Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Ben benieuwd of zo'n post van Hellfest met dat filmpje betekent dat komende week de namen komen. Of dat het vergelijkbaar dus is met hoe Graspop dat over het algemeen doet.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ben benieuwd of zo'n post van Hellfest met dat filmpje betekent dat komende week de namen komen. Of dat het vergelijkbaar dus is met hoe Graspop dat over het algemeen doet.
Vaak doen ze er nog een aparte aankondiging uit dat er op die datum en dat tijdstip een aankondiging komt. Tot dan hoef je niks te verwachten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Benediction heeft zichzelf confirmed voor Hellfest. Ik ken ze niet, maar wellicht ook een kanshebber voor Graspop dus.
Old school death metal bands. Op Alcatraz vond ik het een hele sterke performance. Innemende frontman maar tevens een hele goede 'zanger'. Zou een aanwinst voor Graspop zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Bij deze doe ik aan een beetje eerherstel voor @duck. The Halo Effect gaf een zeer deftige show vandaag in het voorprogramma. Hele fijne sound. Me and the missen hebben er van genoten. Maar de hele avond was machtig. Amon Amarth was simpelweg zoals je ze verwacht, erg fijne enthousiaste show. En Machine Fucking Head om de boel vervolgens definitief af te breken. Eerte keer dat we ze live zagen maar hopelijk niet de laatste, topshow!
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Bij deze doe ik aan een beetje eerherstel voor @duck. The Halo Effect gaf een zeer deftige show vandaag in het voorprogramma. Hele fijne sound. Me and the missen hebben er van genoten. Maar de hele avond was machtig. Amon Amarth was simpelweg zoals je ze verwacht, erg fijne enthousiaste show. En Machine Fucking Head om de boel vervolgens definitief af te breken. Eerte keer dat we ze live zagen maar hopelijk niet de laatste, topshow!
Fijn dat je ervan genoten hebt.
Hopelijk alle 3 (of tenminste 2) op Graspop of Alcatraz volgend jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Joslittel

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
285
227
Bij deze doe ik aan een beetje eerherstel voor @duck. The Halo Effect gaf een zeer deftige show vandaag in het voorprogramma. Hele fijne sound. Me and the missen hebben er van genoten. Maar de hele avond was machtig. Amon Amarth was simpelweg zoals je ze verwacht, erg fijne enthousiaste show. En Machine Fucking Head om de boel vervolgens definitief af te breken. Eerte keer dat we ze live zagen maar hopelijk niet de laatste, topshow!
Ik was er ook en heb vooral ontzettend genoten van Amon Amarth. Wat geven deze sympathieke vikingen toch een waanzinnige show. Maar waarom staan ze nog steeds in een halfvolle AFAS en niet in een uitverkochte Ziggodome? Qua live-spektakel zitten ze echt in de buurt van Rammstein, KISS en Iron Maiden, dit is gewoon een band die je gezien moet hebben. En ook muzikaal is het dik in orde want inmiddels hebben ze genoeg meestampers om een hele set mee te vullen. Volgend jaar maar eens sub-headliner op Graspop? Machine Head vond ik ook tof om weer te zien, alleen was hun lichtshow klote; achter elk bandlid stond een diamantvormige lichtbak die bij elk refrein op volle sterkte ging, waardoor het publiek keer op keer verblind werd. Razend irritant en daardoor kon ik er maar met moeite echt inkomen. Maar absoluut een topavond gehad met twee retestrakke bands uit de Champions League van de metal.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
MetalDays - eind juli (edit: ze zijn verlaat, het is nu begin augustus) - kondigt 10 nieuwe namen aan.
Please welcome Paradise Lost, At the Gates, Equilibrium, Archspire, Cobra The Impaler, Diablo Swing Orchestra, Hippotraktor, Endseeker, Noctem, and Here Comes The Kraken.

Qua periode zitten ze natuurlijk knal tussen Graspop en Alcatraz (edit: nu dus dichter bij Alcatraz); maar met de European metal alliance delen ze volgens mij wel vaak namen met die 10 festivals (en dus Alcatraz). En 2 hartstikke mooie Belgische bands die daar in het paradijs mogen gaan spelen.
 
Laatst bewerkt:

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
toch vreemd hoe er altijd zoveel belgische bands op dat festival staan eigenlijk
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
toch vreemd hoe er altijd zoveel belgische bands op dat festival staan eigenlijk
Dat komt volgens mij dus ook voor een stuk door die uitwisselingen tussen die groep festivals. Er zijn ook elk jaar best veel Belgen die naar MetalDays afzakken, al betwijfel ik of dat invloed heeft.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
MetalDays - eind juli (edit: ze zijn verlaat, het is nu begin augustus) - kondigt 10 nieuwe namen aan.
Please welcome Paradise Lost, At the Gates, Equilibrium, Archspire, Cobra The Impaler, Diablo Swing Orchestra, Hippotraktor, Endseeker, Noctem, and Here Comes The Kraken.

Qua periode zitten ze natuurlijk knal tussen Graspop en Alcatraz (edit: nu dus dichter bij Alcatraz); maar met de European metal alliance delen ze volgens mij wel vaak namen met die 10 festivals (en dus Alcatraz). En 2 hartstikke mooie Belgische bands die daar in het paradijs mogen gaan spelen.
Paradise Lost en Equilibrium graag door naar Alcatraz!
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
dan moet er genoeg in het ronde zijn om 4 dagen te kunnen vullen. kan alleen goed zijn voor graspop
Dat is er altijd wel, denk ik.
Daar zal het niet aan liggen of GMM 3 of 4 dagen doet, lijkt me.
Het zou mij zeker niet verbazen als ze ook volgend jaar weer een 4e dag doen, of sterker nog, als ze dat ieder jaar gaan doen.
Ik zou het wel ideaal vinden als de donderdag ieder jaar een 'optionele' dag zou worden, met een hele sterke headliner van de bovenste plank, met een aparte verkoop, waarbij combikaarthouders van de andere 3 dagen prioriteit (en eventueel korting) krijgen op een dagticket voor de donderdag, zoals dat ook ongeveer is gegaan met dat 2e weekend van Hellfest dit jaar.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Gitarist en drummer verlaten fever 333. Heel jammer dit, de band had een soort chemie waarvan ik denk dat het heel moeilijk wordt om opnieuw te krijgen. Nu ga je 1 duidelijke leider krijgen in de band.



De uitleg laat ook niet veel aan de verbeelding over: "I'd rather dedicate my time on projects that operate different then this one"
 
  • Grrr
Waarderingen: Paddy en Joslittel

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Gitarist en drummer verlaten fever 333. Heel jammer dit, de band had een soort chemie waarvan ik denk dat het heel moeilijk wordt om opnieuw te krijgen. Nu ga je 1 duidelijke leider krijgen in de band.



De uitleg laat ook niet veel aan de verbeelding over: "I'd rather dedicate my time on projects that operate different then this one"
Ja mijn dag is echt verpest door dit nieuws, ben zeer teleurgesteld
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Gitarist en drummer verlaten fever 333. Heel jammer dit, de band had een soort chemie waarvan ik denk dat het heel moeilijk wordt om opnieuw te krijgen. Nu ga je 1 duidelijke leider krijgen in de band.



De uitleg laat ook niet veel aan de verbeelding over: "I'd rather dedicate my time on projects that operate different then this one"
Bedoelden ze dat met 'Fever 333 gaat een andere richting op'?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken