Best Kept Secret 2023

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.151
3.671
Als ik haar laatste performances zie, vind ik dat echt niet bij BKS passen. Te theatraal en op het randje van plat (nog meer dan bij Christine/Redcar). Ze zou beter tot haar recht komen op DTRH vind ik. Wellicht wel passend in de TWO, maar daar is ze veel te groot voor inmiddels.
 
  • Leuk
Waarderingen: Indiaantje89 en Timmetje

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Ik vind Lizzo ook beter passen op Pinkpop, Lowlands en in mindere mate op DTRH.

Hier stond een betoog waarom ze toch wel op BKS zou kunnen staan maar na de post van Processierups was ik niet meer zo overtuigd van mijn verhaal. Wordt dus Lowlands of DTRH.
 
Laatst bewerkt:

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Als ik haar laatste performances zie, vind ik dat echt niet bij BKS passen. Te theatraal en op het randje van plat (nog meer dan bij Christine/Redcar). Ze zou beter tot haar recht komen op DTRH vind ik. Wellicht wel passend in de TWO, maar daar is ze veel te groot voor inmiddels.
Op 2 juni staat ze nog in de VS. 22 juni in Ierland. Als ze tijdens BKS al in Europa zou zijn dan zouden de Primavera's haar zeker geboekt hebben. Verwacht daarom dat BKS te vroeg valt voor haar tour. Nog los ervan dat ze natuurlijk ook al in de Ziggo staat (en dat die show door Mojo geboekt is).

Als ze met de festivals ook in Europa is verwacht ik haar eigenlijk op Lowlands.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Als ik haar laatste performances zie, vind ik dat echt niet bij BKS passen. Te theatraal en op het randje van plat (nog meer dan bij Christine/Redcar). Ze zou beter tot haar recht komen op DTRH vind ik. Wellicht wel passend in de TWO, maar daar is ze veel te groot voor inmiddels.
Was er niet bij maar blijkbaar wel laaiende geluiden over haar show op BKS in de FIVE.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ik vind Lizzo ook beter passen op Pinkpop, Lowlands en in mindere mate op DTRH.

Al sluit ik niet uit dat ze toch op BKS staat. Ze is in de buurt en wordt geboekt door Friendly Fire.
Niet meer dus. Die show in Ziggo is geboekt door Mojo. Verwacht haar niet nu al (zo kort na die Ziggo show) op BKS.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Mooi dat Sigur Rós toch in de zomer festivals doet. Hopelijk als headliner op BKS.
Als ik die line-up van Mad Cool zo zie is wordt 2023 echt geen gemakkelijk jaar voor de festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion en noid

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.151
3.671
Was er niet bij maar blijkbaar wel laaiende geluiden over haar show op BKS in de FIVE.
Absoluut. Dat was één van de beste optredens van BKS in 2019. Wel echt een stuk ingetogener qua show en meer focus op de muziek. Dat is in de afgelopen jaren toch wel veranderd. Zo'n losse Ziggodome show doet haar meer recht aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.151
3.671
Voor BKS hoop ik in dit genre (gedeeltelijk dan toch) meer op Anderson .Paak en FKA twigs. Al stonden die allebei in het verleden op DTRH.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Als ik haar laatste performances zie, vind ik dat echt niet bij BKS passen. Te theatraal en op het randje van plat (nog meer dan bij Christine/Redcar). Ze zou beter tot haar recht komen op DTRH vind ik. Wellicht wel passend in de TWO, maar daar is ze veel te groot voor inmiddels.
Nou, ze is redelijk omvangrijk maar zeggen dat ze niet in de Two past gaat me iets te ver.
 

mees

Randprogramma
9 jan 2020
100
130
SZA zou ook een goede headliner in die richting zijn, al denk ik wel dat ze inmiddels te groot is geworden voor BKS, misschien zelfs ook voor Lowlands
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
294
288
Absoluut. Dat was één van de beste optredens van BKS in 2019. Wel echt een stuk ingetogener qua show en meer focus op de muziek. Dat is in de afgelopen jaren toch wel veranderd. Zo'n losse Ziggodome show doet haar meer recht aan.
Dat was inderdaad een erg goed optreden en een van de beste dat jaar. Ik was daarna in de de afas waar ze optrad en daar was het ook al theatraler. ik verwacht ze niet op BKS maar als ze er zou staan garandeer ik je een geweldig optreden.
ik wordthelemaal simpel van het uitblijven van nieuws over BKS. vrees ervoor dat hettegen gaat vallen ditjaar.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
SZA zou ook een goede headliner in die richting zijn, al denk ik wel dat ze inmiddels te groot is geworden voor BKS, misschien zelfs ook voor Lowlands
Sza is toch nog niet groter dan the strokes, nick cave of kendrick lamar?
 

mees

Randprogramma
9 jan 2020
100
130
Sza is toch nog niet groter dan the strokes, nick cave of kendrick lamar?
Qua streams tegenwoordig wel stuk groter dan strokes & nick cave, scheelt weinig met kendrick. Die zou ik overigens ook wel op bks willen zien, maar denk ook dat hij te groot is. Maar ja, tis een beetje lastig om er achter te komen hoe ''groot'' iemand daadwerkelijk is. Zou in ieder geval best een dure boeking zijn denk ik.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Qua streams tegenwoordig wel stuk groter dan strokes & nick cave, scheelt weinig met kendrick. Die zou ik overigens ook wel op bks willen zien, maar denk ook dat hij te groot is. Maar ja, tis een beetje lastig om er achter te komen hoe ''groot'' iemand daadwerkelijk is. Zou in ieder geval best een dure boeking zijn denk ik.
Ja blijft lastig om een goede inschatting te maken. Heb mensen hier op het forum ook veelvuldig Phoenix als headliner zien noemen, maar werd toch als middenmoter bij de eerste DTRH worp aangekondigd.

SZA lijkt weinig in Europa gespeeld te hebben, als ik setlist.fm mag geloven iig. Kan niks vinden in Nederland, België, Duitsland of Frankrijk. Wel in 2018 een subheadliner positie op een handjevol festivals, zoals het Ierse Longitude en het Britse Lovebox maar dat lijkt meer een rap-focus festival á la WOO HAH dus ik weet niet hoe goed dat doortrekt naar BKS.

In de USA is ze wel gewoon een prima co-headliner op grote festivals lijkt het, maar aan de andere kant van de oceaan is moeilijk te vergelijken. Mijn gevoel zegt dat het prima zou passen qua "formaat" maar wellicht minder qua muziek? Had afgelopen jaar niet echt het idee dat er veel hip hop stond, of dat die vibe er zou passen. Maar het kan zijn dat dat op eerdere edities anders is geweest.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mees

Gebruikers die dit onderwerp bekijken