Primavera Sound Festivals 2023

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
463
352
Ook al is het wat minder dan de line-up van vorig jaar, wil ik toch nog een stuk of 10 bands zien per dag (al lukt dat natuurlijk nooit).

Ik ga er mij eens op wagen om naar Madrid te gaan. 't Ligt wel een eindje van 't centrum, maar nog nooit naar Madrid geweest en ik ben wel up voor een avontuur.

Primavera kennende zal de organisatie met de shuttles alweer stenen uit de grond zuigen, maar bon. Let's go!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
463
352
Gerucht gaat dus blijkbaar dat Calvin Harris 'last minute' de vervanger is voor Arcade Fire, die omwille bekende redenen uiteindelijk niet meer geboekt zijn. Zou die vreemde boeking wel verklaren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Conclusie is dat het weer een prachtige week wordt in Barcelona en erg blij dat ik m'n tickets nog in de pre-sale gekocht heb.
205 is gewoon belachelijk als je ziet hoeveel men voor tickets elders nu vraagt. Blij dat ik gewoon blind m'n tickets ook heb gekocht ja.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Ik overweeg de eerste keer hier naar toe te gaan.
Hoe zijn jullie ervaringen op dit festival?
Vergelijkbaar met Werchter?

Krijgen de bands mooie lange timeslots of zijn het minislots van 45 minuten?
Stages makkelijk bereikbaar of ver uit elkaar?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Vergelijkbaar met Werchter?
Vergelijkbaar... hoe?

Krijgen de bands mooie lange timeslots of zijn het minislots van 45 minuten?
Op Mordor (het gebied van de twee mainstages) krijgen artiesten uiteraard lekker lange headline tijden, ja. Elders is dat minder, maar dat maakt dat het allemaal behapbaar blijft (omdat je de hele nacht door gaat). Grotere artiesten op de zijpodia krijgen uiteraard wel 60-75 min tijd tho.

Stages makkelijk bereikbaar of ver uit elkaar?
Het terrein is eigenlijk opgedeeld in Mordor - centrale deel - Bits. Mordor heeft twee mainstages waar je de grootste acts kunt zien en gewoon de hele avond kunt blijven hangen als je wil. Het centrale deel heeft Binance, Plenitude, Cupra, NTS etc. Heel wat podia die quasi allemaal op 5 minuten van elkaar liggen en dan heb je nog Bits, het gebied voor iets meer elektronica, dance hoewel vorig jaar op Tous ook dingen als King Gizzard of Charli XCX er stonden so.
 
  • Geweldig
Waarderingen: slyke

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Mordor trekt denk ik maar weinig echt goed volk tenzij je echt dicht staat.
Mwa, ik heb daar toch erg fijne concertervaringen meegemaakt. Hoe heerlijk was het publiek bij Gorillaz, Tame Impala, Fontaines DC, Nick Cave en Tyler THe Creator wel niet? Als je Rock Werchter, BKS of DTRH gewoon bent, is die uitbundigheid echt something else. Wanneer Tame die The Strokes cover inzette, werd echt elk woord door letterlijk iedereen op het veld eegebruld.

Dat het met momenten retedruk was daar (terwijl dat veld echt gigantisch is, te vergelijken met dat van RW), dat is nog iets anders. Maar vond het publiek over het algemeen heel fijn. Uitbundig bij een Caribou, aandachtig bij een Nick Cave (blijkbaar was het veld zelfs tijdens de Neubauten erg respectvol). Alleen tijdens The National moest je echt wat naar voren staan, maar dat was een uitzondering.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Mwa, ik heb daar toch erg fijne concertervaringen meegemaakt. Hoe heerlijk was het publiek bij Gorillaz, Tame Impala, Fontaines DC, Nick Cave en Tyler THe Creator wel niet? Als je Rock Werchter, BKS of DTRH gewoon bent, is die uitbundigheid echt something else. Wanneer Tame die The Strokes cover inzette, werd echt elk woord door letterlijk iedereen op het veld eegebruld.

Dat het met momenten retedruk was daar (terwijl dat veld echt gigantisch is, te vergelijken met dat van RW), dat is nog iets anders. Maar vond het publiek over het algemeen heel fijn. Uitbundig bij een Caribou, aandachtig bij een Nick Cave (blijkbaar was het veld zelfs tijdens de Neubauten erg respectvol). Alleen tijdens The National moest je echt wat naar voren staan, maar dat was een uitzondering.
Oké, true. Maar we stonden wel echt héél dicht bij dingen als Tame, Caribou, Charli etc. Het hangt enigszins vooral af of je omringd wordt door een stel Britten die er zin in hebben of zin om te lullen, denk ik. Tyler en The Strokes hadden echt sicke crowds tho.
 
  • Geweldig
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Oké, true. Maar we stonden wel echt héél dicht bij dingen als Tame, Caribou, Charli etc. Het hangt enigszins vooral af of je omringd wordt door een stel Britten die er zin in hebben of zin om te lullen, denk ik. Tyler en The Strokes hadden echt sicke crowds tho.
Ik ben een heel eind naar achter gegaan bij Tame en ook daar ging iedereen uit zijn dak. Maakt zon show ook wel een beetje af.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Vergelijkbaar... hoe?

Super merci voor de uitleg!

Met vergelijkbaar bedoelde ik vooral dat Werchter een zeer goed georganiseerd festival is, desondanks de grote massa die ze dagelijks ontvangen.

Ook zeer gemoedelijk, waardoor het eigenlijk altijd wel een goede ervaring is, ongeacht de affiche.

Maar jullie comments klinken wel veelbelovend! 🙂
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
724
652
Super merci voor de uitleg!

Met vergelijkbaar bedoelde ik vooral dat Werchter een zeer goed georganiseerd festival is, desondanks de grote massa die ze dagelijks ontvangen.

Ook zeer gemoedelijk, waardoor het eigenlijk altijd wel een goede ervaring is, ongeacht de affiche.

Maar jullie comments klinken wel veelbelovend! 🙂
Persoonlijk kan je het echt niet vergelijken met elkaar. Ook het 'soort' volk die er naartoe gaat is toch anders. Mijn mening (en het ene is niet beter dan het andere): primavera is linkser qua volk, veel meer uitspattingen van lgbqt, terwijl werchter toch wat 'deftiger' volk is.

Qua organisatie is werchter mss beter georganiseerd, maar o zo saai. Wat valt er daar eigenlijk te beleven? Gewoon podia en daarrond volgeduwd met eet- en drankstanden.

Op primavera veel meer variatie van aankleding van stages, veel leuker uitzicht (pal aan het water) en ook gewoon algehele feel is relax. Vergeet niet dat het festival pas om 17u zoiets start tot 5-6u smorgens. Dus het is gewoon al totaal andere beleving dan Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Vlamingen zijn over het algemeen veel conservatiever, zou ik niet per se deftiger durven bestempelen. Wel meer als grijs en saai.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken