Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
In Maart staat hij in de Stadsschouwburg van Antwerpen, is hij dan nog Barn headwaardig? Was wel magisch in 2015.

Er zijn toch genoeg Barn headliners die in zalen van 2.000 man optreden? Ik heb het gevoel dat we dat vaak wat overschatten hier.

Daarbij denk ik ook dat Damien Rice zelf kiest voor 'kleinere' venues en dat die op een second uitverkocht gaan zijn, maar daar kan ik mis in zijn natuurlijk.

[Edit] Correctie: even opgezocht en de meeste Barn headliners van de voorbije edities staan normaal gezien wel in Lotto Arena / Vorst. Onderschat door mezelf dus. :)
 
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.876
6.053
In de categorie een jaar te laat en het zal hem ook nu niet worden: Froukje op 25 mei in de AB. Niet 100 procent doorstrepen maar dat lijkt me het moeilijker te maken?
Die gaat wel gewoon festivals doen lijkt me. Is zoals bij Eefje en Goldband ook geen issue.
 
  • Leuk
Waarderingen: jefferke

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.876
6.053
Er zijn toch genoeg Barn headliners die in zalen van 2.000 man optreden? Ik heb het gevoel dat we dat vaak wat overschatten hier.

Daarbij denk ik ook dat Damien Rice zelf kiest voor 'kleinere' venues en dat die op een second uitverkocht gaan zijn, maar daar kan ik mis in zijn natuurlijk.

[Edit] Correctie: even opgezocht en de meeste Barn headliners van de voorbije edities staan normaal gezien wel in Lotto Arena / Vorst. Onderschat door mezelf dus. :)
Ik denk dat ie ook zelf die keuze heeft gemaakt tbh.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
Was Beyonce ook geen gerucht voor Pinkpop? Ook nog nooit op RW gestaan dacht ik? Met reden, maar toch..
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.447
2.927
er zijn 6 namen bekend :) en hoezo arctic monkeys droefenis, brengen het beste album van de laatste 10 jaar uit...
Ja, dat meest recente album vind ik persoonlijk echt een verschrikking. Zijn zijn wel vijf acts die de headliner-spot of eentje eronder innemen en de headliner van de Barn.

Ben nu wel erg benieuwd naar de invulling van de vrijdag.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.151
5.454
Voorlopig stopt het daar. Dan zouden ze nog een maand moeten doortrekken, dat lijkt me van het goede teveel.
Maar dit deed me even denken aan de tijd dat PKP nog The Stone Roses liet headlinen. Tijden veranderen.

Bekijk bijlage 3261

Kijk is aan zeg.
Wel mooi voorbeeld van heel veel geld geven aan 2 headliners die eigenlijk totaal niks, maar echt niks, van volk lokten.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.138
1.161
Mja, van alle geruchten hier ...

Guns N' Roses toch een grotere kanshebber voor Graspop (helaas), daar moet toch nog iets groot bij Ghost op die donderdag?
Billie Eilish, toch een groot gerucht voor Pukkelpop.

Namen als The Rolling Stones, Beyoncé, Elton John, AC/DC, Queen + Adam Lambert ... Dat is toch een (zeer) kleine kans (zeker voor een festival).

The Strokes is niet de grootverkoper (helaas).

Blijft voor mij de plausibelste naam: (helaas) Eminem, door het grote Glastonbury-gerucht.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Mijn gevoel voor vrijdag zegt Billie Eilish

Een echte "first timer" waar Ken heel blij mee is, die al een tijdje in onderhandeling is en nog geen festivals heeft aangekondigd op dit moment. Met de geruchten voor zowel Mad Cool als Sziget zie ik haar ook best een uitgebreidere tour doen in juli + augustus. En Werchter is dan waarschijnlijk in onderhandeling geweest met PKP, maar dat kunnen ze wel winnen denk ik.

Blur - Stromae
Lizzo - Editors - Billie
Oscar - Muse
QOTSA - AM

De 2 grootste kanshebbers als sub voor Muse waren wat mij betreft OATW en Editors. Oscar staat er dus, maar ik verwacht ook Editors nog ergens als sub. Ik heb ze nu vrijdag gezet met Lizzo ervoor, maar die twee zouden ook andersom kunnen.

En laat Blur please die donderdag nog komen! Zou echt pijnlijk zijn als ze er bij zo'n serieuze festivaltour gewoon weer naast grijpen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.176
2.995
Op basis van de geruchten en Ken zijn muzieksmaak ("very happy with this one"), is mijn eerste gedachte ook Billie Eilish.
Elton John is een leuk outsider gokje.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.070
907
Als billie der nog bij komt poeh

dan is het helemaal niet mijn ding qua big namen.
dan heb ik enkel Stromae, Qotsa & AM
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
Mijn gevoel voor vrijdag zegt Billie Eilish

Een echte "first timer" waar Ken heel blij mee is, die al een tijdje in onderhandeling is en nog geen festivals heeft aangekondigd op dit moment. Met de geruchten voor zowel Mad Cool als Sziget zie ik haar ook best een uitgebreidere tour doen in juli + augustus. En Werchter is dan waarschijnlijk in onderhandeling geweest met PKP, maar dat kunnen ze wel winnen denk ik.

Blur - Stromae
Lizzo - Editors - Billie
Oscar - Muse
QOTSA - AM

De 2 grootste kanshebbers als sub voor Muse waren wat mij betreft OATW en Editors. Oscar staat er dus, maar ik verwacht ook Editors nog ergens als sub. Ik heb ze nu vrijdag gezet met Lizzo ervoor, maar die twee zouden ook andersom kunnen.

En laat Blur please die donderdag nog komen! Zou echt pijnlijk zijn als ze er bij zo'n serieuze festivaltour gewoon weer naast grijpen.
Helemaal waarop hoop, dit.

Maar dan wel Editors voor Lizzo. Die is aangekondigd op Opener als co-head en ik kan me ook op NOS Alive niet voorstellen dat daar geen co-head na komt.

En dan zou Billie Eilish in beide gevallen ook nog eens perfect passen. Zou ik trouwens een heel straffe vinden als ze dat lukt.

Soit, morgen Sziget en Mad Cool is gestopt met hun hints, dus er lijkt weer veel samen te komen. Tenzij ik in een tunnel zit natuurlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken