vind het meer gek dat ze tot nu toe de grotere Nederlandse namen steevast lieten links liggen, en dan nu voor deze bands kiezen in plaats van een Spinvis of Eefje.
BKS kan prima kiezen voor Spinvis, maar wat moet je als Spinvis al andere plannen heeft (zoals dit jaar)?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken