Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Is ze in Belgie populairder dan in Nederland, kan dat?
In Nederland heeft ze Afas uitverkocht.

Ik had haar muziek ook nooit echt gehoord maar na het luisteren naar haar laatste album is het is niet iets dat ik snel op zou zetten.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Denk dat Depeche Mode in deze een slecht voorbeeld is, spelen voornamelijk daar omdat zaalshows het ginder moeilijker hebben.
Oké, maar het zorgt wel voor wat variatie in hun lineup.

Is het probleem van Werchter ook niet dat alles in vakjes zit?
De pop naar Boutique, classics naar TW Classic ...

Als je maar één festival hebt, zoals Prima Vera of Pinkpop, krijg je onmiddellijk een gevarieerder aanbod.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Eilish en Kendrick zijn top headliners voor Werchter, maar als je die bij OATW en Stromae zet... Ik wil niet oubollig klinken, maar dat is wel iets vernieuwender dan we van RW gewoon zijn. Ik verwacht toch nog wat bands.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.389
Oké, maar het zorgt wel voor wat variatie in hun lineup.

Is het probleem van Werchter ook niet dat alles in vakjes zit?
De pop naar Boutique, classics naar TW Classic ...

Als je maar één festival hebt, zoals Prima Vera of Pinkpop, krijg je onmiddellijk een gevarieerder aanbod.
Denk dat er wel variatie genoeg zal zijn.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Maar voor velen op Werchter wellicht wel eventjes slikken. Minstens helft van de combi's bestaat uit mensen ouder dan 30 of soms zelf nog ouder die toch vooral gewoontebeesten zijn en gaan voor de Pearl Jam's en Foo Fighters van deze wereld (zonder fans van die bands te schofferen).
Hier bij de 30plussers (en ook bij de collega's) is er (toevallig?) niemand fan van OATW of Bazart.
Vinden we zelfs verschrikkelijk.

Eilish of Swift worden hier dan wel heel erg gesmaakt.
 

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
185
130
Maar voor velen op Werchter wellicht wel eventjes slikken. Minstens helft van de combi's bestaat uit mensen ouder dan 30 of soms zelf nog ouder die toch vooral gewoontebeesten zijn en gaan voor de Pearl Jam's en Foo Fighters van deze wereld (zonder fans van die bands te schofferen).

Hier bij de 30plussers (en ook bij de collega's) is er (toevallig?) niemand fan van OATW of Bazart.
Vinden we zelfs verschrikkelijk.

Eilish of Swift worden hier dan wel heel erg gesmaakt.
Het is toch niet zo dat we op ons 30e ineens allemaal dezelfde bands willen? Bij onze groep in ieder geval niet zo.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Het is toch niet zo dat we op ons 30e ineens allemaal dezelfde bands willen? Bij onze groep in ieder geval niet zo.
Nee, maar het valt wel op dat je bij 30plussers veel overeenkomsten kan vinden in smaken.
Bij ons op het werk kan je bijvoorbeeld niemand vinden die OATW goed vindt...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Met QOTSA, Arctic Monkeys en Muse zijn er al drie grote namen 'van' de jaren 00.
Stromae en Oscar & the Wolf zijn dan weer moderne headliners.
Fred Again.. is een zeer nieuwe grote naam.

Voor mij zou een meer 'classic' headliner op vrijdag de affiche meer in evenwicht brengen. En dan kan/mag er zeker nog Lizzo, Bring me the Horizon, Angèle, Paolo Nutini... bij.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.389
Het punt met Oscar gaat zijn dat ze hem niet terug mogen uitmelken zoals ze hebben gedaan voor Corona. Hij is daar zelf op gecrasht, dus hopelijk zijn ze slim genoeg.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Nee, maar het valt wel op dat je bij 30plussers veel overeenkomsten kan vinden in smaken.
Bij ons op het werk kan je bijvoorbeeld niemand vinden die OATW goed vindt...
Voor iemand die hokjesdenken van RW hekelt, heb je er zelf ook wel een aardige hand van in je laatste posts, mijn god. 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Met QOTSA, Arctic Monkeys en Muse zijn er al drie grote namen 'van' de jaren 00.
Stromae en Oscar & the Wolf zijn dan weer moderne headliners.
Fred Again.. is een zeer nieuwe grote naam.

Voor mij zou een meer 'classic' headliner op vrijdag de affiche meer in evenwicht brengen. En dan kan/mag er zeker nog Lizzo, Bring me the Horizon, Angèle, Paolo Nutini... bij.
Blur en Billie en alles zit in evenwicht. Vitamine BB. Zeldzame band uit de jaren 90 met een best-of show en de grootste popnaam van nu die effectief festivals doet.

/droom modus.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Voor iemand die hokjesdenken van RW hekelt, heb je er zelf ook wel een aardige hand van in je laatste posts, mijn god. 🤣
Die zitten in het zwarte lijst hokje...
Daar staan namen op als Greta Van Fleet, OATW en Bazart.
Gebaseerd voor alle duidelijkheid NA het zien van deze acts live.

Kritiek geven kan pas nadat je de acts live een kans hebt gegeven!
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Hoe dat er weer naast grijpen? Die laatste festival ronde in 2015 hebben ze echt waanzinnig laat aangegeven festivals te doen. En in 2013 hebben ze hen als 1 van de eerste aangekondigd.
Ik bedoelde 2015, maar misschien iets te zwaar uitgedrukt inderdaad.

Omdat RW het enige festival in de Benelux is dat het ooit is gelukt om Blur te programmeren sinds de split in 2003, rust toch een beetje de hoop van heel Blur-minnend België én Nederland op hun schouders nu 😅
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Blur en Billie en alles zit in evenwicht. Vitamine BB. Zeldzame band uit de jaren 90 met een best-of show en de grootste popnaam van nu die effectief festivals doet.

/droom modus.
Zolang Blur Stromae in het donker laat spelen vind ik het best. :p
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Zien jullie Blur dan op donderdag opduiken?
Die zijn toch headliner en geen sub?

Gezien vrijdag klaarblijkelijk een naam krijgt die er nog nooit eerder stond?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken