Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Bewuste keuze lijkt me dat toch eerder. Al jaren aan een stuk dat ze op hiphop vlak compleet de verkeerde keuzes maken. Slowthai is onderhand ook wel een half decennium te laat bijna en live is dat toch ook verre van een voltreffer altijd.
Ja, en hoewel Lil Nas X, Rosalia (en straks mogelijk Lizzo) echt heel sterke en juiste boekingen zijn, heeft dat ook weinig met hiphop te maken.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Ik vraag me wel af hoe die donderdag ooit gaat uitverkopen, Lizzo/The National erbij of niet. Persoonlijk moet ik die dag enkel Sam Fender en Aurora zien.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Wellicht dat we dan vrijdag om 16u Robbie Williams krijgen, na de show in Sportpaleis donderdag?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik vraag me wel af hoe die donderdag ooit gaat uitverkopen, Lizzo/The National erbij of niet. Persoonlijk moet ik die dag enkel Sam Fender en Aurora zien.
Ik stel me die vraag bij elke dag behalve de zaterdag eerlijk gezegd. Door de vele herhalingen (Werchter zelf of Belgische concerten laatste jaren in het algemeen) zie ik weinig urgentie om een dagtickrt van 130 te kopen. Weekendtickets zie ik dan wel weer ok gaan
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
463
352
Deftige worp, maar nu ook niet meer dan dat.

Undercard wel ok voor de Werchter-ganger. Maar echt speciaal is dit niet meer natuurlijk. Voor de zondag dat ik ga wel enorm veel meuk. Jammer dat Rosalia naar de barn is doorgeschoven. Achja, op Primavera dan maar.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Moet wel zeggen, vanuit de bril van mensen die heel rockminded zijn, en alleen daarvoor komen, is deze lineup minder sterk dan anders. Veel minder van je gebruikelijke Gretas en Royal Bloods.
Nou, die mis ik inderdaad. Niet zo zeer de gebruikelijke, maar mag van mij nog wel wat rock bij. Uit deze worp Nova twins, is wel wat mager. Maar goed, als de slope nog wat gevuld wordt met rock ben ik al snel tevreden. En wellicht een Rise Against op de main erbij.


Frank Carter
Rise Against
Beach dog
Foals
Gogol Bordello
Zouden voor mij leuke toevoegingen zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: festirock en Nelios

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Zeer leuke worp op het eerste gezicht.

Enorm blij met Liam Gallagher, als grote Oasisfan natuurlijk! Gaat echt heel de wei wel meekrijgen, kreeg ook de meeste respons op Hear! Hear!.

Röyksopp, al lang niet meer gezien en groot liefhebber!

Nova Twins op The Slope, dat gaat daar te klein zijn voor hen denk ik. En Rosalia in The Barn, wauw, had dit helemaal niet verwacht, is toch echt een mainstagenaam geworden.

Als ik het eens vlug bekijk is het waarschijnlijk dat ik donderdag -en zondagavond een combinatie Barn - Klub C doe ipv mainstageheadliner(s). Stromae ga ik toch al in Paleis 12 zien.
 

b_lars

Gouden Tip
27 jul 2022
250
114
Bewuste keuze lijkt me dat toch eerder. Al jaren aan een stuk dat ze op hiphop vlak compleet de verkeerde keuzes maken. Slowthai is onderhand ook wel een half decennium te laat bijna en live is dat toch ook verre van een voltreffer altijd.
J.I.D. is dan weer een erg sterke artiest (luister maar naar The Forever Story) en terwijl ik die keihard op Les Ardentes ofzo had verwacht, heeft Werchter hem toch maar
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Rosalia die clasht met Arctic Monkeys, Editors met de Peppers. Compact Disk Dummies op main, Liam Gallagher als co head.

Nou...ik heb er voorlopig geen goed woord voor over.

Also...f**** Efestival's Ken. Kunnen we nu eindelijk collectief eens aanvaarden dat die gast het orakel loopt uit te hangen met oude info?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Naast Loyle Carner, dEUS en Wet Leg. nog andere opvallende afwezigen: Goldband (al verwachtte ik die echt niet door Boutique en Core), Rina Sawayama (maar die komt nog wel na ABs uitverkopen), The Mars Volta en Porcupine Tree.
Nog 30 te gaan. Zijn de namen die dat pakket kunnen dragen.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
DO
Must see: Stromae - Warhaus
Indien mogelijk: Anna Calvi - Iggy Pop - Sam Fender - Compact Disc Dummies

VRIJ
Must see: Liam Gallagher - The Black Keys - RHCP - Ben Howard - Tamino - The Haunted Youth
Indien mogelijk: Editors - Spoon - The HU - Squid - Wardruna

ZAT
Must see: Paolo Nutini - Interpol - Dope Lemon - Sigur Ros
Indien mogelijk: Fred Again - Xavier Rudd - OATW - Muse

ZON
Must see: Arctic Monkeys - QOTSA - Puscifer
Indien mogelijk: Gabriels - Amenra

Vrijdag duidelijk de beste dag voor mij. Donderdag en zondag mag er nog wel wat bij.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Dus vrijdag niet breed genoeg? En zaterdag te breed? :ROFLMAO: zo maak je het hen wel heel moeilijk om goed te doen.
Ik begrijp je comment niet goed. Donderdag is vrij poppy ingericht. Zaterdag gaat alle kanten op op die main. Lijn ontbreekt compleet, terwijl die op donderdag en vrijdag wél zichtbaar is. Alleen is vrijdag gewoon zwak.
 
  • Thinking
Waarderingen: Querulante Partij

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Hiphop en RW, het wil maar niet klikken he.

Ook dEUS schittert in afwezigheid. Gaan die nu zelfs met dat nieuwe album doorgaan met die lage spots op kleine festivalletjes? Al zie ik in hen wel een perfecte naam voor of na Iggy.
Eén van de weinige lichtpunten in deze zwakke lichting is toch wel JID. Topalbum gemaakt.

dEUS inderdaad perfecte Barn head, mist wel.
 
  • Geweldig
Waarderingen: b_lars

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik begrijp je comment niet goed. Donderdag is vrij poppy ingericht. Zaterdag gaat alle kanten op op die main. Lijn ontbreekt compleet, terwijl die op donderdag en vrijdag wél zichtbaar is. Alleen is vrijdag gewoon zwak.
In hoeverre is die vrijdag zwak? Met de RHCP, Liam Gallagher, Editors, Ben Howard, The Black Keys, Tamino, Spoon en Fever Ray heb je daar gewoon behoorlijk sterke namen op één dag.

Ik snap oprecht niet hoe je het pakketje van vandaag een zwakke lichting kan vinden. Dan lagen je verwachtingen gewoon te hoog.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
Blij dat er namen zijn, maar we zijn er nog niet, al is het wel een stap in de goede richting.

Donderdag: Iggy Pop, Nathaniel Rateliff & the Night Sweats, Aurora.
Vrijdag: Liam Gallagher, The Black Keys, Tamino, Spoon, Wardruna, The HU.
Zaterdag: Paolo Nutini, Interpol, Sigur Rós, Touché Amoré.
Zondag: Queens of the stone Age, Puscifer, Gabriels, Amenra, Jacob Collier, Nova Twins.

Als de vrijdag niet breed-geprogrammeerd is, dan is dat bij iedere dag het geval. Ik zie eigenlijk geen enkele dag uitverkopen als ik zo naar het programma kijk. Stromae (komt vast nog iets bij), RHCP - Liam Gallagher, Muse - Oscar & the Wolf en Arctic Monkeys - Queens of the Stone Age is gewoon een matig rijtje, hoe je het ook went of keert. Zou wel gewoon bij 4/5 van de 9 gaan kijken, maar erg goed is het niet om, zeker alle tweede namen als voorlaatste naam te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
In hoeverre is die vrijdag zwak? Met de RHCP, Liam Gallagher, Editors, Ben Howard, The Black Keys, Tamino, Spoon en Fever Ray heb je daar gewoon behoorlijk sterke namen op één dag.

Ik snap oprecht niet hoe je het pakketje van vandaag een zwakke lichting kan vinden. Dan lagen je verwachtingen gewoon te hoog.
Hoge spots voor Peppers (herhaling) en Liam is natuurlijk wel zwak. Combi van Spoon - Tamino - Ben Howard - Editors in de Barn is weer belachelijk sterk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
The Opposites van Lowlands headliner naar Werchter Main opener.

Vervolgens terug de vergeetput in? 🙏
Bwa. BE/NE Acts worden wel vaker als opener gezet om het eerste volk naar de main te lokken. Zie ook de positie van Merol. BBR stond in 2019 ook als opener van de Klub C iirc en Zwangere Guy van de Barn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Stromae (komt vast nog iets bij), RHCP - Liam Gallagher, Muse - Oscar & the Wolf en Arctic Monkeys - Queens of the Stone Age is gewoon een matig rijtje, hoe je het ook went of keert.
En net daarom is het dit jaar mogelijk om ze sterk in de breedte te programmeren. En dat heb ik eerlijk gezegd toch wel het liefst. Vind deze lineup echt 10 keer beter dan we we vorig jaar kregen, nu al.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken